Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Klarnas fakturor
- Detta ämne har 13 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 5 månader sedan av Louise Dahlborn.
-
FörfattareInlägg
-
8 juni, 2011 kl. 12:05 #96112JoelDeltagare
Hej!
Är det någon mer än jag som har reagerat på att Klarna har ändrat utseendet en del på deras fakturor nyligen?
Till det negativa hör att så fort en kund beställer fler än 2 artiklar så blir det två papper som måste skrivas ut med Klarnafakturan. För oss blir det så klart en ökad kostnad på 100% för skrivarpapper men för kunden kan jag uppleva det aningen förvirrande att inte artiklarna och betalkortet återfinns på samma sida.
Finns det någon som varit i kontakt med Klarna och fått det motiverat varför de gör på detta viset? Om man tittar på själva fakturan så har jag svårt att förstå varför inte fler artiklar än 2 skulle få plats på samma sida men jag kanske har fel?
/Joel
8 juni, 2011 kl. 12:50 #123511TigernDeltagareDetta har jag också stört mig på. Så fort det blir mer än två produktrader så ny sida. Man ser ju med blotta ögat att det får plats ett gäng rader till på pappret…. En skitsak kanske men likväl irriterande. Vi använder dessutom lite anpassat papper med tryck, etikett och perforering så kostnaden per styck är ju mer än ett vanligt blankt 80g papper… Många bäckar små
8 juni, 2011 kl. 13:40 #123513DanDeltagareVi har inte detta problem men vi printar med JPG-varianten via api:et… hur får ni det till två sidor, vi kan nog få in 12-15 artiklar utan ny sida
8 juni, 2011 kl. 13:51 #123516JoelDeltagareVi printar också via API:t men då den PDF som skapas när man aktiverar fakturan.
Se exempel här.
Tidigare kunde vi också ha 10-15 artiklar på en sida men nu är det max 2
8 juni, 2011 kl. 13:57 #123517danielanderssonDeltagareVi är för lata pojkar. Riktiga män skapar sina egna fakturor (som ändå går genom Klarna) och kan då designa fakturorna ganska mycket som dom vill
8 juni, 2011 kl. 14:15 #123519JoelDeltagareJag kan knappt göra snygga plocksedlar, ännu mindre snygga fakturor
8 juni, 2011 kl. 14:16 #123520DanDeltagareHmm sådär ser inte våra fakturor ut och vi aktiverar också via API:t och våra PDF:er ser likadana ut. Varför har du kundens namn lite random över hela fakturan? Ser ut som att något är fel snarare?
8 juni, 2011 kl. 14:19 #123521JoelDeltagareHaha jag vet inte Dan, jag funderar på om det har att göra med att vi nyligen aktiverat så att vi kan lägga till fakturareferens själva på fakturorna. Jag kollar detta med Klarna!
8 juni, 2011 kl. 14:27 #123522DanDeltagareLåter som det är felet helt klart.
8 juni, 2011 kl. 14:48 #123524TigernDeltagareNjae, jag håller nog inte med. Kundens namn står två gånger eftersom det är ikryssat att man har faktura med integrerad etikett (papper med etikett under Visa butik). Jag kör detta och det är hur smidigt som helst, förutom då att det blir två sidor om det är fler än tre orderrader…
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.