Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Kostnader att starta och driva
- Detta ämne har 10 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år sedan av Christoffer Tyrefors.
-
FörfattareInlägg
-
30 oktober, 2011 kl. 10:39 #129433Christoffer TyreforsDeltagare
@Andershedin 26933 wrote:
Jag är i full gång med att lansera jackan.com .se .eu men blir ständigt sliten emellan tvivlare och troende.
Vissa säger att de lagt ner miljontals kronor innan de fick företaget att generera vinst. Men då ställer jag mig frågan, är de inte tillräckligt duktiga på sökmotor optimering? Eller är det den bistra sanningen att skall man bli stor så MÅSTE man köpa placering på Google?Med vänlig hälsning,
Anderssökmotoroptimering bygger ju på att det finns folk som söker på något särskilt, och att du kan presentera det vid tillfället de söker. Inom kläder är det traditionellt svårt att hitta såna ord – särskilt om man inte säljer varumärken. Jag antar att det beror på att man helt enkelt inte handlar så. Jag går sällan in i en butik och säjer ”jag vill ha en blå jacka med gröna sömmar”, medan det är just sådana specifika sökningar som är det fina med sökmotorer.
Det finns ju såklart några stora ord, typ ”jacka” men det är dels svårt (dyrt) att komma dit, och dessutom konverterar det inte särskilt bra. Nelly och de andra stora lever förmodligen till väldigt stor del på direkt trafik där man kollar runt bland deras jackor och hittar något man vill ha.
Det betyder inte riktigt att jag tror att man måste pumpa in miljoner innan man kan vara lönsam, men om man tror att seo är nyckeln till att få en nystartad klädbutik lönsam så tror jag att man får det väldigt väldigt svårt (förutsatt då att det inte handlar om kända varumärken/modeller, då har man ju helt plötsligt väldigt lätt att hitta bra sökord).
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.