Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Kunder som prutar?

Visar 10 inlägg - 11 till 20 (av 22 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #130438
    Per Nilsson
    Deltagare

    Jag ger rabatt/fraktfritt om det är något som har strulat hos kunden tidigare eller om de kan motivera varför de ska ha rabatt eller fraktfritt.

    Det är helt okej att försöka pruta hos oss. :)

    #130439
    Richie72
    Deltagare

    Ibland kan man vara frestad att ge med sig bara för att man tycker att kunden är jobbig men det tycker jag inte man ska göra. Man vet ju tusan inte vad de kan begära av en nästa gång då utan att de vill betala vad det verkligen bör kosta.

    Håller med, de som är jobbiga innan köp är oftast de som är jobbiga efter köp.

    #130440
    Per Nilsson
    Deltagare

    Helt OT men för att knyta an till en annan tråd: http://www.ehandel.se/forum/generellt-om-e-handel/2959-dold-forumsdel.html

    Så är det ju precis sådana här diskussioner som skulle vara guld värt att ha en dold forumsdel till.

    #130441
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Det har jag råkat ut för någon gång, och då svarar jag så här: Men det var väl jättekul att du hittat X billigare, då kan du handla den hos Y så är prisfrågan löst. Oftast vill de då handla av oss för att saken X inte finns hemma hos Y alls…..

    #130442
    Sandblom
    Deltagare

    @Plastskivor 28078 wrote:

    Jag har många intressanta prisdiskussioner med kunder.
    Men jag brukar oftast styra undan dessa till att jag istället föreslår olika konstruktionslösningar i olika prisklasser för kundens projekt.

    De mest ivriga prutarna är ofta de som också vill ha extra service i någon form. T.ex. att jag ska fixa snedkapningar åt dom. Då är det lätt att stå emot. Jag har varit inne på byggvaruhus och kollat vad de tar extra för motsv tjänster så då vet jag att mitt erbjudande är mycket bra.

    Ibland kan man vara frestad att ge med sig bara för att man tycker att kunden är jobbig men det tycker jag inte man ska göra. Man vet ju tusan inte vad de kan begära av en nästa gång då utan att de vill betala vad det verkligen bör kosta.

    Går ot nu men du behöver fixxa till http://www.stocksundet.se/plexiglas-akrylplast/11

    ”Provbitar såsom dessa i glasklart eller frostat Plexiglas kan ni beställa för några tior fraktfritt.”

    ”ni” försvinner utanför ramen och man kan bara skymta n’et ;)

    #130444
    Tian
    Deltagare

    Ingen prutar hos mig.
    Jo, EN har frågat, men jag förklarade varför vår prissättning var som den är.

    #130445
    Knivbutik.se
    Deltagare

    Det handlar nog inte om mer än 1 av 1000 som försöker att pruta och då handlar det oftast om återkommande kunder som tänker köpa ett större antal produkter vid ett och samma tillfälle.

    #130447
    najjie
    Deltagare

    Kör med fasta mängdrabatter och slipper det mesta sånt.

    Har kunder ibland som prutar, oftast i formen ”du kan väl bjuda på frakten?”. Svarar bara att det är det jag betalar för den och då släpper de det. Tror kunder inte förstår den biten riktigt.

    De enda kunderna som får rabatt hos mig är de snälla kunderna som aldrig bett om det! De där som handlar mycket, aldrig gnäller och man bara blir så glad när de ringer.

    #130483
    Andreas
    Deltagare

    Det verkar som jag har får ta emot prutarna. Har rätt många av dem och fått höra samma argument som ni har räknat upp.

    Dock vill jag ej säga exakt hur dem hanteras i denna öppna tråd och hurdan ”prutnings” policy jag kör med.

    Tycker man kan omformulära Dans visdomsord ”Lagd order ligger” till ”Lagt pris ligger”

    #130499

    Jag älskar prutare, det slutar alltid med en Win-Win deal :-)
    Du vill ha rabatt, vist köp 3st sådana så bjuder jag på en sådan. Nemasproblemas.
    Idag tjäna jag 3990kr extra på en prutare :-) i Stället för att köpa 2st så sålda jag 20st för halva priset, man tackar.

Visar 10 inlägg - 11 till 20 (av 22 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.