Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Konvertering (som vanligt) :)
- Detta ämne har 10 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 2 månader sedan av MemKaw.
-
FörfattareInlägg
-
23 oktober, 2012 kl. 21:01 #154392MemKawDeltagare
Vad jag förstår så konverterar adwords bäst för dig, nämligen 10%. Av 15 000 besökare har du 150 000 kr i omsättning.
Din EPV (vinst per besökare) ligger på 10 kr och din CPC på 1,33 kr vilket ger dig en Gross vinst på 8,67 kr. Alltså tjänar du 8,67 kr på varje besökare. (Jag vet ej vad dina marginaler är)
1) Säg att du har 30% marginal vilket blir 2,6 kr. För varje besökare tjänar du 2,6 kr på adwords om du har 30% marginal alltså. I det här fallet är det inte så bra, för att hälften av det du tjänar går till CPC.
Vad du behöver göra är 1) Öka dit CTR, för om du gör det så kommer ditt CPC att sjunka.
Det är många, inklusive adwords konsulter som tror att ju mer man budar dessto högre position får man och ökar CTR, men så är inte fallet. Allt beror på din quality score. Quality score bygger på hur relevant din ”Ad” är, hur bra CTR du har och hur bra landingssidan kunden hamnar på är.
Om du budar på sökordet ”bosch psr 14 4” ska du skicka de till sidan bosch psr 14 4 och inte kateogi sidan bosch eller hemsidan.
Och adwords handlar om testa testa testa, landing page, dina ad..
Jag kör adwords för mig själv men hjälper 3 bolag med det, och de gjorde de här felen jag pratade om.
Jag tycker att du ska behålla adwords+prisjakt+organisk. Ha inte alla äggen i en enda korg så att säga.
Annan sak du ska tänka på. Välj ut de produkter där du vet du har högst marginal och folk söker mest på och kör bara de genom adwords. Jag tror att du kommer öka adwords siffrorna om du gör på det här sättet.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.