Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Kvalité VS inlänkar
Etiketter: kepsar
- Detta ämne har 13 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 5 månader sedan av Magnus Brath.
-
FörfattareInlägg
-
28 maj, 2012 kl. 19:00 #146522hatstoreDeltagare
Vi har ganska så mycket variation i våra ankartexter, men i det antalet länkar vi lägger så tror jag inte att det har så mycket negativ inverkan med upprepade ankartexter.
29 maj, 2012 kl. 06:55 #146506CharlotteHDeltagareLäste för ett tag sedan.. Google kan nu på ett bättre sätt se vilka inlänkar som är relaterade till ditt innehåll. och därav är inte mängden avgörande då icke relaterade inlänkar inte påverkar något större. (-en bra länk är mer värd än 100 ”spamlänkar”)
29 maj, 2012 kl. 08:17 #146500BjornDeltagareBra länkar ger ju även naturliga klick/trafik, som det sägs att Google ser och väger in..
31 maj, 2012 kl. 06:06 #146655Magnus BrathDeltagare@CharlotteH 45786 wrote:
Läste för ett tag sedan.. Google kan nu på ett bättre sätt se vilka inlänkar som är relaterade till ditt innehåll. och därav är inte mängden avgörande då icke relaterade inlänkar inte påverkar något större. (-en bra länk är mer värd än 100 ”spamlänkar”)
Det är sant i viss utsträckning men inga siter har enbart relevanta länkar och Google räknar inte bort irrelevanta. De ger större vikt åt länkar i relevant innehåll men det betyder inte att en länk från New York Times till en Huggormsbutik helt plötsligt blir värdelös. Den länken är fortfarande mycket bättre än en länk från en mycket svag Snokblogg.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.