Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Kontakta oss-sida – formulär eller epostlänk?
- Detta ämne har 10 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 1 månad sedan av
Niclas.
-
FörfattareInlägg
-
9 januari, 2013 kl. 08:33 #99442
Thomas THL
DeltagareHej.
Sitter och håller på med en ny kontakta oss-sida där jag hade tänkt skippa formuläret och endast visa en epostlänk.
Då slog det mig att de som sitter med telefonen & surfplattan kanske inte kan skicka epost utan behöver formuläret.
Vad tror ni, formuläret ett måste för att alla ska kunna få kontakt?
/Thomas
9 januari, 2013 kl. 09:31 #158138Danny
DeltagareDet tror jag definitivt är väldigt vettigt att köra med. Förutom telefon och surfplattefolk så har ju inte alla smidiga e-postprogram överallt och då ska man logga in på div. olika mailkonton innan man kan kontakta dig…Skapar massa extra irritation i mitt tycke. Sen kan man ju såklart ha en länk också så dessa användare blir nöjda.
Det är ju också viktigt att lägga med någon slags antispam-funktion för att slippa den biten…
9 januari, 2013 kl. 09:44 #158140Jimmy Ostrom
DeltagareMånga som jag har pratat med och som har formulär och e-postadress på samma sida brukar ha mer än 60% av ärenden via formuläret än e-postadressen i sig.
Jag skulle haft både och.
@Thomas THL 58755 wrote:
Hej.
Sitter och håller på med en ny kontakta oss-sida där jag hade tänkt skippa formuläret och endast visa en epostlänk.
Då slog det mig att de som sitter med telefonen & surfplattan kanske inte kan skicka epost utan behöver formuläret.
Vad tror ni, formuläret ett måste för att alla ska kunna få kontakt?
/Thomas
9 januari, 2013 kl. 12:23 #15814429 januari, 2013 kl. 13:26 #158962henrik
DeltagareVi har både och men i princip allt kommer via formuläret. Sen så kanske vi inte direkt framhäver e-postlänken men den finns och går att klicka på om någon tycker det är lättare.
Fördelen med formuläret, enligt mig, är att man oftast får mer uppgifter av kunden. De få som mailar direkt brukar vara lite dåliga på att informera om vem dom är.29 januari, 2013 kl. 14:32 #158964Tian
DeltagareSamma här. Kör både och!
29 januari, 2013 kl. 16:20 #158972Plastskivor
Deltagaretrist dock med folk som inte kan stava sin mailadress och inte lämnar annan kontaktinfo.
29 januari, 2013 kl. 18:50 #158979Hensh
DeltagareDet är klart att du skall ha ett kontaktformulär. Du förlorar väl inget på att ha det liksom?
30 januari, 2013 kl. 03:53 #159011Prix
DeltagareDet jobbiga med att ha båda är att det finns kunder som skickar till båda. Svarar man på många mejl så blir det mycket dubbelarbete som kostar.
31 januari, 2013 kl. 11:56 #159135mephisto73
DeltagareVi kör formulär, och skickar in uppgifterna i ett ärendehanteringssystem där vi kopplar ihop meddelandet med ev. ordrar.
Detta av rent praktiskta skäl. Nu kan vi hålla reda på obesvarade ärenden, använda ”burksvar”, koppla ihop ärenden med ordrar, föra statistik på svarstider etc.
Mail funkar inte alls för oss då dessa försvann i mängden och glömdes ibland bort.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.