Startsida › Forum › E-handelsforumet › Ekonomi & Företagande › Kvitto vid försäljning
- Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 4 år, 8 månader sedan av Jolo.
-
FörfattareInlägg
-
15 februari, 2020 kl. 14:43 #105225OhanDeltagare
Är inne på att starta företag och har frågor jag inte hittat svar på.
Vilket kvitto behöver jag spara? och hur får/gör jag ett kvitto?
Om någon vill skriva en steg för steg ”beskrivning” hur ni gjorde från ide till att ni sålde första varan skulle det uppskattas mycket då jag inte kan något!
23 februari, 2020 kl. 10:41 #186794JoloDeltagareAlla kvitton som berör ditt företag måste sparas och bokföras.
Köper du in något så sparar du kvittot för det och bokför.
Säljer du något så sparar du kvittot för det och bokför.Behöver nog veta mer vad det är för företag som du ska starta för vidare svar, tex:
Ska du ha en webbutik ( då skapas kvitton för försäljningen i butiken).
Har du ingen webbutik utan tex säljer tjänster och vill ge kunden en faktura eller kvitto direkt så finns det massor av mallar för sådant på nätet. Bara att googla på fakturamall eller kvittomall. Se dock till så de är godkända av skatteverket ( dvs innehåller alla uppgifter som krävs)Ett bra och mycket enkelt bokföringsprogram: speedledger.
Är du helt ny inom att starta företag så skulle jag rekommendera att titta på exempelvis följande sidor:
NyföretagarCentrum Sverige – Vi skapar framtidens företag
För dig som driver eller vill starta företag – verksamt.se
Skatteverket.se (de har gratis infoträffar och väldigt bra att delta på för att få lite koll i början) -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.