Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Köra Adwords själv eller ta in hjälp
- Detta ämne har 102 svar, 40 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 8 månader sedan av spazzio.
-
FörfattareInlägg
-
27 juli, 2012 kl. 09:17 #149336Jimmy OstromDeltagare
Jag är inte ett dugg kluven till detta.
Har haft dom i ca 5-6 veckor nu och detta är det bästa valet jag gjort när det gäller alla mina val för mitt företag!
@Ignotum 48927 wrote:
Jag är lite kluven till det här.
Låt säga att jag tittar på adrelevance kundcase via seolytics, kollar hur de använder orden, vilka ord, hur de skriver annonserna, landningssidor osv. Sedan kollar jag mina konkurrenter också via seolytics. Vad får man då extra för pengarna om jag anlitar någon? Jag begriper inte det.
27 juli, 2012 kl. 09:22 #149337ParvelitoDeltagare@Ignotum 48927 wrote:
Jag är lite kluven till det här.
Låt säga att jag tittar på adrelevance kundcase via seolytics, kollar hur de använder orden, vilka ord, hur de skriver annonserna, landningssidor osv. Sedan kollar jag mina konkurrenter också via seolytics. Vad får man då extra för pengarna om jag anlitar någon? Jag begriper inte det.
Du kan ju använda din tid till något annat än att hålla på och försöka luska ut hur dina sökord, annonser och landningssidor skall se ut t.ex?
Är man en hejare på det här med Adwords behöver man dem säkert inte, men är man inte en hejare så är det inte mer konstigt än att ta hjälp för att meka till bokslutet, lämna in bilen för att reparera den eller ringa serviceteknikern för att laga värmepumpen.
27 juli, 2012 kl. 09:45 #149339IgnotumDeltagareJo när man uttrycker det så, har ni två som vanligt rätt så jag väljer att inte diskutera vidare
28 juli, 2012 kl. 05:44 #149383ChrisCDeltagareUngefär hur ser kostnadsstrukturen ut från AdRelevance?
28 juli, 2012 kl. 08:28 #149384Jimmy OstromDeltagareDet är procent baserat. 20% är max på satsad kronor.
Så satsar du t.ex. 20 000 kronor kostar det dig 4000 kronor.
@ChrisC 48972 wrote:
Ungefär hur ser kostnadsstrukturen ut från AdRelevance?
29 juli, 2012 kl. 09:37 #149424Per NilssonDeltagarePersonligen tycker jag att det är jättelätt att fixa med AW. Det enda jag skulle ta in hjälp för är att skriva annonserna mer proffsigt, alltså låta en copywriter fixa dem.
Men som de är nu så är de helt okej och genererar pengar.
Det lättaste sättet att få kontroll på AW är:
a) Kolla vilka ord som inte konverterar i G.A. (detta görs enklast i Excel tillsammans med filterfunktionen). Ord med massor av klick utan försäljning är rätt värdelöst.
b) Kolla om det är annonsen eller ordet som är kasst för dig. Har annonsens andra ord konverterat så är det ordet i sig som inte funkar.
c) Kör med flera annonsalternativ till samma ordgrupp
Kuriosa: Kniv är no-no-ord hos Google
29 juli, 2012 kl. 09:49 #149432PrixDeltagareFunderar på att testa dem för att de som de lyckas för mig, AW har än så länge bara ätit upp mina pengar…
Det jag är kluven till, som nämnts tidigare, är att AW skulle fungera till alla branscher.
29 juli, 2012 kl. 09:58 #149433JimmyDeltagareJag fundera lite på deras prismodell som Jimmy Ö nämnde.
Man vill ju gärna betala så lite om möjligt och få så stor utdelning som möjligt när det gäller Adwords. Om man då har en procentbaserad prismodell på hur mycket man betalar till Adwords, så kommer väl inte AdRelevance att jobba för att det blir så billigt som möjligt för mig?
Men det kanske inte blir ett problem så länge de mäter allt och man går plus?!
Hur tänker ni kring deras prismodell, är det en win-win situation?29 juli, 2012 kl. 10:39 #149434Per NilssonDeltagare@Prix 49025 wrote:
Funderar på att testa dem för att de som de lyckas för mig, AW har än så länge bara ätit upp mina pengar…
Det jag är kluven till, som nämnts tidigare, är att AW skulle fungera till alla branscher.
Då gör du fel.
Jag skulle rekommendera dig att prova min metod.
Varför skulle inte AW fungera för alla branscher? Vilken bransch skulle det t.ex. inte fungera till?
29 juli, 2012 kl. 10:50 #149435Jimmy OstromDeltagareJag är helt med dig i ditt tänk och jag tänkte samma sak.
Men hos AdRelevance funkar det verkligen inte så.
Jag sa till dom att jag kan satsa 30 000 kronor i månaden istället för 12000 kronor som vi kör nu men jag ville direkt satsa på 20000 kronor i början men det ville dom inte:eek:
Detta tycker jag badar för ett mycket seriöst företag, dom säger till mej när dom tycker jag ska satsa på 20 lök eller 30 lök och då kommer såklart både jag och dom ha koll på set blir extra pengar att tjäna för annars så satsar man såklart inte mer pengar.
Jag ÄLSKAR AdRelevance och kan verkligen rekommendera dessa till alla som vill satsa 10 lök eller mer i månaden.
@Jimmy 49026 wrote:
Jag fundera lite på deras prismodell som Jimmy Ö nämnde.
Man vill ju gärna betala så lite om möjligt och få så stor utdelning som möjligt när det gäller Adwords. Om man då har en procentbaserad prismodell på hur mycket man betalar till Adwords, så kommer väl inte AdRelevance att jobba för att det blir så billigt som möjligt för mig?
Men det kanske inte blir ett problem så länge de mäter allt och man går plus?!
Hur tänker ni kring deras prismodell, är det en win-win situation? -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.