Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › kortbetalnings mardröm!
- Detta ämne har 33 svar, 14 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 6 månader sedan av fredriktrane.
-
FörfattareInlägg
-
22 maj, 2012 kl. 18:15 #146066danielanderssonDeltagare
@ikomorin 45254 wrote:
”THREE_D_CHECK_FAILED” är väldigt vanligt för mig (och för de flesta) och händer på 1/3 av de nekade betalningarna. Men resterade felmeddelanden är ”DENIED_BY_BANK” och ”TIMEOUT”.
THREE_D_CHECK_FAILED är ju inte mycket att göra något åt, förutom förklara för kund att han/hon helt enkelt får betala med faktura eller liknande.
DENIED_BY_BANK handlar väl om att det inte finns nog med pengar på kortet? Också svårt att göra något åt.
TIMEOUT borde väl dock nästan aldrig ske.. ?
24 maj, 2012 kl. 09:33 #146190fraolsmaeDeltagareJag har nu läst ditt inlägg ”ikomorin”!
Och jag har haft bara problem sedan vi fick sveawebpay kortbetalning. 28 mars till nu har vi skickat mejl, ringt, och dom lägger skylden på kunden: kan inte skriva sitt visakortnummer, kunden kör fel browser, kunden har en firewall, kunden har ett mobilt bredband, kunden har fel säkerhetsinställningat i browser, kunden har inga pängar på kortet osv osv.
Men varför har vi en så stor klagomål från kunder att vi kan inte köra sveas kortmodul!! Har haft nästan 1000 order med Paypal sedan 1 augusti i fjor, utan ett fel!! Inte en klagomål med Paypal.
Byter nu kortbetalning!!
Mvh
Frank24 maj, 2012 kl. 09:39 #146191DanDeltagareFör att paypal inte kör 3Ds och vid bedrägerier står du för risken. Det är liksom så 3D-secure funkar.
@fraolsmae 45405 wrote:
Jag har nu läst ditt inlägg ”ikomorin”!
Och jag har haft bara problem sedan vi fick sveawebpay kortbetalning. 28 mars till nu har vi skickat mejl, ringt, och dom lägger skylden på kunden: kan inte skriva sitt visakortnummer, kunden kör fel browser, kunden har en firewall, kunden har ett mobilt bredband, kunden har fel säkerhetsinställningat i browser, kunden har inga pängar på kortet osv osv.
Men varför har vi en så stor klagomål från kunder att vi kan inte köra sveas kortmodul!! Har haft nästan 1000 order med Paypal sedan 1 augusti i fjor, utan ett fel!! Inte en klagomål med Paypal.
Byter nu kortbetalning!!
Mvh
Frank24 maj, 2012 kl. 16:28 #146221ikomorinDeltagare@Dan 45406 wrote:
För att paypal inte kör 3Ds och vid bedrägerier står du för risken. Det är liksom så 3D-secure funkar.
Det visste jag inte att paypal inte har någon 3D-secure. Kanske det blir lönsamt att börja med dem igen, även om de har skyhöga transaktionskostnader så tror jag att det inte går att jämföra med förluster på potentiella vinster hos Svea. :rolleyes:
Som sagt, 3D-secure går inte att göra mycket åt. Men vad tycker du om SSL-certifikat, är det ett måste och kommer det att minska avvisningsfrekvensen?
24 maj, 2012 kl. 16:44 #146222Richie72DeltagareDet är ju här som Klarnas superkassa blir det bästa alternativet. Slipper man såna här problem.
Richard from butik21.com
24 maj, 2012 kl. 17:22 #146223ParvelitoDeltagare@Richie72 45441 wrote:
Det är ju här som Klarnas superkassa blir det bästa alternativet. Slipper man såna här problem.
Nej, jag tror inte att Klarnas nya kassa är lösningen på de här problemen. Det kommer fortfarande att vara en massa människor som inte är kreditvärdiga, inte på något sätt vill handla mot faktura eller som vill ha det skickat till sommarstugan, till en vän eller släkting som man hjälper eller till sitt studentboende där man ännu inte är skriven.
3D secure är inte bara allt igenom dåligt, det var lite för enkelt att bara kunna fotografera av ett kort och så kunde man tömma kontot var som helst i världen. Bankerna har däremot missat att förklara för kunderna hur det används, och i många ebutiker slussas man först från butiken till betalförmedlaren, och sedan ytterligare ett steg till banken för att ange sitt lösenord. Det är rätt så klumpigt implementerat.
24 maj, 2012 kl. 17:31 #146224JoelDeltagareJag tycker man borde kunna avaktivera 3D-Secure hos sin betalväxel om man vill (självklart mot att man då själv tar risken).
24 maj, 2012 kl. 17:32 #146225Per NilssonDeltagareKan ni förklara för mig varför ni inte vill ha 3DS-betalningar?
24 maj, 2012 kl. 17:34 #146226LufoxDeltagare@Joel 45443 wrote:
Jag tycker man borde kunna avaktivera 3D-Secure hos sin betalväxel om man vill (självklart mot att man då själv tar risken).
Vi använder ePay och där kan man själv välja hur det ska hanteras eller bara helt enkelt stänga av den helt utan att behöva fråga inlösaren om lov.
24 maj, 2012 kl. 17:52 #146227ParvelitoDeltagare@Joel 45443 wrote:
Jag tycker man borde kunna avaktivera 3D-Secure hos sin betalväxel om man vill (självklart mot att man då själv tar risken).
Jag skulle vilja kunna spärra mitt kort så att det bara går att använda med kod eller 3d secure lösenord var man än är i världen. Då skulle man inte behöva riskera att kortet är plundrat vid sämsta tänkbara tillfälle. Även om man efter en process kan få tillbaka pengarna så hjälper ju det föga om man står på en semesterort för en veckolång charterresa och kontot plötsligt är tomt. 3ds är bra för kortinnehavarna om man bara begriper hur det används och att det är konsekvent.
Skall man som handlare stänga av 3ds så borde man ju också få betala för administrationen runt om reklamationerna, inte bara pengarna som det handlats för.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.