Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › kundo bu eller bä?
- Detta ämne har 15 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 10 månader sedan av bjornlilja.
-
FörfattareInlägg
-
5 februari, 2013 kl. 14:57 #159395danielanderssonDeltagare
@Kodmyran 60176 wrote:
Snyggt, gillar att man kan se frågor om produkten på produktsidan. Var ställer man frågorna? är det bara i formuläret?
Tack!
Planen var att kundtjänst även skulle lägga upp vanliga frågor på produkter (och generella frågor också), men.. det har inte riktigt blivit av (än).
Så det är formuläret som gäller.
5 februari, 2013 kl. 15:26 #159396verngrenDeltagareLunarmys.. OT:
Returhantering – iPhonebutiken.seVerkar vara ett kodningsfel.
Läs igenom våra köpvillkor för att veta vad som gäller med Öppet köp, garantier och reklamationer. Om du fortfarande är osäker efter ha läst igenom köpvillkoren, kontakta oss på RETURN_EMAIL.
5 februari, 2013 kl. 22:48 #159418antonDeltagare@Kodmyran 60155 wrote:
Finns det någon här som provar kundo? BU eller BÄ? positivt och negativt? Kommentarer?
Vi har använt det sen start. Är absolut inte till för kundtjänst i första hand, det finns det smidigare system för, utan mer ”idé och feedback-låda”.
För oss har det varit ganska bra. Vi har tagit in några produkter + lagt till Paypal t.ex. efter feedback där. Självklart passar det inte alla, men har man en ”öppen” approach mot kunderna och snabb utvecklingstakt är det ingen dum idé.
6 februari, 2013 kl. 07:40 #159423Katrin LundgrenDeltagare@anton 60203 wrote:
Vi har använt det sen start. Är absolut inte till för kundtjänst i första hand, det finns det smidigare system för, utan mer ”idé och feedback-låda”.
För oss har det varit ganska bra. Vi har tagit in några produkter + lagt till Paypal t.ex. efter feedback där. Självklart passar det inte alla, men har man en ”öppen” approach mot kunderna och snabb utvecklingstakt är det ingen dum idé.
Tack Anton, där föll det på snabb utvecklingstakt känner jag, det är lite av den varan just nu
6 februari, 2013 kl. 09:45 #159427danielanderssonDeltagare@verngren 60178 wrote:
Verkar vara ett kodningsfel.
Läs igenom våra köpvillkor för att veta vad som gäller med Öppet köp, garantier och reklamationer. Om du fortfarande är osäker efter ha läst igenom köpvillkoren, kontakta oss på RETURN_EMAIL.
Ojdå, fixat. Tackar!
11 februari, 2013 kl. 18:01 #159652bjornliljaDeltagareHej!
Jag hittade denna tråd och tänkte att en kommentar från Kundo kan vara på plats, ni får förstås ta det för vad det är och betrakta mig som grovt partisk
Jag skulle vilja börja med att påstå att nyttan med Kundo skiljer sig åt ganska mycket beroende på vad man har för verksamhet.
För en e-handlare är det nog som Anton skriver, att Kundo främst är ett förhållningssätt jämtemot sina kunder när det kommer till att lyssna på feedback och förslag. Jag vet helt säkert att sajter får in mer feedback av alla sorter med Kundo än utan, det är helt enkelt mycket färre som skriver ett mail. Twitter och Facebook fyller en liknande funktion men långt ifrån för alla målgrupper, det är helt enkelt enklare för de flesta att tycka till direkt på sajten.
För företag med en stor användarbas (Typ SVT, SR, UR, Radiotjänst, WyWallet osv) handlar det dock i allra högsta grad om effektivisering. Som ni gissar så kommer den absoluta majoriteten av vår trafik från Google och det är just på sökningar som man hittar svar på hos oss. ”Varför fungerar inte SVT Play utomlands”, ”Hur använder jag wywallet som företag”. Flera av dessa företag rapporterar minskade mängder mail och frågor vi andra kanaler, men kanske viktigare än det så har de nått bredare med sin kunskapsbank än de gjort tidigare.
Jag tycker inte att Kundo ska ersätta era CRM- och ärendehanteringssystem. Vi har den typen av funktionalitet, men vi försöker inte konkurrera ut Desk.com eller liknande ur det avseendet.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.