Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Kund har vägrat ta emot försändelse
- Detta ämne har 5 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 1 månad sedan av mephisto73.
-
FörfattareInlägg
-
28 oktober, 2013 kl. 14:13 #100865blazernDeltagare
Fick tillbaka ett Posten Varubrev då kunden har vägrat (står ikryssat på den rosa lappen på paketet) ta emot paketet. Varan är inte betald utan ska betalas via faktura som var med i paketet.
Jag har inte fått någon som helst information att kunden INTE vill ha paketet, hur löser jag detta? Ska jag bara ignorera eller bör jag ta kontakt med kunden?
Varan är värd ca 300 kr och det enda som jag har lagt ut för är egentligen endast frakt (åker jag på att betala returen också?)
Har kvar mailet där kunden beställde varan givetvis.
28 oktober, 2013 kl. 14:16 #169384SabbacusDeltagareSläpp det och gå vidare med ditt liv. Det kommer att kosta dig långt mer i tid och frustration än du någonsin kommer att få in på att jaga kunden. Notera det som en kommentar på kunden så att du kanske ser det nästa gång kunden beställer något.
28 oktober, 2013 kl. 15:09 #169385TigernDeltagareHe he, bra sagt Sabbacus.
Sånt här händer hela tiden. Vi brukar skicka ett trevlig mail och fråga vad som hänt eller om det skickats till fel adress el. likn. Allt som oftast så beror på det på att personen varit bortrest eller så har de flyttat utan eftersändning och t.ex. klarna har den gamla adressen. Ibland undrar man ju hur folk tänker, har hänt att kund beställt och dagen efter så åker dem på utlandssemester i några veckor. Så ta det coolt, var trevlig mot kunden och avgör själv beroende på kundens svar om du ska ta ut en extra fraktavgift för att skicka igen. Annars glöm alltihop och gå vidare.28 oktober, 2013 kl. 15:52 #169386argitDeltagareInte lika roligt när en kund inser när Bring ringer kund 30 min innan leverans och är påväg till kund, dvs Bring har bokat en dag och en tid för utkörning; att de inte vill ha sängen längre. Då blir man irriterad (händer inte så ofta som tur är)
29 oktober, 2013 kl. 09:21 #169408blazernDeltagareDet blir nog till att lägga ner och gå vidare, blir bara irriterad när jag tänker på det tack för tipsen i alla fall
30 oktober, 2013 kl. 15:07 #169458mephisto73Deltagare@blazern 71055 wrote:
Det blir nog till att lägga ner och gå vidare, blir bara irriterad när jag tänker på det tack för tipsen i alla fall
Min erfarenhet säger att det är ytterst sällan det är lönsamt att bråka med en kund, för att inte säga aldrig.
Det du förlorar i tid, energi och möjligen även good will överskuggar ganska snabbt den/de hundralappar man ”sparar” om man lyckas kväsa kunden.
Så länge man inte utsatts för brott är tumregeln att släppa det och gå vidare.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.