Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Krav att ha godkänna villkor innan köp?
- Detta ämne har 10 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 9 månader sedan av Jimmys.
-
FörfattareInlägg
-
14 mars, 2012 kl. 12:00 #139130JimmysDeltagare
@GregerA 37757 wrote:
Det enda man som säljare tydligt måste informera om är konsumentens lagstadgade ångerrätt. Gör man inte detta så har konsumenten i princip obegränsad tid på sig att ångra köp. Därför är det bra att ha denna text i t.ex orderbekräftelsen som skickas till kunden, utöver i den allmänna villkorstexten.
Räcker det att ha med det i orderbekräftelsen via mejl, eller behöver det framgå på den medskickade följesedeln också? Och om det skulle räcka med mejlbekräftelsen, kan det då endast vara en länk?
Hittade svaret själv ”Att endast skriva ut information om konsumentens ångerrätt i de allmänna villkoren på hemsidan räcker inte. Information om konsumentens ångerrätt skall skickas i läsbar och varaktig form. Exempelvis kan denna information tryckas på dokument som medföljer försändelsen av varan. Informationen kan även skickas via e-post efter köpet, exempelvis i en orderbekräftelse”
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.