Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Klarnas nya superkassa
- Detta ämne har 287 svar, 62 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år sedan av Kocken.
-
FörfattareInlägg
-
10 maj, 2012 kl. 16:15 #144900NicklasDeltagare
@Richie72 43989 wrote:
Nu har jag sett Klarnas nya kassa. Helt outstanding!
Även jag är nyfiken på vad du upplevde som outstanding.
10 maj, 2012 kl. 16:51 #144902Richie72DeltagareJag tycker det var outstanding av tre skäl
1. Konsumenten kommer i förlängningen bara ange några få uppgifter för att köpet ska gå igenom, snabbt och smidigt. Först blir köpet godkänt sedan väljer man betalsätt, känns extremt smidigt jämfört med hur det fungerar idag.2. För e-handlaren kommer det innebära att andelen nekade köp minskar väldigt mycket.
3. För klarna innebär det att de bygger upp en grym kunddatabas som ökar kommer göra dem ännu mer dominerande på betalmarknaden.
10 maj, 2012 kl. 17:08 #144903fotofyndetDeltagare@Richie72 44023 wrote:
Jag tycker det var outstanding av tre skäl
1. Konsumenten kommer i förlängningen bara ange några få uppgifter för att köpet ska gå igenom, snabbt och smidigt. Först blir köpet godkänt sedan väljer man betalsätt, känns extremt smidigt jämfört med hur det fungerar idag.2. För e-handlaren kommer det innebära att andelen nekade köp minskar väldigt mycket.
3. För klarna innebär det att de bygger upp en grym kunddatabas som ökar kommer göra dem ännu mer dominerande på betalmarknaden.
Intressant hur olika man ser på saker. Angående trean så tycker jag personligen att det känns mer som en risk än något ”outstanding”. Vilka fördelar ser du komma med en ännu mer dominerande ställning för Klarna?
10 maj, 2012 kl. 17:15 #144904Per NilssonDeltagareJag är intresserad av hur PUL fungerar ihop med detta. Alltså att kundens data delas mellan olika butiker utan att kunden egentligen är medveten om det.
Vet kunden om att data om denne används på detta vis?
10 maj, 2012 kl. 17:18 #144906JohanKDeltagare@Per Nilsson 44026 wrote:
Jag är intresserad av hur PUL fungerar ihop med detta. Alltså att kundens data delas mellan olika butiker utan att kunden egentligen är medveten om det.
Vet kunden om att data om denne används på detta vis?
Hur delas den mellan olika butiker?
/Johan
10 maj, 2012 kl. 17:34 #144907Jimmy OstromDeltagareJa men det är bara för du är smart, det räcker bara att titta på vad du valt att sälja för produkter:eek::p;)
@Qarillion 43956 wrote:
Jag är förvånad över hur lika vi resonerar om det mesta
Jag tror faktiskt att Klarna övervärderar sitt egna varumärke idag. Jag är inte övertygad om att deras logga ökar konverteringen som många andra är.
Jag tror att det ser ut som nedanstående om man får ett köp eller ej:
1. Pris
2. Eventuella bra betyg på jämförelse sidor som man kan skylta med.
3. Lagerstatus
4. Betalningsalternativ
5. Utseende på hemsidaOm detta skulle stämma så kan det ju hända att avgifterna man betalar för att ev. öka konverteringen med Klarna inte riktigt är värt det.
Nu resonerar vi alla olika och inget säger att jag är den som har rätt. Vi väljer alla vår egen väg
Jag kanske sållar mig till flocken så småningom, men då får det allt bli billigare Tänker inte lägga en årslön i avgifter hos Klarna…..
10 maj, 2012 kl. 17:39 #144908Jimmy OstromDeltagareJag ställer även denna frågan. Finns inte en chans att man kommer få ha Payson i Klarnas kassa:p
Men det är som sagt inga idioter som arbetar på Klarna, så dom har säkert kommit fram till att då kommer automatiskt ett annat kortföretag fram i kassan och man får under dessa timmarna eller dagarna betalar x procent extra för denna tjänst……….Sälj argument, man tappar ju inga kunder:p:rolleyes:
@lunarmys 43889 wrote:
Och om Klarna går ner, så har man inget sätt att ta betalt på
10 maj, 2012 kl. 17:45 #144909Richie72Deltagare@fotofyndet 44025 wrote:
Intressant hur olika man ser på saker. Angående trean så tycker jag personligen att det känns mer som en risk än något ”outstanding”. Vilka fördelar ser du komma med en ännu mer dominerande ställning för Klarna?
Inga fördelar för mig men jag tycker kassan är outstanding ur ett produktperspektiv. Precis som jag tycker Ferrari är outstanding även om jag själv inte har råd att köpa en och inte heller ser fördelen med en ültrasnabb bil när man ändå sitter i bilköer hela tiden.
Jag tycker helt enkelt att Klarna är ett coolt och innovativt företag som gör väldigt bra grejer och jag beundrar hur de springer ifrån sina konkurrenter. Men visst skulle det vara bättre för mig som handlare om avgifterna var lägre och alla betalalternativ var lika bra och det enda de konkurrerade med var priset.
10 maj, 2012 kl. 18:05 #144910ParvelitoDeltagareUrban Lindstedt har en bra bloggkommentar om Klarna Checkout: Klarna chechout skakar om betalbranschen | Uppkopplat
10 maj, 2012 kl. 18:25 #144911fotofyndetDeltagare@Richie72 44031 wrote:
Inga fördelar för mig men jag tycker kassan är outstanding ur ett produktperspektiv. Precis som jag tycker Ferrari är outstanding även om jag själv inte har råd att köpa en och inte heller ser fördelen med en ültrasnabb bil när man ändå sitter i bilköer hela tiden.
Jag tycker helt enkelt att Klarna är ett coolt och innovativt företag som gör väldigt bra grejer och jag beundrar hur de springer ifrån sina konkurrenter. Men visst skulle det vara bättre för mig som handlare om avgifterna var lägre och alla betalalternativ var lika bra och det enda de konkurrerade med var priset.
Jag tycker också att Klarna är ett coolt och innovativt företag och jag är full av beundran för hur ledartrion och resten av ledningen skickligt styr skutan. Det finns flera av Klarnas ledande personer som jag gillar på ett personligt plan också.
I övrigt begrep jag inte ett ord av vad du menar, men vi lämnar det därhän. ”Rot int nå mer i det där nu” som Sven-E i Pistvakt hade sagt.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.