Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Kundo.se feedback från kunder
- Detta ämne har 8 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 7 månader sedan av Kocken.
-
FörfattareInlägg
-
28 januari, 2011 kl. 19:01 #95502LennieDeltagare
Är det någon som använder Kundo.se? eller liknande system?
Jag undrar om det verkligen är lönt att använda sig av en sådan funktion, om man verkligen får feedback från sina kunder vill säga.Finns det något liknande open source som man kan använda istället?
28 januari, 2011 kl. 19:05 #118411SkogstrolletDeltagareVi håller på att utveckla ett likartat system, som till skillnad från Kundo kan driftas på egen server. Dels känns det lite onödigt att ge bort massa content, och dels vill man ju kunna integrera/konfigurera det hur man vill.
Det dröjer väl ett par veckor innan det är fixat, men sen kan vi förhoppningsvis berätta om hur få kundfrågor vi har kvar att hantera ”den vanliga vägen”
28 januari, 2011 kl. 19:11 #118412LennieDeltagareGör ni en lösning som skulle gå att integrera hos andra också?
I så fall kan jag vara intresserad av att köpa lösningen. Vi har kompetensen att bygga ett system själv men varför uppfinna hjulet igen?28 januari, 2011 kl. 19:12 #118413LennieDeltagareOT: kollade din webshop nyss. jag har nog handlat av dig
28 januari, 2011 kl. 19:16 #118414SkogstrolletDeltagare@Lennie 14699 wrote:
Gör ni en lösning som skulle gå att integrera hos andra också?
I så fall kan jag vara intresserad av att köpa lösningen. Vi har kompetensen att bygga ett system själv men varför uppfinna hjulet igen?Ja, planen är att i steg 2 paketera det vackert och sälja vidare, men i första skedet ska vi lyckas integrera lösningen hos oss.
Lennie wrote:OT: kollade din webshop nyss. jag har nog handlat av digTrevligt, hoppas du blev nöjd
29 januari, 2011 kl. 11:36 #118426martinkilandDeltagareJag kör Kundo i båda butikerna. Tycker det funkar bra, även fast jag bara fått en handfull kommentarer. Tror det kan vara bra för andra kunder att se att andra tidigare har varit i kontakt/handlar med oss, och på så sätt öka förtroendet och konverteringen i butiken.
Klart att man kanske hellre hade sett att feedbacken byggde på sajtens innehåll, men jag tycker smidigheten i den Kundo överväger det.
29 januari, 2011 kl. 11:43 #118427Jim WestergrenDeltagareJag funderade även mycket på Kundo och Get Satisfaction men jag ville ha något på både svenska och engelska för N.nu. Och 1600 kr/mån för Kundo var för mycket för mig.
Det blev att jag istället valde forumapplikationen på Nabble.com och bäddade in den på administrationssidorna. Valet till den berodde mycket på att det är den som jag rekommenderar till användarna på N.nu att använda om de vill ha ett inbäddat forum på sin hemsida och jag tycker det är bra att själv använda det som jag rekommenderar.
Resultatet har blivit strålande faktiskt. Vissa användare har nu över 100 inlägg i forumet som svar på andras frågor för att de tycker det är kul. Och de hinner ofta före min supportansvarige. Nu kanske inte detta passar just e-butiker men kanske någon av er har nytta av tipset. Jag har även kommit i kontakt med Nabble och startat ett samarbete. Just nu översätter vi Nabble till Svenska till exempel.
18 maj, 2011 kl. 14:23 #122757bjornliljaDeltagareHej!
Eftersom ni pratar specifikt om Kundo så hoppar jag in lite och kommenterar några av punkterna:
- Kundo fungerar definitivt för att få in feedback, även för e-handlare. Ca hälften av våra betalande kunder idag är just butiker.
- Hur mycket feedback man får beror på trafiken och engagemangsnivå för sajten/produkten. För en e-handel krävs det hyffsade volymer för att få en eller flera inlägg per dag.
- Man måste inte välja vårt Premiumkonto (1600 som Jim skriver) utan det finns även ett pluskonto för 299 som många e-handlare kör. Kör man Jetshop finns det en egen deal med dem som är fördelaktig.
- Vill man ha Kundo på egen subdomän finns detta tillgängligt på offert. Önskar man bara denna funktion behöver det inte bli för dyrt.
Jag nås på bjorn@kundo.se om någon har frågor! Twitter: @kundo.
19 maj, 2011 kl. 08:56 #122779KockenDeltagare@Skogstrollet 14698 wrote:
Dels känns det lite onödigt att ge bort massa content,
Synd att inte alla förstår detta. Prisjakt med flera har det som ide för att skaffa content till egna siter, på bekostnad av originalsiten.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.