- Detta ämne har 48 svar, 21 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 8 månader sedan av Tigern.
-
FörfattareInlägg
-
9 februari, 2012 kl. 16:08 #136112Per NilssonDeltagare
@Prix 34428 wrote:
Jag tänkte på ett uttalande till ehandlarna. Om det har skett har jag missat det. Dock är risken att man då gör det hela ännu större.
Varför skulle de gå ut med ett speciellt uttalande till e-handlarna och vad skulle det uttalandet innehålla till skillnad mot uttalandet till pressen?
9 februari, 2012 kl. 16:10 #136113fotofyndetDeltagareEn viss påverkan av varumärket kommer nog, men om man tittar hur varumärket har stärkts under de senaste åren så är jag helt övertygad om att det här kommer att bli ett hack i den kurvan som knappt syns.
9 februari, 2012 kl. 16:12 #136115Per NilssonDeltagare@fotofyndet 34431 wrote:
En viss påverkan av varumärket kommer nog, men om man tittar hur varumärket har stärkts under de senaste åren så är jag helt övertygad om att det här kommer att bli ett hack i den kurvan som knappt syns.
Sant. Glöm inte alla vindar som har blåst kring IKEA under alla år. Har Kamprad vikit sig? Har folk slutat att handla på IKEA? Ökar IKEA sin vinst år efter år?
9 februari, 2012 kl. 16:24 #136120don_tDeltagare@Joel B 34408 wrote:
Jag är rätt övertygad att detta är något som lägger sig på is inom kort. När jag först läste artikeln förstod jag ganska omedelbart varför det skedde utan att faktiskt veta eller ha hört någon version från någon annan part.
Det känns ganska uppenbart att man försöker pumpa pengar från ett par rika killar.
Kvinnor är farliga, förstå min ironi.Varför är det så uppenbart? Om man nu ska spekulera eller ta förhastade slutsatser som du gjort kan man också tänka att medtanke på Dominique Strauss-Kahn fallet förra året tror jag NYPD osv granskar det hela mycket noga. Det verkar som om du tror att de bara går på vad flickan säger, det är väl självklart att de tagit vittnesmål etc går inte att häkta folk hur som helst.
Vi ska varken döma de två Klarna anställda eller flickan i förväg tycker jag!!
9 februari, 2012 kl. 18:31 #136135NO LINGODeltagareSkilj på person och företag. Och ingen är skyldig innan dom fallit.
9 februari, 2012 kl. 18:42 #136136fotofyndetDeltagareJo Peter, jag tror nog att de flesta av oss här kan göra det. Men frågan om företaget och den eventuella påverkan detta har på varumärket rör ju främst om den där människan som kallas ”gemene man” eller ”medelsvensson” kan det eller inte. Jag tror inte. Mycket pga medias vinklingar med kopplingar till Stureplan, etc.
9 februari, 2012 kl. 18:43 #136137Christoffer TyreforsDeltagare@Per Nilsson 34430 wrote:
Varför skulle de gå ut med ett speciellt uttalande till e-handlarna och vad skulle det uttalandet innehålla till skillnad mot uttalandet till pressen?
jag fick ett telefonsamtal av min säljare. det innehöll en förtydligan om vad som skett, att de berörda inte arbetar på klarna för tillfället och att – oavsett vad – är det inte klarna som gjort eller inte gjort något och de (klarna) ska göra allt de kan för att det inte ska få någon som helst påverkan på vårt samarbete (läs: förtroendeproblem hos våra kunder).
mycket trevligt, även om jag personligen inte kunde bry mig särskilt mycket mindre.
9 februari, 2012 kl. 18:43 #136138Per NilssonDeltagare@NO LINGO 34455 wrote:
Skilj på person och företag. Och ingen är skyldig innan dom fallit.
Jag mår illa när jag ser att branschmedia och andra kanaler väljer att ta upp det inträffade som en branschnyhet (från din sida).
Vad är det då om inte en nyhet som berör branschen? Det är ju liksom inte någon random kundtjänstmedarbetare på Klarna som eventuellt har gjort något. De personer som det berör är djupt ihopkopplade med Klarna precis som Kamprad är förknippad med IKEA.
Hur mycket du än vill så är det och förblir en branschnyhet.
Tillägg:
Övriga punkter håller jag med till hundra på.
9 februari, 2012 kl. 18:45 #136139Per NilssonDeltagare@debaser 34457 wrote:
jag fick ett telefonsamtal av min säljare. det innehöll en förtydligan om vad som skett, att de berörda inte arbetar på klarna för tillfället och att – oavsett vad – är det inte klarna som gjort eller inte gjort något och de (klarna) ska göra allt de kan för att det inte ska få någon som helst påverkan på vårt samarbete (läs: förtroendeproblem hos våra kunder).
mycket trevligt, även om jag personligen inte kunde bry mig särskilt mycket mindre.
Det var en bra gest från Klarna tycker jag. Klarnas PR-avdelning kommer att klara av den här mikro-skitstormen galant tror jag.
9 februari, 2012 kl. 19:06 #136143NicklasDeltagareJag låter tråden vara öppen ett tag till, håll er på mattan så förblir den öppen.
.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.