Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Klarnas nya superkassa
- Detta ämne har 287 svar, 62 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 1 månad sedan av Kocken.
-
FörfattareInlägg
-
11 maj, 2012 kl. 07:34 #144977Jimmy OstromDeltagare
Jag tror detta med, så jag skulle gissa att ca 50% är bedrägeri försök.
@Thomas THL 44098 wrote:
Jimmy, dina produkter är ju som en gigantisk magnet för kriminella människor, lätta att sälja vidare.
Jag tror inte dina missade slutförda köp är missade affärer utan misslyckade bedrägerier.Jag skulle tro att Jimmy och min v*rktygssats.se alltid kommer ha en hög % nekade köp.
11 maj, 2012 kl. 07:36 #144978Jimmy OstromDeltagareJag håller med dig. Jag har inte sorterat ut något utan bara tagit alla köp som inte gått igenom och räknat på det. Men jag tycker man ser att det blir svårt att räkna hem en ”magisk kassa” om man bara tittar på priset hos Svea vs Klarna idag.
@Parvelito 44091 wrote:
Varken Svea eller Klarna är intresserade av att göda bedragare, och med ett ordersnittvärde på 3700kr bland de nekade så kan man kanske anta att det är en och annan optimistisk lycksökare som testat. Jag tycker ärligt talat inte att sådant är en order man missat när man ser på statistiken, utan det får man försöka filtrera bort om man skall få ett bra underlag.
11 maj, 2012 kl. 07:42 #144979JeffDeltagare@pyhobby 44089 wrote:
Jimmy: tror Jeff menar att du skrev ”Total summa är 174010 kronor.”
Antar att det skulle vara 17400 nånting istället?
Nja, Jag tror det är rimligare att det saknas en nolla på den undre av raderna.
edit: Såg inte att ni redan hade rett ut det.
11 maj, 2012 kl. 07:50 #144980Katrin LundgrenDeltagare@bloggus 44070 wrote:
Kan inte hålla med dig där. Flera moduler är till ändre funktioner och har en hel del buggar som varit där upp 6 månader eller längre.
Gissar att de funnits där kanske just för att man satsar på sitt nya Api, just för denna kassan. Inte ens klarna har obegränsat med resurser i utvecklare och pengar, så det kan vara en förklaring. Vi brukar också försöka undvika dubbeljobb, och gissningsvis har man jobbat på samma sätt hos Klarna
11 maj, 2012 kl. 07:52 #144981Katrin LundgrenDeltagare@Magento 44046 wrote:
Fördelen för Klarna ligger ju i att en sådan integration kan göras på global basis, med relativt små förändringar skulle jag tro länder emellan. Inte lika charmigt när alla egenknoppade system i Europa ska integrera (och åter igen ta hyra/månadskostnader för funktioner som många av oss tycker ska vara standard)
Med tanke på att kassan vänder sig till Sverige enbart och inte resten av europa än, så verkar det inte som någon fördel alls.
Det är också en nackdel med kassan för de som har olika länder i dag. Gissningsvis kommer den i fler länder senare11 maj, 2012 kl. 07:54 #144982Per NilssonDeltagareKlarna är grymma på marknadsföring. Kassan är inte ens lanserad och de har redan skapat värsta buzzet kring den.
11 maj, 2012 kl. 07:59 #144984danielanderssonDeltagare@Per Nilsson 44105 wrote:
Klarna är grymma på marknadsföring. Kassan är inte ens lanserad och de har redan skapat värsta buzzet kring den.
Eller så händer det för lite i ehandelsvärlden, att vi hoppar på först ”bästa” grej som hökar?
11 maj, 2012 kl. 08:01 #144985Per NilssonDeltagare@lunarmys 44107 wrote:
Eller så händer det för lite i ehandelsvärlden, att vi hoppar på först ”bästa” grej som hökar?
Touche!
11 maj, 2012 kl. 08:12 #144987pyhobbyDeltagareJa det är bara gratulera Klarna till att man fått massor av e-handlare att viga dagarna åt prat kring Klarnas nya ”superkassa”
Jag ser en stor fördel med att inte ha någon fakturaavgift, jag hade gärna haft det så även idag, men de höga avgifterna gör det omöjligt för oss. Jag tror det är en konverteringshöjare helt klart.
Om det ska bli aktuellt för egen del med nya kassan krävs det dock en stor sänkning av nuvarande priser från klarnas sida.
Tror ni Klarna själva kommer ta bort aviavgiften på 29kr för avbetalning/kampanjer?
11 maj, 2012 kl. 08:44 #144311 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.