Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › kortbetalnings mardröm!
- Detta ämne har 33 svar, 14 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 9 månader sedan av
fredriktrane.
-
FörfattareInlägg
-
28 maj, 2012 kl. 07:40 #146424
CharlotteH
DeltagareNu har inte jag någon ehandel själv. men som privatperson som handlar en del på nätet känner jag större förtroende till de butiker som har 3D Secure. Vad jag tror behövs är att alla hjälps åt för att informera kunderna om vad 3D secure är, och hur de gynnar dem i form av säkerhet. I butiker kan du inte handla utan PIN kod, så ska de även vara på nätet (enligt mig). Om fler får sina kunder att använda sin LÅNGA kod kommer de tillslut bli lättare att komma ihåg den. Själv har jag samma 3D kod som för Mitt bankID.
Hjälps åt att skapa en förklarande YouTube video? Förklara i bilder?
28 maj, 2012 kl. 08:19 #146428danielandersson
Deltagare@CharlotteH 45655 wrote:
Hjälps åt att skapa en förklarande YouTube video? Förklara i bilder?
Eller så kan man tycka att det är upp till bankerna/VISA/Mastercard att förklara detta för sina kunder.
28 maj, 2012 kl. 08:45 #146433CharlotteH
DeltagareDeras ansvar, ja. Troligt att det händer?
28 maj, 2012 kl. 13:57 #146468fredriktrane
DeltagareAnvändarna har ändå risigt minne (utgå alltid från det) så man får nog försöka ta hand om det i betalflödet. Föreslå alternativ betalning vid reject och informera om vad som händer och vad orsaken kan vara.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.