Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Konstruktiv kritik av Monsieur.se tack!
- Detta ämne har 14 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 7 månader sedan av olfredrik.
-
FörfattareInlägg
-
16 mars, 2011 kl. 17:23 #95735olfredrikDeltagare
Hej,
önskar få konstruktiv kritik av Monsieur.se… design, SEO, utbud…ja alltmvh
Fredrik21 mars, 2011 kl. 05:59 #120703lukasbrismanDeltagareTycker utbudet var grymt bra!
Vad gäller SEO-biten så kanske du kan snygga till det lite. Du har ju unika titlar för varje produkt, men huvuddelen av titeln är generell. Exempel:
En plånbok från märket Billabong:
”Holder White – Monsieur.se – Modeaccessoarer för män”Tror det finns en fördel om du nämner i titeln att det rör sig om en plånbok och även märket (som är det viktigaste), typ:
”Billabong Holder White – Plånböcker – Monsieur.se”Samma sak vad gäller kategorierina. Här skall du nog lägga det viktigaste ordet först:
En kategori:
”Modeaccessoarer från Billabong – Fri frakt – MONSIEUR.SE”Lägg det viktigaste ordet först. I detta fallet Billabong.
”Billabong Modeaccessoarer – Fri frakt – MONSIEUR.SE” (söker folk på modeaccessoarer?)Typ så tror jag att du skall gå tillväga. Du måste berätta för Google vilket som är det viktigaste ordet på sidan. Google fattar inte själv
I övrigt tycker jag att du har en snygg butik med grymma prylar. Får bli att handla från dig när lönen har kommit
21 mars, 2011 kl. 06:00 #120704lukasbrismanDeltagareJust ja. Glömde fråga. Har du alla produkter i lager? Syns inte lagerstatus ngnstans såvitt jag kan se?
22 mars, 2011 kl. 08:42 #120789StampelstuganDeltagareDet kanske bara är jag men jag kan irritera mig på att länkar öppnas i nytt fönster och det gör de som ligger i din sidfot.
På plussidan ligger dina produktbilder, stilrena och av samma typ. Jag stör mig oändligt på webshopar som säljer en produkt som finns i olika färger exempelvis och så är bilderna helt olika varann, någon är med vit bakgrund som dina, en annan står på ett bord med röd tapet bakom och en tredje på ett furugolv (vanligt förekommande i scrapbookingbutiker av någon anledning). Fult, fult. Men du har snygga bilder av det jag hann se!
23 mars, 2011 kl. 00:21 #120855evomediaDeltagareRiktigt snyggt! hade inte så mycket mer att komma med=)
23 mars, 2011 kl. 14:12 #120873Joel BDeltagareEtt tips från mig:
Försök få in mer användning av både h2 och h3, h4 är också att föredra om du kan. Många som underskattar just titlarna av de olika formaten (h1, h2, h3, h4, h5 etc.).
Meta-titeln är väldigt viktig, se till att få till dem på samtliga områden som berör ditt ämne.
Ser annars bra ut och jag tycker butiken har ett användarvänligt gränssnitt som är långt över medel.
Snyggt jobb!
Lycka till.23 mars, 2011 kl. 18:02 #120878olfredrikDeltagareHej Lukas,
tack för din feedback!
Jag håller med dig om att titlarna på ”produkt”- och ”märkes”-sidorna inte är optimala i dagsläget. Vi har hittills fokuserat på ”produktgrupps”-sidorna som ser ut ungefär så här: ”Herrklockor – Låga priser, Snabb frakt – Monsieur.se” vilket är mer vad du är ute efter.Lägger till dina förslag på ”att-göra-listan”, bra feedback!
P.S. Allt finns i lager och försvinner automatiskt då det sålt slut.
mvh
Fredrik23 mars, 2011 kl. 18:04 #120879olfredrikDeltagareHej Sandra,
kan hålla med dig i din kritik att nya fönster är störande. Lägger till din feedback på listan över saker att förbättra, stort tack!mvh
Fredrik23 mars, 2011 kl. 18:06 #120880olfredrikDeltagare@evomedia 17425 wrote:
Riktigt snyggt! hade inte så mycket mer att komma med=)
Det räcker gott för mig
Tackar!
23 mars, 2011 kl. 20:03 #120882lukasbrismanDeltagareNär sidan försvinner automatiskt – försvinner den helt? Eller försvinner den interna länkningen? Tror det finns en vinst om sidan finns kvar, men att den inte länkas internt från butiken. På så vis kan du ha kvar sidan hos Google och fortfarande ranka på det berörda sökordet för den produkten. Annars måste du ranka på nytt, dvs börja om från början, varje gång produkten kommer tebax i sortimentet. Du kan ju sätta lagerstatus till ”Inte i lager”, och på så sätt få de besökarna som kommer in via dessa sökord att köpa någon annan av dina prylar istället för att låta de gå till dina konkurrenter
@olfredrik 17453 wrote:
Hej Lukas,
tack för din feedback!
Jag håller med dig om att titlarna på ”produkt”- och ”märkes”-sidorna inte är optimala i dagsläget. Vi har hittills fokuserat på ”produktgrupps”-sidorna som ser ut ungefär så här: ”Herrklockor – Låga priser, Snabb frakt – Monsieur.se” vilket är mer vad du är ute efter.Lägger till dina förslag på ”att-göra-listan”, bra feedback!
P.S. Allt finns i lager och försvinner automatiskt då det sålt slut.
mvh
Fredrik -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.