Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Klarnas nya superkassa
- Detta ämne har 287 svar, 62 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 1 månad sedan av Kocken.
-
FörfattareInlägg
-
11 maj, 2012 kl. 21:06 #145068MagnusHDeltagare
@Kodmyran 44177 wrote:
Vad kör du för plattform, och vilken version och vad exakt fungerar inte?
Prestashop 3.1.1 Det har sagts både vid införsäljningen och från integration att det inte ska vara något problem. Men det var tydligen inte sant.
11 maj, 2012 kl. 21:58 #145072MickeBDeltagare@MagnusH 44198 wrote:
Prestashop 3.1.1 Det har sagts både vid införsäljningen och från integration att det inte ska vara något problem. Men det var tydligen inte sant.
Vi kör 1.4.1 och jag kan intyga detta.
Det har varit massvis med buggar. Klarnas utvecklare gör vad de kan för att skicka buggfixar, men de allvarligaste buggarna (ex ordrar som inte går igenom) kommer inte att fixas förrän i ”nästa version” heter det.
14 maj, 2012 kl. 19:31 #145351lukasbrismanDeltagareRingde och försökte limma för Klarna för att försöka komma med i betatestningen av nya kassan men fick tyvärr negativt besked. Fick då förklarat för mig att de som betatestar kassan endast kör den 40% av kassabesöken i sin butik för A/B-test av den (Fick även hint om att Clasohlson var en av de som körde den, men inte kunnat bekräfta?).
Vad jag förstod så lanseras den ej till ”the public” förrän i slutet av September så vi får vänta ett tag till. Vad det kommer att kosta kunde de ej svara på ännu.
Anledningen till att jag ringde och limmade är för att vi just nu begärt in offert för att bygga om vår kassa som i dagsläget är för krånglig. Men får helt enkelt bygga om kassan nu, och igen i September då
Någon som har något tips på någon butik som betatestar kassan?
14 maj, 2012 kl. 19:52 #145360AndreasDeltagare@MickeB 44202 wrote:
Vi kör 1.4.1 och jag kan intyga detta.
Det har varit massvis med buggar. Klarnas utvecklare gör vad de kan för att skicka buggfixar, men de allvarligaste buggarna (ex ordrar som inte går igenom) kommer inte att fixas förrän i ”nästa version” heter det.
Har Klarna modulen några större fel?
Berätta gärna, kör prestashop och trott den fungerat som den skall nu efter att Klarna fixade till den här i Januari.
Kör prestashop 1.4.5
15 maj, 2012 kl. 07:40 #145393Katrin LundgrenDeltagare@lukasbrisman 44498 wrote:
Ringde och försökte limma för Klarna för att försöka komma med i betatestningen av nya kassan men fick tyvärr negativt besked. Fick då förklarat för mig att de som betatestar kassan endast kör den 40% av kassabesöken i sin butik för A/B-test av den (Fick även hint om att Clasohlson var en av de som körde den, men inte kunnat bekräfta?).
Vad jag förstod så lanseras den ej till ”the public” förrän i slutet av September så vi får vänta ett tag till. Vad det kommer att kosta kunde de ej svara på ännu.
Anledningen till att jag ringde och limmade är för att vi just nu begärt in offert för att bygga om vår kassa som i dagsläget är för krånglig. Men får helt enkelt bygga om kassan nu, och igen i September då
Någon som har något tips på någon butik som betatestar kassan?
Med tanke på att man just nu på sajten tar emot anmälan om folk som vill köra beta, samt att man tog emot anmälningar på nes, så tror jag inte betorna är i gång än. Det kräver nog lite integration i alla fall, och du ska nog ha avtal och A/B miljö klar, så då gissar jag att kanske ingen hunnit upp ännu av de som valts ut. Men jag kan ha fel.
15 maj, 2012 kl. 08:08 #145395MagentoDeltagare@lukasbrisman 44498 wrote:
Ringde och försökte limma för Klarna för att försöka komma med i betatestningen av nya kassan men fick tyvärr negativt besked. Fick då förklarat för mig att de som betatestar kassan endast kör den 40% av kassabesöken i sin butik för A/B-test av den (Fick även hint om att Clasohlson var en av de som körde den, men inte kunnat bekräfta?).
Vad jag förstod så lanseras den ej till ”the public” förrän i slutet av September så vi får vänta ett tag till. Vad det kommer att kosta kunde de ej svara på ännu.
Anledningen till att jag ringde och limmade är för att vi just nu begärt in offert för att bygga om vår kassa som i dagsläget är för krånglig. Men får helt enkelt bygga om kassan nu, och igen i September då
Någon som har något tips på någon butik som betatestar kassan?
Vad kör du för plattform?
15 maj, 2012 kl. 10:59 #145419lukasbrismanDeltagareAskås internetbutik avanc..
15 maj, 2012 kl. 12:26 #145436kontorsmagasinetDeltagare@bloggus 44128 wrote:
ALLA positiva till kassan säger just det: ”konverteringen går upp”, men ingen här kan exakt säga varför? Snälla förklara det för oss som inte förstår, som om vi var 7 år ….
Dessutom har inget redovisats att det är så … och kommer väl aldrig göras, likväl påståendet att Klarna släpper igenom fler än Svea …
–
Jag tror att alla som testat kassan är övertygade om att det kommer leda till fler köp (frågan är ju såklart hur många)
Hur många gånger har man inte stött på något av följande scenarier när man handlar:
– Du vill inte handla mot faktura för det kostar pengar och du har glömt dosan hemma => inget köp
– Butiken har 100 fält som behöver fyllas i, någon ringer, du tappar fokus och din kassa tajmar ut
– Du måste logga in för att handla och du har glömt ditt lösenord
– Du kan inte handla för din epostadress är redan registrerad
– Du vill handla med kort men hittar inte plånbokenNya kassan ger också en väldigt skön köpupplevelse, jag som kund får en väldigt positiv bild av det säljande bolaget, inget krångel helt enkelt.
Självklart finns det väldigt lite siffror idag, men jag är ganska övertygad om att så fort Klarna har ett lite större underlag från sina skarpa A/B test så kommer de att presentera dem.
15 maj, 2012 kl. 12:30 #145437danielanderssonDeltagare@kontorsmagasinet 44592 wrote:
Självklart finns det väldigt lite siffror idag, men jag är ganska övertygad om att så fort Klarna har ett lite större underlag från sina skarpa A/B test så kommer de att presentera dem.
Hoppas verkligen dom visar vart ifrån de får sina siffror också.
Att köra A/B med Klarnas nya och en DÅLIG kassa kan ju visa på hur stor skillnad som helst.
15 maj, 2012 kl. 20:18 #145472MickeBDeltagare@Andreas 44507 wrote:
Har Klarna modulen några större fel?
Det allvarligaste felet är att ungefär var 8:e kund får felmeddelande ”adressen kan inte hittas” helt oprovocerat och kan inte handla via klarna. Denna bugg ska de fixa till nästa version. Vet inte när den släpps.
I övrigt har det varit lite blandat mer eller mindre allvarliga saker. Från fel språk och konstiga tecken på fakturorna till fakturaavgifter som försvinner och ordrar som skapas dubbelt.
Ska också tillägga att Prestashop i sig ju är ganska buggigt, så det är nog inte lätt att skapa en modul som fungerar i alla versioner.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.