Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Kritik mottages tacksamt!
- Detta ämne har 14 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 5 månader sedan av Mony.
-
FörfattareInlägg
-
11 mars, 2010 kl. 13:06 #94349SandraDeltagare
Hej!
Jag är ny här på forumet, även om jag tjuvtittat här ett par dagar…
Är även ganska ny inom företagarbranchen och med en nystartad webbutik som jag gärna tar emot kritik på.Har även ett litet sidoprojekt som måste finslipas lite mer innan jag börjar marknadsföra det.
Tyck gärna till om allt!
15 mars, 2010 kl. 18:29 #109242danielanderssonDeltagareVälkommen till forumet!
Jag får väl vara först ut med lite feedback.
(ärlighet vara längst, som dom säger)Designen känns 90-tal. Inte för att jag är för runda hörn, men runda hörn och gradients är det som gäller. Gärna mjuka färger.
Du har hårda hörn, hårda färger och hårda kontraster.
Att det är tavlor som säljs framgår inte vidare väl. I logon står det, men med liten text.
”Sista chansen” får man bara reda på vad det är om man läser på framsidan. Varför inte ha informationen i den kategorin?Kanske döpa om kategorierna till ”Djur-tavlor” eller ”Tavlor på djur” eller ”Tavlor med djur”?
Spegelblank sjö canvastavla – HojnaDesign – klickar man på ”Bilder”-tabben så saknas det en bild där. Har inte kollat fler produkter.
Är ”Länkar” verkligen så viktig att du ska ha den i huvudmenyn? Borde platsa längst ner, där du har din adress.
Under inspiration hittar jag Inpiration – Spegelblank sjö -Hojna Design , men ser ingen länk till den tavlan?
Och andra bilden där borde väl även återfinnas på produkten.. ? Eller i alla fall en länk till inspirationssidan.Om du ska visa en liiiten bild (som på t ex Om Hojna – Hojna Designar och Fixar) så bör du ladda upp en LITEN bild, inte en bild som är större än hela sidan och sedan förminska den. Stoora bilder tar lång tid att ladda
På produktsidorna, är det verkligen meningen att man ska kunna välja FLER alternativ?
t ex
Färgval:
Färg
Blek
SvartvitOm man väljer Färg och Svartvit, vad händer då? Får man två tavlor? Eller är halva i färg och halva svartvit?
Länken till varukorg är i mitten längst ner i jättelitet typsnitt. Hur tänkte du/nån där? Klart man lätt måste hitta till varukorgen efter att man lagt något i korgen och sen shoppat vidare utan att hitta något.
När man kollar varukorgen så ser jag inget om frakt. Frakt har heller ingen rubrik i Villkoren, utan ligger i en paragraf lite inbäddat. Vore fint om det var mer uppenbart.
16 mars, 2010 kl. 07:34 #109247SandraDeltagare@lunarmys 4393 wrote:
Välkommen till forumet!
Jag får väl vara först ut med lite feedback.
(ärlighet vara längst, som dom säger)Tusen tack för att du tog dig tid och tack för kritiken!
Jag ska absolut se över det och se vad jag kan göra själv. Är ju inte direkt hemma på hur man ändrar alla dessa saker men jag ska göra ett försök.15 april, 2010 kl. 08:11 #109910SandraDeltagareNu har HojnaDesign.se genomgått en del förändringar. Men har jag varit för övertydlig med att det är tavlor jag säljer?
Designen kan jag tyvärr inte göra så mycket åt, har inte möjlighet att lägga ned så mycket pengar på att få ny design ännu. Men det finns med i planeringen. Loggan ska bytas ut så fort jag arbetat färdigt med den.
17 april, 2010 kl. 21:09 #109952WaxDogDeltagarePersonligen är jag ett stort fan av snabbkassor, dvs där du slipper skapa konto och logga in innan du får iväg ordern.
Jag tror man förlorar några procent av kunderna genom att inte erbjuda snabbkassa så det tycker jag du ska titta på.
Vill du se hur det funkar så kolla min butik på länken nedan.19 april, 2010 kl. 20:20 #109988SandraDeltagare@Buggebubben 5205 wrote:
Personligen är jag ett stort fan av snabbkassor, dvs där du slipper skapa konto och logga in innan du får iväg ordern.
Jag tror man förlorar några procent av kunderna genom att inte erbjuda snabbkassa så det tycker jag du ska titta på.
Vill du se hur det funkar så kolla min butik på länken nedan.Provade det i början men fick en massa ”Fejkbeställningar”, tyckte det var lite irriterande så jag stängde av det. Har du haft några sådana problem?
Och hur kommer man undan de som bara beställer för skojsskull?20 april, 2010 kl. 20:03 #110015WaxDogDeltagareJag erbjuder bara kortbetalning via Certitrade så jag har inga problem med fejkbeställningar. Jag packar och skickar direkt när betalning är godkänd.
21 april, 2010 kl. 07:53 #110023SandraDeltagare@Buggebubben 5276 wrote:
Jag erbjuder bara kortbetalning via Certitrade så jag har inga problem med fejkbeställningar. Jag packar och skickar direkt när betalning är godkänd.
Okej, kanske ska prova med snabbkassa igen när jag infört fakturabetalningen och helt enkelt ta bort förskottsbetalning som alternativ.
Tack för dina tips!
22 april, 2010 kl. 18:57 #110128MonyDeltagareTvå saker:
Bilderna ska bli större vid första klicket, dvs jag scrollar i produktlistan, ser en tavla jag tycker ser snygg ut på thumbnailen och sen klickar jag på bilden och får då en stor och tydlig bild. Som det är nu är det rent för många klick.
Den lila färgen…urk
Annars väldigt fina tavlor och bra upplägg där jag hittar med lätthet det jag tror jag gillar.
22 april, 2010 kl. 20:28 #110133SandraDeltagare@Mony 5401 wrote:
Två saker:
Bilderna ska bli större vid första klicket, dvs jag scrollar i produktlistan, ser en tavla jag tycker ser snygg ut på thumbnailen och sen klickar jag på bilden och får då en stor och tydlig bild. Som det är nu är det rent för många klick.
Den lila färgen…urk
Annars väldigt fina tavlor och bra upplägg där jag hittar med lätthet det jag tror jag gillar.
Tack för din feedback!!
Det där med bilderna har jag faktiskt inte ens tänkt på, hemmablind som man är, men det har du helt rätt i. Ska kolla om det går att lösa!En ny design är på gång och den lila färgen ska bort.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.