Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Kritik önskas på Kungen
- Detta ämne har 10 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 6 månader sedan av Nicklas.
-
FörfattareInlägg
-
8 juni, 2009 kl. 18:12 #93908RollUp-KungenDeltagare
Vi har haft en otrolig tillväxt med 2000 nya kunder på under ett år.
E-Handeln går nu om vårt traditionella företag och vi växer så det knakar och är nu inne i fasen utveckla, utveckla, utveckla. Kritisera och Rosa hur mycket ni vill. sajten är RollUp Kungen ? Roll-up, banderoller och mässmaterial till bra priser8 juni, 2009 kl. 18:40 #106146DanDeltagareHar inte djupdykt än men lösningen med frames känns lite omständlig. Viss text i vänstermenyn kan jag inte se helt i denna upplösning.
Produktnamnen borde vara klickbara och inte bara bilderna.
Ni saknar H1 på produktsidorna och kategorierna.
Vänstermenyn är ett javascript. Aja-baja
Gillar bilden på era anställda. hade nog lyft upp den och supportmöjligheterna ovan inloggningsformuläret.
Saknar info om företaget som står bakom, adress, orgnr osv. Kanske ha det på kontaktsidan?
Loggan tycker jag personligen är sådär… men det går inte att säga vad som är rätt eller fel gällande grafisk design utan att göra användartester. Spontant känns den inte jätteseriös dock. Resten av sidan tycker jag grafiskt känns bra och genomarbetad.
13 juni, 2009 kl. 06:08 #106189RollUp-KungenDeltagareDet är lätt att luta sig lite tillbaka när E-handeln bara accelererar men vi måste nu ta den till nya höjder då försäljningen på nätet vänt upp och ner på hela företaget. Kritik uppskattas har du mer så säg till.
14 juni, 2009 kl. 07:13 #106205NicklasDeltagareJag kan bara säga det direkt att jag hatar shoppar som är byggda i ramar. Man undrar direkt varför någon väljer att använda en sån gammal teknik i sin shop.
15 juni, 2009 kl. 10:58 #106228RollUp-KungenDeltagareDet är extremt mycket diss på ramar från folk som är lite insatta men trots det finns det många väldigt framgångsrika shoppar byggda på ramar. i vår kundundersökning på 1000 pers noterade ingen användare hinder i ramarna men hade så klart andra synpunkter, för mig som lägger halva min arbetsdag på e-handel så känns det lite som kritiken är lite obefogad, visst ramarna förstör lite i google men vi ligger ändå 1a på vårt viktigaste sökord fast med ramar ”ordet är rollup”
Fokus på kundnyttan så är frågan hur många användare som är kunder som verkligen begränsas av ramarna.. om proffsen säger att det är kass men kunderna inte bryr sig är det ju ett teknik ”nörd” problem? jag är också emot ramar i det stora men måste ju få klart för mig att om vi bygger om sajten för XX kronor utan ramar så måste konverteringsgraden öka X% och det har jag inte blivit övertygad om med vår volym som är en order var 8e minut.Kan någon mer konkret svara?
Någon sa att vi saknar H1 på produktgrupperna men där säger vår tekniker att det ligger på sitemappen som är den Google kollar? stämmer det?
Mycket invecklat detta..
MVh alex
15 juni, 2009 kl. 11:28 #106231DanDeltagareOkej, många dissar ramar utan att veta vad man faktiskt dissar. I teorin kan man ha en webbshop i ramar utan att det påverkar… i praktiken påverkar det alltid negativt (med några få undantag).
Jag har skrivit ganska mycket om ramarnas för- och nackdelar i en rapport som du kan läsa nedan:
http://www.ehandel.se/ebutik.pdf
Det handlar inte primärt om kundnytta utan om hur mycket trafik ni förlorar från sökmotorerna (i teorin). Nu krävs det en djupanalys för att se om ni har problem eller inte, men ramar hjälper aldrig helt enkelt är väl slutsatsen.
Sitemapen är bara en länkstruktur för Google så att de hittar produkterna. En H1 där spelar ingen roll för dina produktsidors ranking i sökmotorn.
15 juni, 2009 kl. 12:31 #106233ParvelitoDeltagareDet finns ingen anledning att ändra ett framgångsrikt koncept i panik över att det borde kunna gå ännu bättre. Men, alla webshopar behöver utvecklas för att hänga med i tiden eftersom allt runt om oss inte står still.
Att programmera bort ramarna kanske kan vara ett långtidsprojekt, men i den sitsen ni är i är det förmodligen viktigare att säkerställa produktion, finansiering, kvalitet och leveranser. Det är jobbigt att växa kraftigt, även om det är roligt, om man vill att tillväxten skall bestå. Som Dan säger är ramar aldrig mer positivt än att vara utan ramar.
Er sajt då? Jag störs lite på särskrivningen ”Affisch Ramar”, och det är rätt så tråkigt att få en rullist för menyframen därför att den blir några pixlar för lång i min bärbara wide-skärm. I övrigt tror jag att ni är på rätt spår.
15 juni, 2009 kl. 14:00 #106235MickeDeltagare@alex@a-skylt.se 821 wrote:
Vi har haft en otrolig tillväxt med 2000 nya kunder på under ett år.
E-Handeln går nu om vårt traditionella företag och vi växer så det knakar och är nu inne i fasen utveckla, utveckla, utveckla. Kritisera och Rosa hur mycket ni vill. sajten är RollUp Kungen ? Roll-up, banderoller och mässmaterial till bra priserhej
Vid en första anblick får jag lite rädsla för att det är så mycket röd färg, det känns lite farligt och inte så inbjudande. Läs gärna på lite färglära om just rött på tex Hälsa, för kropp och själ i balans – StartsidaStilen på logotypen gillar jag men hade gärna sett lite mer solida färger istället för alla dessa gasmoln eller vad det nu är i den. Känns svårläst.
Era produktlistningar tycker jag är lite svåra. Känns som det hade behövt någon liten avgränsare mellan dem. Som det är nu tycker jag produkterna i listorna flyter ihop å det är svårt att få grepp om raderna.
Samma sak gäller produktsidorna, dom känns lite röriga. Här är dock produktlistningen med relaterade produkter mycket bättre.
Ni verkar ha många likadana produkter där det ända som skiljer är längden. Känns lite onödigt att ha dessa i produktlistningarna som 3-4produkter istället för att skriva ut det i en produkt där man kan i tex en dropdown kan välja tex Längd/Bredd.
Sen i headern har du ett stavfel ”leverar” står det istället för levererar. Ser väldigt oproffsigt ut.
På era sidor typ ”om oss” kontakta oss osv så hade det kanske varit käckt med en bild av erat lager/fabrik så man ser att det verklingen är ni som tillverkar och att ni verkligen finns någonstans fysiskt.
Ni har lagt in telefonnumret väldigt snyggt på förstasidan. Men jag hade nog velat flytta den så den finns under era produktkategorier så man ser det hela tiden.
Hur ser man frakten i vanliga fall när ni inte har fri frakt?
16 juni, 2009 kl. 07:25 #106253RollUp-KungenDeltagaremed era synpunkter. Vi kommer så klart i framtiden ta bort de omdiskuterade ramarna men vi stör oss idagsläget inte på dem så att de är prio ett.
Viktigare är optimering av det vi har och detta forum är toppen.
ska försöka själv ge synpunkter tillbaka på andras länkar.
Mvh Alex16 juni, 2009 kl. 20:56 #106286Carl of SwedenDeltagare…på min sajt; Sverigesurfen.com
Tycker att dina butiker känns käcka och marknadsföringsmaterial behövs alltid!
Har ju så många kategorier så jag själv har börjat tappa räkningen på alla men kolla vår ”Länkkatalog” så hittar du nog någon!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.