Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Klassisk frågeställning…
- Detta ämne har 5 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 11 månader sedan av kaiserkarl.
-
FörfattareInlägg
-
5 december, 2018 kl. 02:51 #104878kaiserkarlDeltagare
Hej!
Jag tänkte fråga lite…jag har nu haft min sida uppe i en månad och jag har börjat omarbeta texter för att bli mer poppis hos Google. Jag är ännu bara klar med doftljusen, men jag jobbar på…
Dock så har jag väldigt få besökare, de senaste dagarna har jag haft mellan 4-10st…det är ju inte speciellt många! vad är ”normalt” såhär precis i början?
Jag har heller inte sålt något ännu…det är ju jävligt lätt att börja oroa sig, men jag tänker att om jag bara jobbar på, med mera seo (har inte råd att ta hjälp) fortsätter kötta på Insta, osv, så måste det ju komma bättre tider?
Jag tror ju på mina produkter, och tror det finns en marknad, bara man hittar rätt köpare…men det vet jag egentligen inte fullt ut ännu…
Det är väl en ganska klassisk frågeställning detta, men om ni slänger ett getöga på sidan, är det något som skrämmer bort er? vad kan jag med enkla medel förbättra? osv…
adressen är http://www.detailery.se Ser det bra ut seo-mässigt på doftljussektionen? bara den jag ändrat ännu…
Tack så mycket på förhand!
6 december, 2018 kl. 15:59 #185885GeorgeDeltagare@kaiserkarl 93012 wrote:
Det är väl en ganska klassisk frågeställning detta, men om ni slänger ett getöga på sidan, är det något som skrämmer bort er? vad kan jag med enkla medel förbättra? osv…
Om jag som potentiell kund tittar på ett av doftljusen så blir jag skrämd av den stora textmassan under produktbeskrivningen, det tar helt enkelt emot att börja läsa texten.
Försök att luckra upp texten så att den blir lättare för ögat, dela upp mycket långa stycken i mindre och ha lite mer mellanrum mellan dem.
Använd även rubriker och underrubriker. Förutom att ge besökaren en snabb överblick över texten och flera ställen att börja läsa texten på, hjälper det även SEO-mässigt förutsatt att rubrikerna är väl valda.
Lämpliga ställen att ha rubriker skulle kunna vara ovanför stycken som handlar om motivet, doften och konstnären (som även skulle kunna ha flera underrubriker).
6 december, 2018 kl. 19:59 #185887kaiserkarlDeltagare@George 93020 wrote:
Om jag som potentiell kund tittar på ett av doftljusen så blir jag skrämd av den stora textmassan under produktbeskrivningen, det tar helt enkelt emot att börja läsa texten.
Försök att luckra upp texten så att den blir lättare för ögat, dela upp mycket långa stycken i mindre och ha lite mer mellanrum mellan dem.
Använd även rubriker och underrubriker. Förutom att ge besökaren en snabb överblick över texten och flera ställen att börja läsa texten på, hjälper det även SEO-mässigt förutsatt att rubrikerna är väl valda.
Lämpliga ställen att ha rubriker skulle kunna vara ovanför stycken som handlar om motivet, doften och konstnären (som även skulle kunna ha flera underrubriker).
Hej George!
Tack så mycket för bra input…ja du kan säkert ha en poäng i det du säger…jag tänkte att det var hyfsat tydligt när stycket som handlar om doften var fetad…men det är ju lätt för mig att säga! väldigt lätt att bli hemmablind…bra att du säger det! om vi bortser från det då, vad tycker du om texten? bra? för mycket onödig info, eller ger det mervärde?
Jag tar till mig av dina åsikter och ska prova att rodda om lite, jag vill ju inte gärna skrämmas…
7 december, 2018 kl. 07:13 #185888Stefan72DeltagareJag tror inte det är fel på sidan så utan som vanligt tror man guld och gröna skogar om sina egna produkter men du får ju vara medveten om att de produkter du valt ändå är ganska vanliga även om du är ensam om just dina kanske. Doftljus, heminredning och allt sånt. Det finns liksom trehundratrettielva andra som säljer samma/lika och du har ju de att slåss med också. Man sitter liksom inte och leeetar efter ovanliga doftljus utan man köper dem där man brukar köpa dem. Och att komma in på en sån marknad kan ta oerhört lång tid och kräver många sköna annonsslantar innan man kanske börjar synas för den stora massan. Alternativt några tusen flygblad lokalt där du bor kanske är en bra början. Dela ut själv kanske.
7 december, 2018 kl. 07:30 #185889mlundinDeltagarePrecis som Stefan säger är det nog väldigt svårt att få organisk trafik från sökmotorer, men inte omöjligt!
Skulle nog vara bra att få lite länkningar till sidan så ditt länk-värde byggs upp. Alltså att din sida länkas på andra sidor. Kanske kan skicka ut lite produkter till inredningsbloggare eller liknande och hoppas på att de gör ett inlägg om din produkt?
Låt kreativiteten flöda, och lycka till!
8 december, 2018 kl. 02:49 #185890kaiserkarlDeltagare@mlundin 93024 wrote:
Precis som Stefan säger är det nog väldigt svårt att få organisk trafik från sökmotorer, men inte omöjligt!
Skulle nog vara bra att få lite länkningar till sidan så ditt länk-värde byggs upp. Alltså att din sida länkas på andra sidor. Kanske kan skicka ut lite produkter till inredningsbloggare eller liknande och hoppas på att de gör ett inlägg om din produkt?
Låt kreativiteten flöda, och lycka till!
Jo jag förstår det…har just nu 3-5 organiska besök varje dag…exakt vilka det är vet jag inte…på en produkt (som är min mest besökta) så syns jag redan på rad 3 om man bildgooglar…det tycker jag är rätt bra ändå på så kort tid! just den aktuella ordföljden har 5000 sök/mån
Har ju bara varit igång en månad…och på ett gäng produkter rankar jag etta…men det är ju kanske inte fullt så bra som det låter, då det är ganska ovanliga sökningar, men inte helt galna sökningar heller!Syns rätt ok, på en del bilder också, även om det givetvis inte är några superresultat, men ändå! Jag kan ju inget om seo, så hittills är jag rätt nöjd med hur det går…jag har mycket kvar att bygga om också!
Är bara kanske 30% av sidan som är bra optimerad, eller vad jag tror är bra…brukar använda Pineberrys gratisverktyg och se till att komma upp i 100/100…
Länkar ja, jag har åtminstone en på gång…detta har jag inte riktigt förstått.
Om vi säger att jag nu får denna länk som avser en viss produktkategori och ankarlänkaen skickar besökarna till produktkategorins landningssida, boostas bara den landningssidan då, eller kan hela sajten ha nytta av det?
Antar att det är det förstnämnda? Vore ju dock bra om hela sidan fick en knuff….oh ja det är en dofollow.länk eller vad det heter! det har jag lärt mig! sedan förstår jag ju också att det beror på hur många bra länkar sidan som länkar har också om resultatet ska bli bra, fast jag har inte en aning om hur det funkar den aktuella bloggen har ca. 1000 besök per dag och har funnits några år. osv, men detta är ja ite så insatt i ännu…
Sedan sist så har jag faktiskt sålt min första produkt och har haft 9 pers med avbruten kassaprocedur (det skulle man vilja veta mer om då det är världens enklaste kassa, men är ingen fena på analytics) någon av dom kan ju komma tillbaka. Besöksantalet har stigit betydligt…nytt rekord idag med strax under 70 besök…
Jag fattar ju att detta är småsiffror för alla andra, men jag blev lite glad ändå! babysteps! sedan växer min Instagram också rätt bra, men har ju inte hållit på länge där heller…
Jag tycker i alla fall att det går saaakta sakta, men säkert framåt! Man måste ju våga tro!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.