Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Kund har vägrat ta emot försändelse
- Detta ämne har 5 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 5 månader sedan av
mephisto73.
-
FörfattareInlägg
-
28 oktober, 2013 kl. 14:16 #169384
Sabbacus
DeltagareSläpp det och gå vidare med ditt liv. Det kommer att kosta dig långt mer i tid och frustration än du någonsin kommer att få in på att jaga kunden. Notera det som en kommentar på kunden så att du kanske ser det nästa gång kunden beställer något.
28 oktober, 2013 kl. 15:09 #169385Tigern
DeltagareHe he, bra sagt Sabbacus.
Sånt här händer hela tiden. Vi brukar skicka ett trevlig mail och fråga vad som hänt eller om det skickats till fel adress el. likn. Allt som oftast så beror på det på att personen varit bortrest eller så har de flyttat utan eftersändning och t.ex. klarna har den gamla adressen. Ibland undrar man ju hur folk tänker, har hänt att kund beställt och dagen efter så åker dem på utlandssemester i några veckor. Så ta det coolt, var trevlig mot kunden och avgör själv beroende på kundens svar om du ska ta ut en extra fraktavgift för att skicka igen. Annars glöm alltihop och gå vidare.28 oktober, 2013 kl. 15:52 #169386argit
DeltagareInte lika roligt när en kund inser när Bring ringer kund 30 min innan leverans och är påväg till kund, dvs Bring har bokat en dag och en tid för utkörning; att de inte vill ha sängen längre. Då blir man irriterad (händer inte så ofta som tur är)
29 oktober, 2013 kl. 09:21 #169408blazern
DeltagareDet blir nog till att lägga ner och gå vidare, blir bara irriterad när jag tänker på det
tack för tipsen i alla fall
30 oktober, 2013 kl. 15:07 #169458mephisto73
Deltagare@blazern 71055 wrote:
Det blir nog till att lägga ner och gå vidare, blir bara irriterad när jag tänker på det
tack för tipsen i alla fall
Min erfarenhet säger att det är ytterst sällan det är lönsamt att bråka med en kund, för att inte säga aldrig.
Det du förlorar i tid, energi och möjligen även good will överskuggar ganska snabbt den/de hundralappar man ”sparar” om man lyckas kväsa kunden.
Så länge man inte utsatts för brott är tumregeln att släppa det och gå vidare.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.