Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › konverteringsgrad
- Detta ämne har 20 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 4 månader sedan av kalsonger.
-
FörfattareInlägg
-
19 april, 2011 kl. 13:45 #122025ludloDeltagare
Kul att läsa om andras erfarenheter och alltid kul att mäta konverteringsgrader. Vi ligger nånstans mellan 3-4%, men vissa dagar kan det springa iväg mot 7%.
Känns nästan som att konverteringsgraden höjs i takt med att vi lär oss använda analytics
19 april, 2011 kl. 19:39 #122034PrydzDeltagareVad är bra respektive dåligt att ha för konverteringsgrad på google (adwords)? Vad har ni för siffror? Konverteringen på adwords borde om man lyckats ligga högre jämfört med övrig trafik.
20 april, 2011 kl. 06:10 #122056ludloDeltagareHar 2,48% på google adwords, känns lite magert kanske?
20 april, 2011 kl. 15:49 #122082BjornDeltagareOm adwords-trafiken konverterar betydligt sämre än den organiska så bör man nog se över om annonserna är tillräckligt relevant utformade för de nyckelord man kör. Fireclick har lite index-siffror på genomsnittliga konverteringsgrader.
3 maj, 2011 kl. 15:11 #122330patrik1972DeltagareEftersom det blev en liten tråd av detta jag startade så kan jag meddela att det slutade med 7,2% för April, vilket är otroligt bra för oss. Man kan göra mycket kul med siffrorna, tex är det ca: 38,4 besökare per dag i April (inte så mycket, så det finns att jobba på), 2,8 köp per dag.
3 maj, 2011 kl. 15:14 #122331ludloDeltagareStatistiken är viktigare än man tror många gånger. Tyvärr lyckades jag mickla till lite på kassa-sidan så spårningen sluta fungera i 1,5v mitten av april så någon rättvid konverteringsgrad har jag inte förren mitten av maj ca.
7.2% får man väl vara mkt nöjd över?
3 maj, 2011 kl. 15:26 #122333patrik1972Deltagare[QUOTE=7.2% får man väl vara mkt nöjd över?
Absolut, med tanke på att vi snittar 38 besökare om dagen. Så måste jag nog säga att vi har ett attraktivt sortiment. Något som jag dessutom tar till mig är att det finns massa potential, jag menar om vi ökar besökarna med 10 % så finns ju chansen att öka försäljningen med detsamma, jag skulle inte tacka nej till 28 ordrar om dagen
3 maj, 2011 kl. 18:22 #122342ludloDeltagareNej inte jag heller
Exakt min tanke, det är så man måste tänka tror jag. Lätt att villa bort sig i dyr marknadsföring istället för effektiv marknadsföring. Att bli bra på att locka till sig fler besökare (av rätt målgrupp såklart) måste vara det bästa.16 juni, 2011 kl. 21:19 #123799GamsunDeltagareMed risk för att bli det negativa surkartet i konversationen så är din konverteringsgrad idag väldigt missvisande då du har en mycket liten trafik till sidan. Det är absolut som Parvelito även var inne på, att du driver kvalitativ trafik, men för att avgöra om en konverteringsgrad är bra eller dålig krävs det att man bland annat tittar på hur man driver trafiken.
30-40 unika om dagen skulle du ganska enkelt kunna driva via organisk longtail-trafik (besökare från sökmotorerna som sökt på något enormt specifikt, och som därför kan tänkas ha kommit långt i sin köpprocess). Om du däremot lyckas bibehålla 7% CR även när du börjar jobba med andra trafikkällor där du driver större volymer av trafik så kan du trumma dig för bröstet rejält!
Oavsett – Stort grattis till en bra start av konverterande kunder!
Lycka till!
Magnus – Uttaget.se17 juni, 2011 kl. 05:56 #123807Jimmy OstromDeltagareJisses vad ni är duktiga 7% hubba bubba.
Det finns end del att jobba med ser jag för vår del
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.