Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Köra Adwords själv eller ta in hjälp
- Detta ämne har 102 svar, 40 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 9 månader sedan av spazzio.
-
FörfattareInlägg
-
14 augusti, 2012 kl. 10:58 #150314danielanderssonDeltagare
@Nandor78 49994 wrote:
Fantastisk tjänst! Snacka om att sälja sin kunskap! För de som lägger stora summor på AdWords kan ju det bli en enorm investering!
Lösning: Satsa minimum på AdWords genom Adrelevance i 3 månader. Få dom att optimera kontot, säg sedan upp och mosa på med pengarEller så är det så att man hela tiden måste optimera, ändra, ta bort, fixa osv med både sökord och annonser.
14 augusti, 2012 kl. 11:15 #150316PrixDeltagareNär man tänker närmre på det blir det mer logiskt. I och med att du ändrar i din annonsering så bör ju en konkurrent som hade lite koll uppmärksamma detta och ändra i sin och spelet har börjat! Därmed så kommer det konstant behöver förändras och mätas…. Likaså när man får nya produkter som man kanske vill uppmärksamma!
14 augusti, 2012 kl. 11:38 #150317Nandor78Deltagare@lunarmys 49996 wrote:
Eller så är det så att man hela tiden måste optimera, ändra, ta bort, fixa osv med både sökord och annonser.
Det är sant, i alla fall inom vissa branscher där det råder väldigt hård konkurrens. Vår bransch är ett bra exempel.
Med min erfarenhet av dessa byråer skulle jag trots allt bli förvånad om Adrelevance jobbar i kundernas befintliga konton, men om så är fallet så är det ju positivt för ehandlaren. Jag vill också poängtera att jag absolut INTE menar att Adrelevance skulle vara en dålig partner. De verkar seriösa och ha många nöjda ehandlare.16 augusti, 2012 kl. 11:41 #150445MarkusUKDeltagareOm du har en liten budget (under 1000 kr/dag) så kan det vara värt att initialt sätta upp en egen kampanj och få hjälp av Adwords teamet. Ifall du däremot är beredd att satsa lite mer så kan du normalt få mycket bättre optimering av en specialiserad firma inom sponsrade länkar. Som exempel kan nämnas att vi fick ner CPA från 35 kr/snitt till 5 kr/snitt för en av våra större kunder. Budget ökade från 1500 kr/dag till 6000 kr/dag (fler länder lades till bland annat och fler annonsgrupper).
21 augusti, 2012 kl. 18:49 #150762CaulfieldDeltagareÄr lite intresserad av denna diskussion – har precis dragit igång mid ehandelssida som jag startar upp som sidoverksamhet. http://www.SNYGGAKABLAR.se
tog kontakt med google för att diskutera adwords , jag berättade vilket domännamn jag har – sedan dess kommer inte längre mitt domännamn upp när man t.ex söker på ”snygga kablar” verkar vara en klockren blockering men google adwords teamet blånekar förstås- ngn som har erfarenhet av detta?
känner mig inte sugen nu på att bekosta adwords med google men känns som om man måste.
21 augusti, 2012 kl. 18:55 #150763GregerADeltagareDet där har nog snarare med hur din domän används på Textalk.
Det som kommer att indexeras i Google ligger på snyggakablar.shop.textalk.se/sv/På www . snyggakablar . se finns bara lite kod som laddar butiken i en frame. Sånt indexeras inte i Google.
Det skall gå att koppla på den egna domänen, men jag vet inte hur.
22 augusti, 2012 kl. 07:43 #150790Magnus BrathDeltagareJag skulle vilja sticka ut hakan och säga att det rätta sättet att arbeta med klienter är med hjälp av ett så kallat MCC (Multi Client Center). Det innebär kortfattat att du som kund kopplar ditt eget konto till byråns ”byråkonto”. De kan sedan därifrån styra dina annonser etc men det är du som har kontrollen och behåller historiken ifall ni väljer att gå skilda vägar. Tycker att du som kund ska Kräva detta.
Mer om MCC: Vad är ett MCC? | Sökmotorkonsult.se
22 augusti, 2012 kl. 08:05 #150793DavidWiggDeltagare@Caulfield 50488 wrote:
Är lite intresserad av denna diskussion – har precis dragit igång mid ehandelssida som jag startar upp som sidoverksamhet. http://www.SNYGGAKABLAR.se
tog kontakt med google för att diskutera adwords , jag berättade vilket domännamn jag har – sedan dess kommer inte längre mitt domännamn upp när man t.ex söker på ”snygga kablar” verkar vara en klockren blockering men google adwords teamet blånekar förstås- ngn som har erfarenhet av detta?
känner mig inte sugen nu på att bekosta adwords med google men känns som om man måste.
Din framsida syns i resultatet, fast väldigt långt bak. Den är indexerad. Testa att skriva
Quote:site:snyggakablar.sei sökrutan på Google.
Men inga produkter är indexerade, och precis som Greger skriver är dessa i en frame som inte Google tar till sig och visar upp.
Att du inte längre syns kan vara att din butik är ny. Nya sidor tenderar att komma upp högt i resultatet till en början för att sedan dyka långt bak. I alla fall på ord som inte har så hög konkurrens. Det har jag märkt när jag har testat mig fram.
22 augusti, 2012 kl. 16:58 #150828jpetterssonDeltagareHur agerar dessa adwords-företag om de har 2 eller flera klienter med samma eller snarlika varor(dvs sökord)? Det känns lite som att de kan bli sin egna fiende, eller i alla fall att de skapar en tuffare konkurrens.
//Jesper
22 augusti, 2012 kl. 17:39 #150831PrixDeltagare@jpettersson 50559 wrote:
Hur agerar dessa adwords-företag om de har 2 eller flera klienter med samma eller snarlika varor(dvs sökord)? Det känns lite som att de kan bli sin egna fiende, eller i alla fall att de skapar en tuffare konkurrens.
//Jesper
Riktigt bra fråga och tanke!!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.