Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Kritik webbshop för golfprylar
- Detta ämne har 8 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 9 månader sedan av Uttsor.
-
FörfattareInlägg
-
14 februari, 2014 kl. 15:55 #101408UttsorDeltagare
Hopp
Efter att nu i ett par år ha gjort webbsidor av lite olika slag har vi tänkt att testa det här med att driva en webbshop. Det vi då valde att testa var ett starta upp en sida där vi säljer lite olika golftillbehör.Då det är ett nytt område för oss att driva en webbshop vore det bra att få lite feedback från ni som kan detta. Själva har vi stirrat på denna sida nu i ett bra tag och risken är ju att man blir lite blind efter ett tag. All form av kritik vore bra att få då vi ju inte vill trilla ner i någon fälla som man hade kunnat undvika. Oavsett ifall det rör sig om mindre detaljer eller stora saker.
Ta gärna fram stora sågen om det är behov för det Mycket bättre att få reda på sina misstag så tidigt som möjligt.
Sajten är Golfprylar.nu och shoppen ligger på Golfshop med billiga golftillbehör / Köp golfprylar online
Tack på förhand
Håkan – Golfprylar.nu22 februari, 2014 kl. 00:15 #173082UttsorDeltagareIngen som har några tankar om vår shop?
Får väl ta det som ett gott tecken då att vi iaf inte gjort några riktigt stora fel
22 februari, 2014 kl. 06:02 #173086Mathias AnderssonDeltagarekan ta några snabba det kommer en jobbig ruta när jag läger något i varukorgen.
Sen när jag är nöjd och vill betala så finns det ingen snabb väg till kassan utan jag måste leta mig in i varukorgen och där komma till något av dom sämsta kassan jag någonsin använt. Ska jag verkligen skriva in min adress i samt välja betalning i varukorgen?22 februari, 2014 kl. 10:01 #173092Richie72DeltagareTror inte att många kunder vet vad Skrill är. Mitt tips är att ha som första alternativ ”Kreditkort” som alla vet vad det är och som nummer 2 PayPal.
Du kan typ förtydliga genom att skriva: Vi använder Skrill för säkra betalningar.
Håller annars med ovanstående, ska man verkligen ange leveransadress i varukorgen?
Annas snygg och tydlig vid ett första ögonkast.
23 februari, 2014 kl. 01:15 #173117UttsorDeltagareJag tackar för feedbacken.
Var klart en del saker som vi inte tänkt på där tidigare som vi ska försöka att fixa till på sajten. Så att vi förhoppningsvis inte har den sämsta kassan i framtiden iaf
Tyvärr verkar det inte riktigt gå att fixa till alla saker med begränsningarna i systemet vi använder (och den egna kvalitén) men förhoppningsvis kan vi även få till dessa lite bättre iaf.
24 februari, 2014 kl. 09:21 #173145viktorenlundDeltagareHar också ett par snabba:
1. valet mellan skrill och paypal i checkouten, gör ingen skillnad när man väljer, men måste ändå ladda om sidan?
2. popupen när man lägger till i varukorgen känns lite onödig
3. gick inte att göra köp (!). Fastnar under välj betalningssätt efter man skrivit in addres; varken paypal eller skrill fungerar. Har bara testat i chrome nu iofs.25 februari, 2014 kl. 15:54 #173183UttsorDeltagareTack för feedbacken viktorenlund
1. För tillfället måste man trycka på välj betalningssätt innan det uppdateras det stämmer bra. Jag kan hålla med om att detta känns lite onödigt då det vore bättre ifall det uppdaterades automatiskt. Har dock pratat med min kompanjon om detta som är tekniknissen av oss och han säger att det för tillfället inte går att ändra det på något smidigt sätt.
2. Popupen håller vi fullt med om att den är onödig som det är nu. De två alternativen som finns i programmet är dock att antingen visa en popup eller att man kommer direkt till varukorgen. Av dessa alternativ så tyckte vi det var bättre med en popup istället för att direkt komma till en annan sida.Men nu har vi nog hittat en lösning på detta som vi ska testa. Förhoppningsvis tar denna bort popupen helt och man blir kvar på sidan. Vilket förhoppningsvis blir bra.
3. Det tredje problemet är lite intressant då det verkar vara olika mellan datorer. Jag t ex har inte det problemet själv men min kompanjon har stött på det.Skriver någon i adressen direkt i kassan så fungerar det tydligen bra. Det är bara ifall man går vidare utan att skriva i den som detta problem dyker upp. Men då vi inte kan räkna med att alla skriver i adressen först måste vi klart hitta en lösning på detta. För det är ju definitivt inte bra som det är för tillfället.
25 februari, 2014 kl. 15:59 #173184Henrik pa Smozle ABDeltagareHej, här är lite feedback:
-”Din guide till att köpa golfutrustning online” är kanske inte 100% optimerad? Antar att ”golfutrustning online” är andemeningen, sedan är det ett par brödord runt omkring som döljer budskapet. Kanske ”webbguide för golfutrustning”?
– Rubrikerna för era frontade produkter på startsidan är olika: ”Handla i golfshoppen” och ”Handla i vår golfshop”. Lite märkligt eller jag som missat något?
– ”uttsor@hotmail.com” känns kanske inte 100% varför inte info@golfprylar.nu?
– Facebooklänken är endast till ”Gilla”, kanske vore trevligt att även länka till er FB-sida? Själv går jag alltid in och ”nosar” på sidan innan jag gillar den, även om jag gillar företaget.Annars riktigt fin och trevlig sida. Man blir glad av den.
25 februari, 2014 kl. 16:11 #173185UttsorDeltagareSka titta på det där med ”Din guide till att köpa golfutrustning online”. Får se lite om vi kan få till det bättre.
När det gäller förstasidan så stämmer det att det för tillfället är lite olika där men det är mest för att vi håller på att ändra om den just nu. Det är inte tänkt att det ska vara två olika rubriker utan troligen en längre bara. Hela utseendet för förstasidan är ännu inte helt klart.
Facebook är en del av det och vi kommer med stor sannolikhet lägga in något mer för just detta. Och som du då säger är det ju bra med en länk till sidan så att man kan se vad det är man beslutar sig för att gilla.
Mailadressen har vi även planerat att ändra. Det bör redan stå på kompanjonens lista över saker att göra. Att det för tillfället är andra adressen är för att det är den som vi använder till företagets andra saker och det blev nog mest att vi bara la in den först.
Jag tackar för de positiva orden om sajten. Tanken är ju att det ska vara en nyttig sajt också där man hittar bra information. Därför guidar vi ju om många saker som vi själva inte säljer. Sen om någon vill köpa lite samtidigt så gråter vi ju inte direkt
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.