Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Kortinlösare till en engelskspråkig butik. Teller nekade ansökan
- Detta ämne har 11 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 4 månader sedan av SamH.
-
FörfattareInlägg
-
6 augusti, 2013 kl. 12:24 #100467SamHDeltagare
Jag fick följande svar från Teller när jag ansökte om kortinlösenavtal till en av mina butiker. Denna butik är helt på engelska, alla summor står i Euro och alla villkor står på engelska även.
Hej.
Tack för Er ansökan. Vi behöver dock några kompletterande uppgifter för att kunna gå vidare i vår handläggning av Ert avtal.
– Av Er hemsida skall följande uppgifter framgå:
1. Hemsidan skall finnas på svenska
2. Priserna på Era produkter skall presenteras i SEK
3. Köpvillkor skall finnas på svenska
Om ni vill läsa mer om köpvillkor och hur de ska se ut kan ni läsa om det på konsumentverkets hemsida, se länk nedan
Distans- och hemförsäljningslagen – KonsumentverketJag tycker det är konstigt att de nekar en butik bara för att den inte är svenskspråkig eller inte har sina priser i SEK. Det finns även en speciell avdelning i avtalet där man kan avgöra transaktionsvaluta etc.
Någon med erfarenhet av detta? Någon som lyckats få kortinlösenavtal utav Teller trots att sidan inte är svenskspråkig?
Har besvarat dom men skulle vilja höra era erfarenheter.
Sam
6 augusti, 2013 kl. 12:41 #166534ePay_RobinDeltagareDet låter konstigt. Försök att kontakta dem genom denna sida: Cross-Border Solution
Vilka kort vill du kunna ta emot?
Har några andra inlösare som jag kan rekommendera (billigare prismässigt – men kan inte ta emot lika många olika kort).6 augusti, 2013 kl. 12:53 #166535SamHDeltagareHej Robin. Det är enbart Visa samt Mastercard vi är ute efter. Alla transaktioner sker i Euro och vi har ett valutakonto i Euro hos SEB.
Vilka kan du rekommendera? Du kan skicka PM om du inte vill visa det öppet.
Ja jag tycker det låter väldigt konstigt det med, lade just på telefonen med Teller (ej cross-border) och på ett drygt sätt så sa dom att det inte finns någon möjlighet för en icke svenskspråkig butik att ha kortinlösen hos dom och att detta inte ens är förhandlingsbart utan tackade för samtalet och bad mig hitta en annan inlösare.
Jag ska försöka kontakta cross-border men är intresserad först vad du har att presentera, för lite less är man på Tellers bemötande här trots allt.
6 augusti, 2013 kl. 14:01 #166541ePay_RobinDeltagareOm du redan har ett valutakonto hos SEB, så kan du med fördel kontakta Euroline angående kortinlösen. De är väldigt billiga och vi har många positiva kunder som använder sig av dem (stödjer både VISA, MasterCard och Diners Club).
Annars kan jag rekommendera Valitor, även de stödjer VISA och MasterCard och har relativt bra priser. Man måste tyvärr kontakta dem för att få transaktionsavgift, startavgift osv.
Euroline skulle jag definitvt föredra i ditt tillfälle. Det kräver dock att ditt företag är registrerat med ett svenskt organisationsnummer och har ett svenskt bankkonto. Kontakta gärna med din bankrådgivare.
Om företaget ej är registrerat i Sverige bör du kontakta Valitor.
6 augusti, 2013 kl. 14:14 #166544SamHDeltagareTack Robin, jo vi tänkte kontakta Euroline faktiskt. Vi har ett registrerat AB, fskatt/momsreg m.m. Så inga konstigheter där. Blev helt paff när jag såg deras svar.
Ska kolla upp Valitor även. Tack för hjälpen!
6 augusti, 2013 kl. 18:49 #166549Johan WDeltagareVäldigt märkligt. Tror också Euroline är bästa valet om du inte använder en PSP som inkluderar merchant account internationellt. Exempelvis Paymill. Men då är prisstrukturen en helt annan.
7 augusti, 2013 kl. 12:16 #166574dd88Deltagare@ePay_Robin 67672 wrote:
Om du redan har ett valutakonto hos SEB, så kan du med fördel kontakta Euroline angående kortinlösen. De är väldigt billiga och vi har många positiva kunder som använder sig av dem (stödjer både VISA, MasterCard och Diners Club).
Euroline har VISA, Mastercard, AMEX, Diners och Dankort.
För att få tillgång till Dankort behövs en danskregistrerad firma som tecknar ett avtal med NETS.
Förutom diverse störningar i kopplingen med DIBS och lite brister i rapporteringssystemet så är jag nöjd med deras tjänster.
Edit: Blev osäker på om Amex går via Euroline eller direkt till deras egna portal via DIBS.
8 augusti, 2013 kl. 08:22 #166603SamHDeltagareKan meddela alla att jag varit i kontakt med SEB (har väldigt bra förhållande till min kontaktperson där) men han håller inte i trådarna för Euroline tyvärr. Men han vidarebefordra min önskan och Euroline ringde mig dagen efter.
De har en ordinarie prislista för SEB kunder som lyder:
49kr/månad
1,50kr/köp
1,95% på utländska/kreditkort.Dock är kravet att 3D secure är aktiverat. Utan 3D secure så blir kostnaderna högre.
Sedan är ju allt förhandlingsbart men ovanstående siffror är standard och det kan alla SEB kunder få ta del utav för er intresserade.
Valitor har jag även försökt nå flertalet gånger men det är omöjligt verkar det som. Det är vidarekopplingar och utan att någon verkar ha en aning. Det orkar jag inte med så lägger ned mina försök.
12 augusti, 2013 kl. 11:53 #166723WebWatchDeltagareDet låter konstigt.
Har du siten på en .se adress ?
Det kanske är skillnaden i så fall.
Jag använder Teller och har min site på .com
är helt på engelska och i EUR./Tommy
13 augusti, 2013 kl. 03:36 #166733SamHDeltagareNä min sida är helt i .com och på Engelska. Jag orkar inte bråka med dom utan valt att skicka ansökan till Euroline istället som dessutom erbjuder lägre avgifter. Tellers egna förlust helt enkelt
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.