Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Kortbetalningslösningar, vilka ger högst konvertering?
Etiketter: kortbetalning
- Detta ämne har 20 svar, 13 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år sedan av Kris.
-
FörfattareInlägg
-
12 oktober, 2012 kl. 19:31 #153724FredrikGustDeltagare
En liten uppdatering i ämnet kring valda betallösningar baserat på presentation av dessa:
– Bytte ut standardbilden med logotyp + text ”Payer – kortbetalning” mot logotyper för VISA och Mastercard.
– Bytte ut standardbilden för internetbankbetalning till logotyperna för Handelsbanken och Swedbank.Därefter har de vanligaste betalsätten varit via Payer eller Klarna faktura jämfört med en väldigt hög andel PayPal innan omskyltningen av logotyper.
Testet är väl utfört egentligen på ett för litet antal köp för att vara statistiskt säkerställt, men en sak jag kunde konstatera är att kunder som tidigare handlat via PayPal nu valde betalning via Payer och det är ju avsikten med testet.
12 oktober, 2012 kl. 21:24 #153735GregerADeltagareDet var nog klokt gjort.
Min egen uppfattning är också att man skall fokusera på betalsättet, inte vem som processar transaktionerna. Rena PSP:er skall vara så anonyma som möjligt. Kunden har ju ingen affärsrelation med dem. Det blir ju lite skillnad med Klarna eller Svea, där kunden ingår ett avtal med dem.
Däremot kan det vara bra att skriva något i stil med ”I nästa steg får du mata in dina kortuppgifter i vår betalningstjänst Payers betalfönster”. Då behöver inte kunden undra vad som hände nu – varför kom jag helt plötsligt till Payer?
12 oktober, 2012 kl. 21:59 #153736wennerholmDeltagareJag håller med Kodmyran, varför fronta sin PSP i kassan om man inte är tvingad till det i avtalet? Jag tror inte det finns några konsumenter som har starkare igenkänning på DIBS varumärke än på VISA/MasterCards varumärken och då känns det ändå som att DIBS är ett av de mest kända…
Om man har möjlighet att göra om sitt betalfönster (dvs kortbetalningsfönstret) så att det ser ut som att man aldrig lämnat butiken måste det i min värld vara det absolut bästa, eftersom man inte ens väcker den jobbiga tanken ”var har jag hamnat nu?” hos kunden.
Om man inte kan det vill man ju gärna att den sidan kunden hamnat på signalerar ”På en säker och trygg plats, kära kund. Sug in tryggheten som osar i luften och fullfölj ditt köp…”
Det enda ”tråkiga” med DIBS är som sagt att FlexWin inte är särskilt ”Flex” alls om man inte har gott om kunskap inom området. Vi har inte tagit tag i att göra om vårt Flexwin, dels för att vi har så mycket annat att göra som står högre på priolistan och dels för att jag hoppas att DIBS löser problemet åt oss genom att lansera en bättre lösning om jag bara prokrastinerar en stund till…
//Victor
12 oktober, 2012 kl. 22:12 #153737Patrik MullerDeltagareVictor,
Så länge du inte kör några tilläggstjänster som t ex recurring så kan du byta till det nya betalfönstret. Följ instruktionerna på vår tekniksite.
14 oktober, 2012 kl. 19:51 #153793SmurfenDeltagareJag bytte från paypal till payson och mina betalning ökade enormt utan att jag förstod någonting alls.
När jag frågade ett par kunder per mail hur det kommer sig att folk gillar payson och inte paypal var svaret jag fick att payson minsann var svenskt och säkert medans paypal kändes mer främmande.
Payson är grymt bra eftersom de också erbjuder internetbetalningar men deras support och deras så kallade etiska regler är ett skämt, jag undrar om det inte är praktikanter från AF som sitter i deras support, riktiga idioter
Sen är det ett lotteri vilka butiker och verksamheter de godkänner, finns inga riktlinjer alls utan det är lite som dom känner för dagen.
Paypal och moneybookers funkar inte för svenskar
19 november, 2012 kl. 14:00 #155751KrisDeltagareJag kommer köra internationellt så tänkte framförallt använda PayPal. Bör jag även ha Moneybookers/Skrill?
20 november, 2012 kl. 08:18 #155794DannyDeltagareVi kör Nets/Auriga (som fått en hel del kritik) och har gjort det i ca 1 år helt problemfritt. Har aldrig egentligen behövt prata med supporten om något viktigt så den kan jag inte tala för…men i övrigt tycker jag betalprocessen är väldigt enkel och tydlig samt att de få gånger en betalning misslyckas är det 99% 3D-secure som misslyckas vilket jag inte direkt kan lasta Nets för…
För övrigt så lyfter vi självklart fram VISA / MasterCard för det är vad kunden är intresserade av att betala med, inte om det går via Nets eller DIBS…
För övrigt så har ni gjort en riktigt fint jobb med Headler 2.0, gillar den skarpt!
29 november, 2012 kl. 14:34 #156436KrisDeltagareJag kommer använda ePay för mina vanliga kortbetalningar, hoppas dom är bra.
Bör man använda 3D-secure eller kan det bli ett steg som gör att folk tycker det blir för krångligt att betala och att man därmed förlorar kunder?
29 november, 2012 kl. 14:39 #156437danielanderssonDeltagare@Kris 56826 wrote:
Bör man använda 3D-secure eller kan det bli ett steg som gör att folk tycker det blir för krångligt att betala och att man därmed förlorar kunder?
Om dom tillåter dig att slå av, gör det.
5 december, 2012 kl. 16:15 #156686KrisDeltagareTack. Det går att stänga av den funktionen.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.