Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Klarnas nya superkassa
- Detta ämne har 287 svar, 62 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år sedan av Kocken.
-
FörfattareInlägg
-
11 maj, 2012 kl. 11:50 #145011Per NilssonDeltagare
@friedrich 44136 wrote:
”Produkten” dök inte direkt upp från ingenstans. Konceptet är testat hos utvalda handlare. Något säger mig att många ville vara med i denna testfas…
Duktiga på marknadsföring, absolutNej, men den är ju inte tillgänglig på marknaden.
Klarna har ju lyckats med att skapa ett enormt buzz kring en produkt som inte finns att tillgå.
11 maj, 2012 kl. 11:57 #145013pyhobbyDeltagareBloggus: Jag uttryckte mig kanske lite klumpigt innan.
Vi betalar idag 15,82kr per transaktion.
Om jag drar av det vi idag får in på fakturaavgifter betalar vi 6,07kr per order.Om vi hamnar på 15-16kr med nya kassan och uppgifterna om ingen fakturaavgift stämmer så är det inget alternativ för vår del.
Genom att Klarna roffar åt sig hela butikens ”betalkaka” så tror jag mycket väl Klarna kan sänka sina marginaler.
11 maj, 2012 kl. 12:00 #145015bloggusDeltagare@pyhobby 44140 wrote:
Genom att Klarna roffar åt sig hela butikens ”betalkaka” så tror jag mycket väl Klarna kan sänka sina marginaler.
Ja, det brukar vara så företagen gör :rolleyes:
11 maj, 2012 kl. 12:07 #145016NicklasDeltagare@pyhobby 44140 wrote:
Bloggus: Jag uttryckte mig kanske lite klumpigt innan.
Vi betalar idag 15,82kr per transaktion.
Om jag drar av det vi idag får in på fakturaavgifter betalar vi 6,07kr per order.Om vi hamnar på 15-16kr med nya kassan och uppgifterna om ingen fakturaavgift stämmer så är det inget alternativ för vår del.
Genom att Klarna roffar åt sig hela butikens ”betalkaka” så tror jag mycket väl Klarna kan sänka sina marginaler.
Har du kollat med dem vad de kan tänka sig att sänka dina avgifter till idag?
11 maj, 2012 kl. 12:12 #145017NicklasDeltagare@Kodmyran 44103 wrote:
Gissar att de funnits där kanske just för att man satsar på sitt nya Api, just för denna kassan. Inte ens klarna har obegränsat med resurser i utvecklare och pengar, så det kan vara en förklaring. Vi brukar också försöka undvika dubbeljobb, och gissningsvis har man jobbat på samma sätt hos Klarna
Blir det samma problem med kassan som de har med att fixa buggar i modulerna så blir man mörkrädd. Man kan ju inte skita i befintliga kunder för att man knåpar på ett nytt api.
11 maj, 2012 kl. 12:16 #145019pyhobbyDeltagareNicklas, vi håller på och smörjer Klarna för tillfället.
Bloggus: svårt att spekulera hur det ska bli. Jag tror Klarna måste sänka sina marginaler men du verkar säker på motsatsen. Det visar sig tids nog hur det blir:)
11 maj, 2012 kl. 12:46 #145023Katrin LundgrenDeltagare@Nicklas 44144 wrote:
Blir det samma problem med kassan som de har med att fixa buggar i modulerna så blir man mörkrädd. Man kan ju inte skita i befintliga kunder för att man knåpar på ett nytt api.
Visst är det så, befintliga kunder ska ha hjälp. Jag känner mig dock inte speciellt rädd för det scenariot.
11 maj, 2012 kl. 17:23 #145046MagnusHDeltagare@Kodmyran 44150 wrote:
Visst är det så, befintliga kunder ska ha hjälp. Jag känner mig dock inte speciellt rädd för det scenariot.
Nej, men det gör jag!
Klarna har ”hållit” på i två månader utan att få till det. Men betalt ska dom ha, innan dom levererat. Dom gör bara något litet försök när jag ringer och klagar.
11 maj, 2012 kl. 17:39 #145047Katrin LundgrenDeltagare@MagnusH 44176 wrote:
Nej, men det gör jag!
Klarna har ”hållit” på i två månader utan att få till det. Men betalt ska dom ha, innan dom levererat. Dom gör bara något litet försök när jag ringer och klagar.
Vad kör du för plattform, och vilken version och vad exakt fungerar inte?
Jag har svårt att tro att man inte skulle fixa ev buggar i den nya kassan bara för att man inte fokuserat på os moduler. Jag vet såklart inte, men att inte fixa ev buggar i den nya kassan är lite som att skjuta sig själva i foten.
11 maj, 2012 kl. 20:32 #145066GregerADeltagare@bloggus 44128 wrote:
ALLA positiva till kassan säger just det: ”konverteringen går upp”, men ingen här kan exakt säga varför? Snälla förklara det för oss som inte förstår, som om vi var 7 år ….
När man inte har några konkreta argument så uppfinner man en del flummiga … :rolleyes:
Jo, visst blir konverteringen lite bättre om det är enklare att handla. Men jag undrar hur många som verkligen hoppar av pga att de tycker kassan verkar krånglig. Den vanligaste orsaken till avhopp i kassan tror jag är att man bara lagt produkter i korgen och gått till kassan för att se vad det blir inkl frakt. Men man hade i alla fall inte tänkt handla just nu.
Blir det för lätt att handla så kan det leda till fler ångrade köp.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.