Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Köra Adwords själv eller ta in hjälp
- Detta ämne har 102 svar, 40 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 8 månader sedan av spazzio.
-
FörfattareInlägg
-
29 juli, 2012 kl. 10:56 #149436DanDeltagare
Per: Du kan få mitt konto för 20% om du når upp till mina krav på ROI. Om du inte gör det får du betala mellanskillnaden. Sugen?
Total budget är 1,5-2 miljoner kommande 12 månader beroende på hur du presterar.
Adwords funkar i alla branscher, men ger det ROI i alla branscher? Det är väl snarare frågan. Din metod är bra Per men tar inte hänsyn till det parallella arbete som måste göras för att testa nya ord och kampanjer och öka volymerna. Skär man bara hela tiden har man tillslut inga klick alls.
Det är ingen raketforskning men det tar tid. Riktigt mycket tid om man ska prestera på topp. Personligen hinner jag inte och har outsourcat till både Adrelevance och andra vilka gör ett ok jobb, men på inga sätt fantastiska resultat. De kan hålla en ”OK” nivå jämfört med mina egna resultat fast de gör det utan min inblandning, vilket är bra för mig.
Just nu gör jag det själv igen dock.
29 juli, 2012 kl. 11:03 #149437JimmyDeltagareDet behövs ett stort förtroende och ett seriöst företag för att klara en sådan prismodell i längden. Jag ska nog kontakta dem i veckan.
Tack för informationen Jimmy.29 juli, 2012 kl. 11:06 #149438danielanderssonDeltagare29 juli, 2012 kl. 11:11 #149440DanDeltagareMina nivåkrav nås ej av 3:e part. (Nej de är inte orimliga tycker jag)
@lunarmys 49031 wrote:
Får man fråga varför?
29 juli, 2012 kl. 11:13 #149441Per NilssonDeltagareMin snittavkastning för AdWords ligger på cirka 1000% per månad.
Mitt verktyg är ett väldigt enkelt verktyg. Fördelen är att det är just väldigt enkelt att använda. Det är som sagt vad ingen raketforskning det handlar om. Men, precis som du säger, så finns det begränsningar i det också.
Att analysera ord och annonser tycker jag inte är särskilt jobbigt eller tidskrävande.
Jag skulle dock rekommendera denna metod till folk som har skenande kostnader och liten avkastning på sitt AW som en början. Lägga ett par timmar på att analysera situationen. Efter det kan man bestämma om man vill leja ut det eller inte.
I ärlighetens namn så lägger jag inte mycket tid på AW per månad då jag har betydligt bättre intäkter från organisk trafik.
Nej, jag är inte det minsta sugen på att köra ert AW, men du är alltid välkommen att slå en signal om du vill bolla AW med mig .
Klart att det är olika ROI för olika branscher.
@Dan 49029 wrote:
Per: Du kan få mitt konto för 20% om du når upp till mina krav på ROI. Om du inte gör det får du betala mellanskillnaden. Sugen?
Total budget är 1,5-2 miljoner kommande 12 månader beroende på hur du presterar.
Adwords funkar i alla branscher, men ger det ROI i alla branscher? Det är väl snarare frågan. Din metod är bra Per men tar inte hänsyn till det parallella arbete som måste göras för att testa nya ord och kampanjer och öka volymerna. Skär man bara hela tiden har man tillslut inga klick alls.
Det är ingen raketforskning men det tar tid. Riktigt mycket tid om man ska prestera på topp. Personligen hinner jag inte och har outsourcat till både Adrelevance och andra vilka gör ett ok jobb, men på inga sätt fantastiska resultat. De kan hålla en ”OK” nivå jämfört med mina egna resultat fast de gör det utan min inblandning, vilket är bra för mig.
Just nu gör jag det själv igen dock.
29 juli, 2012 kl. 11:16 #149442DanDeltagarePut your money where your….
1000% då antar jag att du menar om du sätter 1000kr i adwords så får du 10.000 i omsättning tillbaka?
Och hur högt skalar det? Det är ju skillnad på att dra in nån 100-tal orders i månaden och behöva prestera 30-40.000 ordrar på ett år med bibehållen CPA.
Jag kan skära selektivt i mitt adwords och ha mycket mer än 1000% i avkastning men då blir volymen så liten att det är omöjligt att motivera arbetsinsatsen.
@Per Nilsson 49034 wrote:
Min snittavkastning för AdWords ligger på cirka 1000% per månad.
Mitt verktyg är ett väldigt enkelt verktyg. Fördelen är att det är just väldigt enkelt att använda. Det är som sagt vad ingen raketforskning det handlar om. Men, precis som du säger, så finns det begränsningar i det också.
Att analysera ord och annonser tycker jag inte är särskilt jobbigt eller tidskrävande.
Jag skulle dock rekommendera denna metod till folk som har skenande kostnader och liten avkastning på sitt AW som en början. Lägga ett par timmar på att analysera situationen. Efter det kan man bestämma om man vill leja ut det eller inte.
I ärlighetens namn så lägger jag inte mycket tid på AW per månad då jag har betydligt bättre intäkter från organisk trafik.
Nej, jag är inte det minsta sugen på att köra ert AW, men du är alltid välkommen att slå en signal om du vill bolla AW med mig .
Klart att det är olika ROI för olika branscher.
29 juli, 2012 kl. 11:25 #149443Per NilssonDeltagareDet var ju precis det jag gjorde
@Dan 49035 wrote:
Put your money where your….
Precis så har jag räknat, dock med andra siffror. Det blir lite svårt att jämföra avkastning mellan dig och mig eftersom det är en enorm skillnad på antal order, snittordervärde och framför allt omsättning.
@Dan 49035 wrote:
1000% då antar jag att du menar om du sätter 1000kr i adwords så får du 10.000 i omsättning tillbaka?
Och hur högt skalar det? Det är ju skillnad på att dra in nån 100-tal orders i månaden och behöva prestera 30-40.000 ordrar på ett år med bibehållen CPA.
Jag kan skära selektivt i mitt adwords och ha mycket mer än 1000% i avkastning men då blir volymen så liten att det är omöjligt att motivera arbetsinsatsen.
29 juli, 2012 kl. 11:26 #149444DanDeltagareNäe då skulle du tagit uppdraget
Men ja Adwords är kanon, men det är fan jobbigt. Kanske borde Ehandel.se:s redaktion göra en artikelserie som intervjuar dels konsulter, dels de som har inhousefolk på detta och dels mindre ehandlare som gör det själva?
Och ta fram tips och best practice osv… JULIUS och JIMMY hallå?
@Per Nilsson 49036 wrote:
Det var ju precis det jag gjorde
Precis så har jag räknat, dock med andra siffror. Det blir lite svårt att jämföra avkastning mellan dig och mig eftersom det är en enorm skillnad på antal order, snittordervärde och framför allt omsättning.29 juli, 2012 kl. 11:27 #149445PrixDeltagare@Jimmy Öström 48973 wrote:
Det är procent baserat. 20% är max på satsad kronor.
Så satsar du t.ex. 20 000 kronor kostar det dig 4000 kronor.
När du skriver att det är max, är det då beroende på hur mycket man satsar. Det vill säga att det är 20% om du satsar 20 000 men det är 10 % om du satsar 100 000 (månadsbasis då)?
29 juli, 2012 kl. 12:03 #149446Jimmy OstromDeltagareJa det är olika %, jag betalar 20%.
Jag har inte prislistan framför mig, men det skiljer som sagt en del % om du satsar 12000 kronor eller 60 000 kronor.
@Prix 49038 wrote:
När du skriver att det är max, är det då beroende på hur mycket man satsar. Det vill säga att det är 20% om du satsar 20 000 men det är 10 % om du satsar 100 000 (månadsbasis då)?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.