Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Kund hör av sig innan 14 dgr Men..

Visar 2 inlägg - 11 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #153093
    Elina
    Deltagare

    Jag debiterar kunden om paketet är outlöst och kommer i retur. Det räknas ju inte som att man utnyttjat ångerrätten utan man måste aktivt hämta ut paketet för att sända tillbaka det? Är inte det rätt?

    #154397

    Jag råkar också ut för detta hela tiden och det är riktigt irriterande.

    Inte för att de returnerar, jag är alltid vänligt och oftast fyller i Returblanketten till dem, utan för att jag erbjuder att köpa provslingor till självkostnadspris och fram till i förra veckan väntade jag till de tog ut paket, och väntade ett dygn efter det innan jag aktiverade och skickade ut Klarna / Payson fakturan.

    Detta var ju ett naivt försök från mig att slippa fakturakostnader ifall t.ex färgen inte passade och de ville returnera med en gång.

    Men tyvärr är det i många fall att de ska vänta till sista sekund innan de begär returblaketter för en retur och sen ska man vara glad om det bara dröjer en vecka innan man får hem varorna.

    När det gäller outhämtade paket hade jag problem ända tills jag skrev in i villkoren att inte hämta ut ett paket inte betyder ett ångrat köp och att man fortfarande är bunden till sitt avtal och jag debiterar en kostnad på 349 kr när detta händer.

Visar 2 inlägg - 11 till 12 (av 12 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.