Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Köra Adwords själv eller ta in hjälp
- Detta ämne har 102 svar, 40 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 8 månader sedan av spazzio.
-
FörfattareInlägg
-
22 augusti, 2012 kl. 17:40 #150832JoelDeltagare
@jpettersson 50559 wrote:
Hur agerar dessa adwords-företag om de har 2 eller flera klienter med samma eller snarlika varor(dvs sökord)? Det känns lite som att de kan bli sin egna fiende, eller i alla fall att de skapar en tuffare konkurrens.
//Jesper
Jag vet iaf att Ad Relevance vanligtvis tackar nej till en ny kund om de redan har en kund med samma sortiment.
22 augusti, 2012 kl. 19:05 #150834QarillionDeltagarejapp det gör dom
Blev nekad att bli kund men jag tycker det är en eloge till den. Osar seriositet när man inte sitter på två stolar samtidigt så att säga.
22 augusti, 2012 kl. 20:19 #150835danielanderssonDeltagare@Joel 50563 wrote:
Jag vet iaf att Ad Relevance vanligtvis tackar nej till en ny kund om de redan har en kund med samma sortiment.
Dom frågar den/de kunden/kunderna de redan har om det är okej. Om det är okej, så blir det två/flera olika människor som jobbar med dessa kunder och (enligt vad dom säger) de får inte diskutera kunderna.
22 augusti, 2012 kl. 21:13 #150836PrixDeltagareMen det kan ju också bli surt för deras del… Säg de har mig som kund och jag har budget 20 000 mån.. Kommer ny kund som säger sig vara villig att satsa det femdubbla beloppet!
23 augusti, 2012 kl. 06:20 #150839QarillionDeltagare@Prix 50567 wrote:
Men det kan ju också bli surt för deras del… Säg de har mig som kund och jag har budget 20 000 mån.. Kommer ny kund som säger sig vara villig att satsa det femdubbla beloppet!
Det kan det ju säkert bli, men den kunden som lägger det femdubbla kanske bara gör det några månader medans den som redan har avtal med dem kanske kör kontinuerligt istället.
Själv hade jag tyckt att det var bättre med de långsiktiga alternativen då man lättare kan räkna en budget på dessa trogna kunderna
Om jag hade haft dem som optimerare och hade fått ett samtal om att en konkurrent ville utnyttja dem också så hade jag nog haft ytterligare en anledning att fortsätta utnyttja deras tjänster om jag är nöjd med arbetet som görs.
Tror dom får väldigt trogna kunder med denna affärsmodellen. Men det blir nog bara en kund per bransch.. tror det är få som hade gått med på att dom optimerar för en konkurrent också om man fick frågan.
23 augusti, 2012 kl. 06:23 #150840dunkenDeltagare@Prix 50567 wrote:
Men det kan ju också bli surt för deras del… Säg de har mig som kund och jag har budget 20 000 mån.. Kommer ny kund som säger sig vara villig att satsa det femdubbla beloppet!
Tja men om du lägger 20 000 och drar in så pass att det verkligen lönar sig bra. Skulle inte du vilja öka din budget då? Lägga 40 000 o dra in det dubbla?
24 augusti, 2012 kl. 20:26 #150928CaulfieldDeltagare@DavidWigg 50521 wrote:
Din framsida syns i resultatet, fast väldigt långt bak. Den är indexerad. Testa att skriva i sökrutan på Google.
Men inga produkter är indexerade, och precis som Greger skriver är dessa i en frame som inte Google tar till sig och visar upp.
Att du inte längre syns kan vara att din butik är ny. Nya sidor tenderar att komma upp högt i resultatet till en början för att sedan dyka långt bak. I alla fall på ord som inte har så hög konkurrens. Det har jag märkt när jag har testat mig fram.
OK. kan vara så kanske – tack för att ni kollar . Har nu lagt upp ett snabbt försök av adwords för att se om det leder till ngt.
28 augusti, 2012 kl. 18:10 #151045NO LINGODeltagareOm du har ehandel som arbete och inte som en hobby ska du definitivt leja ut ditt arbete med Adwords. Jag har både gjort det själv och anlitat diverse konsulter i snart fem år och min slutsats är kristallklar: du kan inte skapa lika bra resultat, få samma avkastning, om du gör jobbet själv vs att leja ut det till en expert. Detta särskilt om du väger in vad din egen arbetstid kostar. För du jobbar väl inte gratis?
När det gäller Adrelevance så kan jag bara instämma med Jimmy och övriga som anlitar dem. De är oerhört seriösa och duktiga. De gör ett gediget grundarbete och håller sedan löpande koll utvecklingen av dina annonser. De ger tydliga och bra rapporter och är snabba på att svara på frågor etc. Vi har sänkt våra kostnader för konvertering med över 50% sen vi anlitade dem (med det kanske säger mer om min egen bristfälliga kompetens ?) Så go Adrelevance (eller någon annan duktig AW-konsult) om du tar din ehandel på allvar. Du kommer inte att ångra dig.
4 september, 2012 kl. 09:27 #151411TusenDeltagareÄr det någon som använder någon annan AW-konsult (än Adrelevance) som rekommenderas?
17 oktober, 2012 kl. 14:47 #153961TusenDeltagareSorry att jag bumpar tråden.
Men är det någon som kan rekommendera någon AW-konsult förrutom Adrelevance(de hade nämligen kudner i vårt segment)?
Tack på förhand
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.