Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Kunden i fokus, inte hos Posten…
- Detta ämne har 28 svar, 13 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 7 månader sedan av Dan.
-
FörfattareInlägg
-
17 april, 2012 kl. 19:43 #97909fotofyndetDeltagare
Har två dagar i rad drabbats av aviserade företagspaket. Jag själv är ute på annat håll på dagarna nu, men sambon sitter på kontoret. Det var med stor förvåning som hon upptäckte att Poståkeriet varit förbi och försökt leverera ett paket igår. När jag läste på avin så gjorde jag en för mig helt ny information. Paketet gick inte att hämta samma dag hos vårt ombud, som det gjort tidigare utan först idag.
Idag händer samma sak igen, paket som aviseras. Jag ringer Posten för nu måste vi försöka reda ut varför paketen inte levereras. Jag passar även på att fråga varför paketen inte går att hämta samma dag, som det gjort tidigare. Tjejen på kundtjänst svarar då att det är en förändring som skett över hela landet och inte är något som chauffören påverkar. Vid ytterligare en fråga varför förändringen skett så svarar hon:
”Det blev för jobbigt för chaufförerna…”
Så det där med kunden i fokus är väl kanske inte riktigt grejen för Posten. Man vill ju inte störa chaufförerna med arbete…
17 april, 2012 kl. 19:48 #142777LiniverDeltagareTror detta knappast drabbar företag i H&m’s storlek. Jag får ofta känslan att Posten inte är särskilt samarbetsvilliga när det gäller mindre företag..
17 april, 2012 kl. 19:51 #142778fotofyndetDeltagareNä, många större företag har ju en inarbetad godsmottagningsrutin. Det är surt när det blir såhär, men innan vi vet vad det beror på så har jag ingen åsikt om det. Men att man genomför en sånhär förändring tycker jag är skandalöst.
17 april, 2012 kl. 20:04 #142779ParvelitoDeltagareDet kan vara samma typ av magiska trådlösa ringklocka som jag har. När en chaufför från Schenker eller DHL ringer på fungerar den alltid, men när Posten säger sig ha ringt på fungerar den aldrig. DHL och Schenker är här ofta, Posten inte särskilt ofta. Min teori är att det är snabbast och enklast att bara lägga aviseringen i brevlådan och puttra vidare.
17 april, 2012 kl. 20:04 #142780Alno TradingDeltagareDu vet ju vad jag sagt om poståkeriet
Du kan ringa dem i Birsta och hämta där om du vill.
För mig är det inte bara dagen efter utan efter 16.00 dagen efter…
17 april, 2012 kl. 20:10 #142782fotofyndetDeltagare@Parvelito 41712 wrote:
Det kan vara samma typ av magiska trådlösa ringklocka som jag har. När en chaufför från Schenker eller DHL ringer på fungerar den alltid, men när Posten säger sig ha ringt på fungerar den aldrig. DHL och Schenker är här ofta, Posten inte särskilt ofta. Min teori är att det är snabbast och enklast att bara lägga aviseringen i brevlådan och puttra vidare.
Kan vara så, men i så fall är det ny chaufför. Våra gamla har vi kanonbra kontakt med. Eller så finns det någon annan förklaring.
@Alnö Trading 41713 wrote:
Du vet ju vad jag sagt om poståkeriet
Du kan ringa dem i Birsta och hämta där om du vill.
För mig är det inte bara dagen efter utan efter 16.00 dagen efter…
Jo jag vet vad du har sagt
Samma här, efter kl 16. ”jäla skiiiit fan” som Ronny & Ragge hade sagt.
17 april, 2012 kl. 20:14 #142783Anton ADeltagare@Alnö Trading 41713 wrote:
Du vet ju vad jag sagt om poståkeriet
Du kan ringa dem i Birsta och hämta där om du vill.
För mig är det inte bara dagen efter utan efter 16.00 dagen efter…
Samma här…
Bor ca 5 min från företagscentret med bil så jag vet inte hur det kan ta så lång tid :confused::eek:17 april, 2012 kl. 20:17 #142784JoelDeltagareVi har helt andra erfarenheter (tack och lov) och är grymt nöjda med den service vi får från Posten här i Gävle
17 april, 2012 kl. 20:19 #142785Anton ADeltagare@Joel 41717 wrote:
Vi har helt andra erfarenheter (tack och lov) och är grymt nöjda med den service vi får från Posten här i Gävle
Du är välkommen till Stockholm :p
17 april, 2012 kl. 20:53 #142786fotofyndetDeltagareDet verkar som om många missförstår inlägget. Det som jag tycker är det anmärkningsvärda är alltså att man generellt i hela landet inför ändringen att företagspaket som aviseras ska gå tillbaka till terminal och sorteras igen, och därefter gå ut till ombud dagen efter.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.