Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Konstig beställning och övrigt strul
- Detta ämne har 2 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 3 månader sedan av Parvelito.
-
FörfattareInlägg
-
18 augusti, 2010 kl. 12:08 #94820Richie72Deltagare
För några dagar sedan fick vi en beställning som var ganska stor för oss. Den var på ungefär 2.500 kr. Den gjordes kvart över tio på kvällen och det är inget konstigt med det.
Dagen efter skickar vi rekommenderat brev och då går vi med det till posten på lunchen.
På eftermiddagen mailar kunden och vill utnyttja sin ångerrätt. Det går fint svarar vi det är bara att returnera dina varor.
Kunden svarar att det känns onödigt att ha ska behöva hämta ut varorna när vi med ett enkelt samtal kan få posten att skicka tillbaks varorna. Jag svarar att vi inte kan göra det och att han har 30 dagar på sig att returnera varorna.
Nu ringer en kvinna och säger att de har hämtat ut ett paket de inte beställt (observera brevet är skickat rek så de måste använda leg och namnet stämmer alltså). Hon säger att hon inte beställt detta och någon i hushållet råkar ha samma namn.
Jag har fått betalt via kort så jag meddelar DIBS att vi fått en betalning med kort och kunden säger att de inte beställt varan. DIBS svarar självklart goddag yxskaft (istället för att kolla om kortet missbrukas ell.
Vad tror ni, är det kunden som beställt eller någon som nyttjat ett stulet kort och skickat varor till en slumpmässigt vald adress. OBS Adressen är ett fristående hus så det är inte fel port/lägenhet eller dylikt.
18 augusti, 2010 kl. 12:15 #113308DanDeltagareKolla posten och begär ut signatur och liknande. Har de kollat leg så är kunden en bedragare, har de inte kollat leg reklamerar du till Posten bara.
18 augusti, 2010 kl. 12:16 #113309ParvelitoDeltagarePrata med din inlösare, de kan se kortinnehavarens namn om det är ett svenskt kort som använts, och i övrigt se en del historik där.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.