Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Larm & säkerhetsföretag – Önskar feedback!
- Detta ämne har 5 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 3 månader sedan av Ekraft.
-
FörfattareInlägg
-
18 september, 2015 kl. 11:45 #102996HolarsDeltagare
Hej alla!
Jag jobbar på ett företag som heter Holars AB som säljer larm, övervakningssystem och det mesta inom säkerhet. Företaget har funnits i 40 år i Norge och några år i Sverige. I Norge jobbar vi endast genom våra återförsäljare och installatörer och säljer inte till privatpersoner. I Sverige har vi tänk lite annorlunda då vi säljer till installatörer, företag men också privatpersoner. Som installatör har man såklart rabatter så att man tjänar något på att sälja våra produkter.
Efter jag börjat lyssna på E-handelspodden och börja läsa i forum så har vi nu en lista med saker vi vill förbättra på vår svenska hemsida för att få fler privatpersoner att handla. Innan jag bokar möte med vår designer tänkte jag kolla lite med er, dom erfarna E-handlarna om tips, åsikter, ris och ros på hur vi skulle kunna förbättra vår hemsida så att alla våra olika kunder blir nöjda!
Vår to-do lista ser ut såhär:
1. Fri frakt över 1000 kr, få det synligt på hemsidan (Dom flesta ordrar är på över 1000 kr)
2. Anlita en copywriter och jobba med produkttexter som privatpersoner förstår (Har fått offert från Contentor, men kom gärna med andra förslag på copywriters)
3. Synligare Klarna, Dibs, posten logotyper (läste någonstans att en användare tar 4 sekunder på sig att bedöma om dom ska handla eller ej)Hemsida: http://www.holars.se
// Kristoffer
18 september, 2015 kl. 12:41 #179519blazernDeltagareTjena, ser bra ut. Men det säger att sidan är skriven på norska och om jag vill översätta den (Galaxy S4 + chrome). Loggan under Klarna-loggan syns knappt inte i mobilen. För övrigt ser det kanon ut det jag tittade på. 👍👍👍
19 september, 2015 kl. 16:42 #179528Mr JonasDeltagareOm du skall sälja till privatpersoner, bör du lägga upp några enkla filmer och bilder som visar hur enkelt det är att montera upp larm och produkter.
Tänk – Hur många gånger sätter en privat person upp ett larm?
Om du gör en enkel film om hur en larm installation går till, så har du en ”FörsäljningsPitch” som saknas hos ”dom andra” vilket troligen är mer lockande än fri frakt.Mvh
Jonas Rosengren19 september, 2015 kl. 18:05 #179530MyJosephineDeltagareHoppas dessa noteringar hjälper lite iallafall.
Mitt första intryck är att det är en sida för medlemmar och inte en e-butik. Kanske kan ni flytta inloggningsfälten till ett annat ställe om detta inte är en viktig position för just er. Kanske ha någon säljande text på framsidan, och inte bara bildspel, en text som förklarar vad sidan egentligen går ut på.
Det är väldigt långt att komma in till en produkt. Tar cirka 3-4 klick och det är lite många klick innan man ens ser produkter i kategorin. Om ni har möjlighet kan det vara bra att ha så att produkterna även syns på kategorierna på vägen ner till specifika sådana.
Exempelvis att IP kameran AVN701EZ syns i kategori IP – kameror/NVR, även i IP – Kameror inomhus (som är den som den syns i just nu). Och likadant med alla produkter.
Kanske ha vänstermenyn även på startsidan så besökaren slipper klicka på ”våra produkter” för att se den.
21 september, 2015 kl. 06:47 #179540HolarsDeltagareHej och tack för feedbacken!
Vad tror ni om att göra våra produkter till en dropdown meny med huvudkategori och underkategori? Då försvinner 2 klick för att komma till produkterna?
Om vi ska göra filmer på hur installationerna går till (Vi har många olika typer av installationer) hur professionellt bör det vara? Borde vi anställa någon som filmar och klipper eller ska vi göra det själva? Filmerna som finns idag är på Norska eller på Engelska från våra leverantörer. Hur har ni gjort?
21 september, 2015 kl. 07:01 #179541EkraftDeltagareTydliga instruktioner innan man köper är bra. Det ger trygghet och förvissning om att man kommer klara av att installera själv. Det behövs inte alltid filmer för detta. Det är svårt med rörliga bilder, och en film som ser väldigt amatörmässig ut kommer troligen inte att skapa förtroende. Utförliga stillbilder som visar varje moment på ett tydligt och överskådligt sätt brukar uppfattas som lika bra av kund, men är enklare att få till.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.