Startsida Forum E-handelsforumet Köp & Sälj Kryddor – Importör med webbutik startad 2011

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    dredge
    Deltagare

På grund av övergång till andra sysslor pejlar jag intresset för en verksamhet som jag drivit sedan 2011 via webbutik och i AB form.

Verksamheten är import av ett begränsat urval kryddor som förpackas i Sverige för privatkunder i främst Sverige och Danmark, där cirka 85% av kunderna finns. Resten i Norge och i Finland.

Profilen och merparten av försäljningen är inriktad mot privata premiumkunder (hushåll) som köper små kvantiteter och inte mot livsmedelsindustrin eller motsvarande.

Verksamheten är inte beroende av något stort eller skrymmande varulager och inte heller av dyr utrustning.
    Den är lättskött och kan med fördel drivas från hemmet.

Det en överlåtelse i första hand gäller är webbplats/webbutik inklusive det inarbetade namnet på rörelsen, samt relationerna till kunder – många återkommande – i främst Sverige och Danmark.

Värdet (priset) för varulager, förpackningsmateriel etc är inte särskilt högt.

Jag tror att rätt köpare är:

* – Du som önskar driva en verksamhet som ger en deltidsinkomst hemifrån
    eller
    * – Du som redan driver företag i samma bransch (kryddor el liknande) och ser ett värde i att överta många kundrelationer och vår webbplats (som redict kanske).

Verksamheten drivs som Aktiebolag.

Aktiebolaget är välskött och har alltid punktligt levererat de uppgifter
    och betalningar som Skatteverket, Bolagsverket eller andra myndigheter kräver av företag.

Verksamheten har stått under kontroll av Miljö- och hälsoskyddskontoret utan anmärkning.

Bolaget har inte varit och är inte indraget i någon tvist, och så långt jag känner till finns det inga negativa omdömen om företaget eller dess produkter från kunder eller andra någonstans på webben.

Det är alltså i första hand verksamhetens ”goda namn” samt dess leverantörs- och kundrelationer som jag pejlar intresset för – inte en försäljning av Aktiebolaget.

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.