Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Kundtjänst chatt, hur många kunder kontaktar er den vägen?
- Detta ämne har 16 svar, 15 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 9 månader sedan av mickevvs.
-
FörfattareInlägg
-
15 juli, 2011 kl. 12:50 #96227BjorneDeltagare
Har precis börjat med chatt kundtjänst i butiken. Har bara haft den igång några dagar så det är för tidigt att utvärdera, men trodde den skulle vara mer populär än vad den hittills varit.
Det jag undrar över är hur många av era besökare som kontaktar er den vägen?
Naturligtvis är det ju stor skillnad beroende på vad man säljer, vilka andra kundtjänstkanaler man har och hur mycket man är online.15 juli, 2011 kl. 13:25 #124597danielanderssonDeltagareVi har kanske 4-5 samtal via chat per dag.
Chat på kvällarna är väldigt mycket mer populärt (hos oss), dock är det inget vi börjat med (än?) utan kör bara sporadiskt när vi är lätt uttråkad
15 juli, 2011 kl. 14:12 #124599JoelDeltagareVi har ingen chat men jag tror att det kan bli väldigt populärt i framtiden.
Personligen gillar jag möjligheten till en chatdialog och har själv utnyttjat det hos ett flertal bolag som jag köpt tjänster/produkter hos, t.ex Ving och TeliaSonera.
/Joel
15 juli, 2011 kl. 16:03 #124606obbeDeltagareVi har chatt. Då Ninasmat än så länge är extra för oss. Är den igång kvällar och ibland på helgerna då vi arbetar med företaget väldigt uppskattad.
Visst man skämmer bort kunderna.
Det roliga är när man hjälpt en kund sen hör man orderplinget.15 juli, 2011 kl. 16:17 #124607Katrin LundgrenDeltagarevi har igång den sporadiskt och har ganska få chattare, tidigare hade vi den mer ofta och då även kvällar, men vi slutade med det för vi fick mest skämtchattare ju senare det blev
19 juli, 2011 kl. 15:21 #124693BjorneDeltagareok, intressant att höra era erfarenheter kring detta.
Verkar som kunder har behov/utnyttjar denna service i betydligt mindre omfattning än vad jag trodde.
Personligen har jag själv handlat just pga chattkundtjänst, men då iofs i mer ”krånglig” handel med kineser på alibaba.26 juli, 2011 kl. 11:56 #124822laserDeltagareDet börjar bli ganska populärt faktiskt, vilket vi föredrar då man kan ha 3-10 (Kunder) fönster öppna samtidigt.
26 juli, 2011 kl. 16:48 #124830basse1985Deltagare@lunarmys 21630 wrote:
Vi har kanske 4-5 samtal via chat per dag.
Chat på kvällarna är väldigt mycket mer populärt (hos oss), dock är det inget vi börjat med (än?) utan kör bara sporadiskt när vi är lätt uttråkad
Har sett att ni har chatt. Men den är ju aldrig igång.. Jag är dock inne på er sida mest på kvällarna. Jag tycker ni borde va inne mer på kvällar. Det är nog många strösurfare då som ni skulle kunna håva in.
Vet ni någon bra chattklient som man kan använda? Gratis eller ej spelar ingen roll.
26 juli, 2011 kl. 20:05 #124833obbeDeltagareVi använder oss av en gratis
Open source live support – Mibew Web Messenger
För att vara gratis funkar den helt ok.31 juli, 2011 kl. 19:20 #124903ElinaDeltagareJag är också nyfiken på chatt och funderar på att dra igång det i framtiden. Har sett att en del av er använder det och även fått hjälp från live-chattar. Jag som kund uppskattar det i alla fall
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.