Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Klarna VS Sveawebpay
Etiketter: klarna, sveawebpay
- Detta ämne har 16 svar, 13 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 7 månader sedan av laser.
-
FörfattareInlägg
-
14 mars, 2011 kl. 15:42 #120408lancevancedanceDeltagare
@Parvelito 16924 wrote:
Därför att Klarna och Svea är de som de flesta webshoplösningar har stöd för att integrera lite enkelt.
Fortus hade ett par moduler, så de är nog värda att kolla upp!
De är till och med billigare än Svea! 199/mån för både faktura och delbetalning…
14 mars, 2011 kl. 16:04 #120409ParvelitoDeltagareJag gör det själv, alldeles gratis… Något att kolla upp för den som vill äta potatisgratäng istället för nudlar
14 mars, 2011 kl. 17:44 #120412NicklasDeltagare@lancevancedance 16928 wrote:
Fortus hade ett par moduler, så de är nog värda att kolla upp!
De är till och med billigare än Svea! 199/mån för både faktura och delbetalning…
Jag skulle aldrig betala några fasta avgifter för faktura-betalningen och har aldrig behövt det heller, inte ens när jag startade första butiken.
14 mars, 2011 kl. 19:39 #120415GregerADeltagareÄr det inte så att Fortus säljer Gothias tjänst, PayByBill? Men de verkar ha satt sitt eget namn på den numera.
14 mars, 2011 kl. 19:39 #120416nobynatorDeltagare@Nicklas 16932 wrote:
Jag skulle aldrig betala några fasta avgifter för faktura-betalningen och har aldrig behövt det heller, inte ens när jag startade första butiken.
Så du betalar ingen fast avgift till Klarna varje månad? 😎
15 mars, 2011 kl. 07:45 #120426ZablerDeltagareNej, jag jobbar på Fortus och kan bekräfta att det är en helt egenutvecklad tjänst. Motorn ligger i vårt affärssystem SAP R/3 med BAPIS gjorda asp.net.
*edit: spelling*
@GregerA 16935 wrote:Är det inte så att Fortus säljer Gothias tjänst, PayByBill? Men de verkar ha satt sitt eget namn på den numera.
OK, då vet vi. Tackar!
13 april, 2011 kl. 14:16 #121768laserDeltagare@jpettersson 16481 wrote:
Jag hör nog till undantaget som bekräftar regeln men jag har inte upplevt några problem med Svea’s kundtjänst. De gånger jag har ringt dem så har jag aldrig stött på några griniga/otrevliga personer. Tvärtom. Vi har inte heller haft några problem med att kunder har hört av sig och klagat på fakturaärenden (dvs Svea).
Jag har även haft kontakt med klarna och det verkar inte vara några sura personer där heller. Jag har dock aldrig använt mig av deras lösning.
De fördelar jag ser med Svea jämfört med Klarna:
billiga
De sköter alla fakturautskick (via brev vilket gör att du slipper kostnad/hantering med skriva ut fakturan och lägga i paketet).
Du får betalt dagen efterMVH
jpetterssonHåller med dig och lägger till att Klarna ska vänta in betalningen från kunden innan du får betald är ju ett stort minus.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.