Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › kundo bu eller bä?
- Detta ämne har 15 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 9 månader sedan av bjornlilja.
-
FörfattareInlägg
-
5 februari, 2013 kl. 12:31 #99597Katrin LundgrenDeltagare
Finns det någon här som provar kundo? BU eller BÄ? positivt och negativt? Kommentarer?
5 februari, 2013 kl. 12:54 #159377PatrikWDeltagare@Kodmyran 60155 wrote:
Finns det någon här som provar kundo? BU eller BÄ? positivt och negativt? Kommentarer?
Har inte provat det men såg videon. Jag jobbar med 100% med kundtjänst på CoolStuff och kan aldrig se att vi skulle använda oss av tjänsten.
1. Kunderna vill inte ”leta” efter svar därför ringer, mailar eller chattar dom. (Den vanligaste frågar som ställs är om leveranstider och det står på 4 ställen på CoolStuff, ändå väljer kunden att ringa. Vilket är helt ok men tror inte detta ”program” hade hjälp då.
2. Kunder gillar att bli behandlade personligt. Hela idén med personlig kundtjänst försvinner lite med denna funktion?
5 februari, 2013 kl. 13:08 #159381Katrin LundgrenDeltagare@PatrikW 60158 wrote:
Har inte provat det men såg videon. Jag jobbar med 100% med kundtjänst på CoolStuff och kan aldrig se att vi skulle använda oss av tjänsten.
1. Kunderna vill inte ”leta” efter svar därför ringer, mailar eller chattar dom. (Den vanligaste frågar som ställs är om leveranstider och det står på 4 ställen på CoolStuff, ändå väljer kunden att ringa. Vilket är helt ok men tror inte detta ”program” hade hjälp då.
2. Kunder gillar att bli behandlade personligt. Hela idén med personlig kundtjänst försvinner lite med denna funktion?
Jisses, de kunder vi har som ringer eller mailar gör det för att de har rena produktfrågor. Har otroligt få som frågar om frakt eller leveranstider eller något som står på sajten. Kan inte ens minnas en sådan fråga när den kom sist
Fast personlig kundtjänst har väl lite med att göra hur man svarar kunden? Inte vart man gör det? Jag gillar enkelheten att kunden snabbt kan klicka på en knapp för att lämna en åsikt eller fråga. Sedan gäller såklart att bemöta dem personligt i alla fall.
5 februari, 2013 kl. 13:12 #159383martinkilandDeltagareJag körde det ett tag hos oss och jag tycker att tjänsten i sig är rätt bra, men jag gillar inte att trycka in en miljard olika tjänster och andra varumärken i webbutiken, så därför tog jag bort det efter ett tag. Tanken är att vi ska bygga en egen kommentars/gästboks-funktion istället.
Men som du är inne på så tror jag det är en bra tjänst för att få in feedback på vad som kan förbättras på sajten eller i köpuplevelsen. Jag tror inte att kunderna alltid vågar skicka detta i ett mail eller säga det över telefon i risk för att låta som en gnällig typ. Men när man uppriktigt ber om feedback med Kundo så tror jag man får fram mycket bra grejer. Så ur den synpunkten är det en bra tjänst, men som ren kundtjänst tycker jag mail och telefon är lika bra eller bättre.
5 februari, 2013 kl. 13:23 #159384PatrikWDeltagare@Kodmyran 60162 wrote:
Fast personlig kundtjänst har väl lite med att göra hur man svarar kunden? Inte vart man gör det? Jag gillar enkelheten att kunden snabbt kan klicka på en knapp för att lämna en åsikt eller fråga. Sedan gäller såklart att bemöta dem personligt i alla fall.
Håller till viss del med men samtidigt tycker jag det är kunden som skall få bestämma hur dom vill kontakta en. Kanske fungerar bra som ett tillägg.
Dock tror jag detta verktyg kan vara bra för att få feedback på saker som martin skriver.
Skall inte skriva för mycket om det när jag inte testat det
5 februari, 2013 kl. 13:25 #159385Katrin LundgrenDeltagareJag tar gärna alla åsikter, funderar själv på att testa. Vi kör Kayako i dag men jag börjar ledsna lite på det, och tycker att ett snabbt enkelt mail går fortare
5 februari, 2013 kl. 13:38 #159386ParvelitoDeltagareBygg ihop något integrerat med shoplösningen istället. Tänk att få kundens alla tidigare beställningar och eventuella supportärenden listade framför sig när kunden skickat ett mail. En komplett översikt som man kan klicka sig vidare i. Alla frågor kan man hitta svar på inom några få sekunder istället för att leta i olika system.
5 februari, 2013 kl. 13:42 #159388Katrin LundgrenDeltagare@Parvelito 60167 wrote:
Bygg ihop något integrerat med shoplösningen istället. Tänk att få kundens alla tidigare beställningar och eventuella supportärenden listade framför sig när kunden skickat ett mail. En komplett översikt som man kan klicka sig vidare i. Alla frågor kan man hitta svar på inom några få sekunder istället för att leta i olika system.
Ja och vilket projekt ska vi stryka för det tycker du Tradera eller Fyndiq kanske? eller ngt annat? Nej jag kommer inte uppfinna hjulet igen för min butik, och det är inte det jag är ute efter denna gång. jag tror det är två olika system, de kunderna som har massor med krångliga frågor tror jag inte går via kundo, de vill maila in och beskriva sina problem. För dem kanske kundtjänstsystem behövs. Kundo känns som mer lightwight för ensvarskunderna.
5 februari, 2013 kl. 14:49 #159393danielanderssonDeltagareVi kollade på kundo å tyckte det verkade intressant, men ville hosta all content själva. Detta gick inte med kundo då (kanske nu?), så vi skrev vår egen lösning.
Den återfinns under kategorier, produkter och på kontaktformuläret (försöker leta upp relevanta frågor/svar baserat på vad dom skrivit).
Har detta lett till färre mail/samtal? Tveksamt, men det är en bra tjänst för folk som undrar något men inte orkar kontakta oss (samt att vi har lite mer content).
5 februari, 2013 kl. 14:55 #159394Katrin LundgrenDeltagare@lunarmys 60175 wrote:
Vi kollade på kundo å tyckte det verkade intressant, men ville hosta all content själva. Detta gick inte med kundo då (kanske nu?), så vi skrev vår egen lösning.
Den återfinns under kategorier, produkter och på kontaktformuläret (försöker leta upp relevanta frågor/svar baserat på vad dom skrivit).
Har detta lett till färre mail/samtal? Tveksamt, men det är en bra tjänst för folk som undrar något men inte orkar kontakta oss (samt att vi har lite mer content).
Snyggt, gillar att man kan se frågor om produkten på produktsidan. Var ställer man frågorna? är det bara i formuläret?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.