Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Kundundersökning
- Detta ämne har 2 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 1 månad sedan av Lynx.
-
FörfattareInlägg
-
22 oktober, 2010 kl. 13:17 #95089ehandlarnDeltagare
Hej på er!
Hur gör ni med era kundundersökningar? Hur ofta brukar ni göra dem och vilka frågor brukar ni ställa?
Ska försöka få ett litet grepp om vad mina kunder tycker och tänker tänkte jag.
Mvh Johan
22 oktober, 2010 kl. 17:41 #115546timmyDeltagareJag har precis slängt ihop en undersökning/recension som ska skickas ut till kunder ca 1 vecka efter att de fått sin vara. Då kan de skriva vad de tycker samt ladda upp en bild på produkten som sedan visas i webshopens showroom. Fick även tips om att lotta en vinnare varje månad bland alla som skrivit en kommentar.
22 oktober, 2010 kl. 19:23 #115550LynxDeltagareDet där tror jag är helrätt timmy! Så vitt jag har förstått så finns det en hel del undersökningar som visar att vad andra konsumenter tycker om varan är av stor betydelse.
Jag vet inte hur ni själva gör när ni shoppar, men jag använder konsumentkommentarer (om det finns en kristisk massa) för att få lite känsla för hur det kan tänkas bli, och om det är något som andra dissat så kan man ju ta ställning om just detta har någon betydelse för mig.Bra idé…
Möjligen finns ett problem med trovärdigheten i att det är du som tillhandahåller kommentarerna. Men kanske kan du råda bot på det genom att ha ”veckans bästa” OCH ”veckans sämsta” kundbetyg. Vad vet jag… -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.