Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Klarnas nya superkassa
- Detta ämne har 287 svar, 62 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 1 månad sedan av Kocken.
-
FörfattareInlägg
-
12 oktober, 2012 kl. 11:22 #153658JohanKDeltagare
Okej. Då hade jag missuppfattat.
Tack för klargörandet.
12 oktober, 2012 kl. 12:01 #153663bloggusDeltagare@lukasbrisman 53680 wrote:
Vi tecknade avtal idag med Klarna om ”Superkassan” och förväntar oss att implementera den i slutet av November. Ser helt klart fram emot det då vi har så inni h******* många avvisade ordrar idag och hoppas att den nya kassan kan åtminstone fixa till 10% av dem. Isåfall så har vi tjänat in avgifterna på några dagar
Vet ni anledningen till så många avvisade ordrar? Har ni identifierat problemet? Antar att det är det första man måste göra för att se om kassan löser era problem? Hur skulle i så fall nya kassan hjälpa er?
—-
Sedan måste jag säga att ehandel.se gjorde en stor del av ”superkassan” i sina nyheter om Klarna flera gånger om sedan planerna blev offentliga. Nu när priserna har blivit offentliga och det är inte så roliga siffror för de flesta ehandlare, så har man på nästan 2 veckor ingen nyhetsartikel alls om priserna och ehandlarnas reaktioner. Kan det vara så att uppköpet av emeet och Klarnas sponsring av denna gör att man blåser bara liv i positiva nyheter? Hmmm … kanske inte, men man undrar …
–
12 oktober, 2012 kl. 12:03 #153664danielanderssonDeltagare@bloggus 53723 wrote:
Vet ni anledningen till så många avvisade ordrar? Hur skulle i så fall nua kassan hjälpa er?
Enligt Klarna så godkänns ännu fler med Klarna Checkout. Kanske pga identifiering via Facebook?
12 oktober, 2012 kl. 12:15 #153666bloggusDeltagare@lunarmys 53724 wrote:
Enligt Klarna så godkänns ännu fler med Klarna Checkout. Kanske pga identifiering via Facebook?
:confused:
Det förstår nog inte jag, men hej … jag kan vara trög. Är det inte ekonomisk bedömning man gör av köparen? Vad skulle Facebook hjälpa till med här?
12 oktober, 2012 kl. 12:16 #153668danielanderssonDeltagare@bloggus 53726 wrote:
Det förstår nog inte jag, men hej … jag kan vara trög. Är det inte ekonomisk bedömning man gör av köparen? Vad skulle Facebook hjälpa till med här?
Ju mer information du har om köparen, desto enklare borde beslutet bli.
Exakt hur deras bedömning görs är svårt att svara på
12 oktober, 2012 kl. 12:25 #153671GregerADeltagareJag fruktar att jag snart inte är kreditvärdig, eftersom jag inte finns på Facebook. 😮
Jo, det är väl egentligen smart att samla in så mycket info som möjligt från öppna källor, för att avgöra om personen finns i verkligheten, och var han verkar uppehålla sig.
De tittar säkert på ehandel.se också …
12 oktober, 2012 kl. 12:26 #153672fotofyndetDeltagareEn av sakerna Klarna och andra leverantörer av betalningstjänster jobbar hårt med är först och främst att ta reda på om du är den du säger dig vara. I det steget så kan Facebook hjälpa till. Är du dessutom inloggad på Twitter, forumet för Volvo-ägare och Lastbryggans kundklubb (om det finns någon) under samma namn så är ju chansen större och större att du är den du säger dig vara.
Sedan kommer steg 2 när man ska fundera om du är kreditvärdig eller inte.
12 oktober, 2012 kl. 12:34 #153674Katrin LundgrenDeltagare@bloggus 53723 wrote:
Sedan måste jag säga att ehandel.se gjorde en stor del av ”superkassan” i sina nyheter om Klarna flera gånger om sedan planerna blev offentliga. Nu när priserna har blivit offentliga och det är inte så roliga siffror för de flesta ehandlare, så har man på nästan 2 veckor ingen nyhetsartikel alls om priserna och ehandlarnas reaktioner. Kan det vara så att uppköpet av emeet och Klarnas sponsring av denna gör att man blåser bara liv i positiva nyheter? Hmmm … kanske inte, men man undrar …
–
Hm, har du missat något??? Emeet var nu i veckan. Du tror inte att det är så att man haft häcken full med att jobba inför det och under det, alltså helt idellt för oss e-handlare så att man kanske inte hunnit med så mycket mer än det, och definitivt inte att gräva runt i priser och e-handlares reaktioner????? Det kommer säkert nyheter, både positiva och negativa som vanligt. Jag tycker e-handel.se gör ett bra jobb vad gäller att vara objektiva
12 oktober, 2012 kl. 12:36 #153675Katrin LundgrenDeltagare@lunarmys 53724 wrote:
Enligt Klarna så godkänns ännu fler med Klarna Checkout. Kanske pga identifiering via Facebook?
Det kan vara så att fler lättare går genom kassan i och med att du inte behöver ange personnr utan det räcker med epost och postnr. Du kan också gå genom kassan med fb inlogg. Man har helt enkelt förenklat processen för de som är kreditvärdiga avsevärt.
12 oktober, 2012 kl. 12:52 #153684bloggusDeltagare@Kodmyran 53735 wrote:
Hm, har du missat något??? Emeet var nu i veckan. Du tror inte att det är så att man haft häcken full med att jobba ifor det och under det, alltså helt ideelt för oss e-handlare så att man kanske inte hunnit med så mycket mer än det, och definitivt inte att gräva runt i priser och e-handlares reaktioner????? Det kommer säkert nyheter, både positiva och negativa som vanligt. Jag tycker e-handel.se gör ett bra jobb vad gäller att vara objektiva
Nej, jag har inte missat något …
Ja, jag slängde ut frågan, då det har väl under de senaste veckorna kommit fler nyheter utan mycket mindre nyhetsvärde på artikelsidan …
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.