Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Kundtjänst uppgifter och tider
- Detta ämne har 25 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 7 månader sedan av Per Nilsson.
-
FörfattareInlägg
-
19 april, 2012 kl. 16:05 #97930Jimmy OstromDeltagare
Hej alla som älskar att prata med kunder i telefon:rolleyes:.
Jag behöver lite råd.
Vi håller på att kasta upp en mejlruta på första sidan där vårt snitt i svarstid kommer att finnas (till höger i kundtjänst rutan).
Jag har tillfälligt tagit bort telefonnummer från första sidan för vi hinner kanske svara på 5% av alla samtal som rings och då hade jag som kund inte varit glad.
Men vi ska ha upp ”om oss” och ”vanliga frågor och svar” eller vad det ska heta på hemsidan.
Vi snittar just nu som det ser ut på strax över 2000 mejl i månaden varav vi svarar på ca 1000-1200 av dessa (dom andra behövs inte svaras på av olika anledningar).
Men nu till mina frågor.
1. Jag måste begränsa telefontiderna, idag har vi 09,00-16,00 och jag svara som sagt på max 5% på dessa.
Ska man ha en telefontid varje dag fast begränsat eller två dagar i veckan eller ska jag helt ta bort telefonen?
Jag kan kasta ut telefonen imorgon ska ni veta, telefonen tar så otroligt mycket tid och kan vi inte svara mer än vi gör så känns det som den kan kastas ut.
2. Ska vi ha adresserna till vårt lager och kontor på hemsidan, jag har tex. kontoret hemma och vill såklart inte ha kunder hit…
19 april, 2012 kl. 16:08 #143132JoelDeltagare1. Svarar du endast på 5% av samtalen kan du lika gärna ta bort den tycker jag.
2. Skaffa en boxadress som du kan skylta med på hemsidan
19 april, 2012 kl. 16:10 #143133ParvelitoDeltagare@Joel 42093 wrote:
1. Svarar du endast på 5% av samtalen kan du lika gärna ta bort den tycker jag.
2. Skaffa en boxadress som du kan skylta med på hemsidan
Instämmer helt med föregående talare.
19 april, 2012 kl. 16:11 #143134Jimmy OstromDeltagareTack!
Men ser en boxadress okej ut att ha?
@Joel 42093 wrote:
1. Svarar du endast på 5% av samtalen kan du lika gärna ta bort den tycker jag.
2. Skaffa en boxadress som du kan skylta med på hemsidan
19 april, 2012 kl. 16:12 #143135Anton ADeltagare@Jimmy Öström 42095 wrote:
Tack!
Men ser en boxadress okej ut att ha?
Njaeo, svårt att svara på.
Jag själv föredrar en riktig adress.19 april, 2012 kl. 16:14 #143136Cha1Deltagare@Jimmy Öström 42091 wrote:
Hej alla som älskar att prata med kunder i telefon:rolleyes:.
Jag behöver lite råd.
Vi håller på att kasta upp en mejlruta på första sidan där vårt snitt i svarstid kommer att finnas (till höger i kundtjänst rutan).
Jag har tillfälligt tagit bort telefonnummer från första sidan för vi hinner kanske svara på 5% av alla samtal som rings och då hade jag som kund inte varit glad.
Men vi ska ha upp ”om oss” och ”vanliga frågor och svar” eller vad det ska heta på hemsidan.
Vi snittar just nu som det ser ut på strax över 2000 mejl i månaden varav vi svarar på ca 1000-1200 av dessa (dom andra behövs inte svaras på av olika anledningar).
Men nu till mina frågor.
1. Jag måste begränsa telefontiderna, idag har vi 09,00-16,00 och jag svara som sagt på max 5% på dessa.
Ska man ha en telefontid varje dag fast begränsat eller två dagar i veckan eller ska jag helt ta bort telefonen?
Jag kan kasta ut telefonen imorgon ska ni veta, telefonen tar så otroligt mycket tid och kan vi inte svara mer än vi gör så känns det som den kan kastas ut.
2. Ska vi ha adresserna till vårt lager och kontor på hemsidan, jag har tex. kontoret hemma och vill såklart inte ha kunder hit…
Personligen vill jag svara så mycket i telefonen, kundärenden kan avslutas så mycket snabbare genom telefon än mail. Men visst vid ditt fall blir det ju lite knepigt eftersom du inte hinner svara!
19 april, 2012 kl. 16:16 #143138ParvelitoDeltagareBoxadress är det många företag som har, det är bättre än ingen adress alls.
19 april, 2012 kl. 16:25 #143140Jimmy OstromDeltagareJa det håller jag med om.
Men ska jag låta adresserna vara som dom är och blir det ett problem så ändrar jag till boxadress?
Se längst ner på denna sida: Köpvillkor – Blekinge Bilradio
@Parvelito 42099 wrote:
Boxadress är det många företag som har, det är bättre än ingen adress alls.
19 april, 2012 kl. 16:27 #143141Jimmy OstromDeltagareJa här är det tvärtom, våra kundärenden på telefon tar nog minst 10 gånger längre tid än via mejl tyvärr.
Vi har ganska mycket ”tunga” frågor som kräver en hel del kontroller osv. tyvärr.
@Cha1 42097 wrote:
Personligen vill jag svara så mycket i telefonen, kundärenden kan avslutas så mycket snabbare genom telefon än mail. Men visst vid ditt fall blir det ju lite knepigt eftersom du inte hinner svara!
19 april, 2012 kl. 16:36 #143142Per NilssonDeltagareBoxadress + växelsystem med röstbrevlåda alternativ call back-funktion = win för dig Jimmy.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.