Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Klarna vs svea
- Detta ämne har 152 svar, 43 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 2 månader sedan av Katrin Lundgren.
-
FörfattareInlägg
-
31 augusti, 2012 kl. 14:36 #151248SkalHuset.seDeltagare
Nu kanske detta blir lite offtopic, men tycker att tråden handlar både om Svea och Klarna, så lägger mitt inlägg här.
Ni som kör med Klarna, hur upplever ni bemötandet när ni tar kontakt i olika frågor?
Så länge det är enklare frågor som rör fakturor och frågor som butikssupporten kan svara på tycker jag Klarna är helt ok. Dock har jag märkt idag att tar man kontakt efter 15 en fredag känns det inte som att de är allt för skärpta, men vem är inte det……
Rör det sig om frågor som butikssupporten inte kan svara på, då stöter man på patrull.
Utifrån mitt perspektiv så känns det väldigt mycket om att Klarna mer än gärna pratar om att de har stora kunder som tex cdon, vilket gör att när det kommer till oss mindre handlare, då bryr man sig helt enkelt mindre. Så för att få något svar måste man själv ringa och jaga dem för att få en återkoppling.
Våra småpengar kanske inte är värda lika mycket?31 augusti, 2012 kl. 15:13 #151251NO LINGODeltagareJag väljer Klarna 10 dagar av 10. Bra service, bra varumärke, vettiga priser. Go Klarna är mitt råd.
31 augusti, 2012 kl. 19:38 #151253QarillionDeltagareVi försökte förhandla lite med klarna men det var inte möjligt. Tycker personligen att dom tar för bra betalt för sin tjänst men supporten tycker jag funkade riktigt bra.
Frågaan är hur bra avraö CDON har egentligen.. skulle nog få många att bli gröna av avund
Vi kunde veckovis i vår högsäsong få betala upp emot 15tkr i veckan.. Det är en halvtidsanställds kostnad för en hel månad det. För dyrt enligt mig.
3 september, 2012 kl. 17:49 #151372DavidWiggDeltagareHåller nu på att prova Svea i en av mina butiker.
Själva hanteringen av min anslutning har väl inte gått så smidigt, har varit en del missar med att de inte läst avtalen riktigt och inte uppmärksammat vilken plattform jag kör. Samt att de missade att höra av sig när de satt mig i ”Live-läge”.
Från kontakt den 14 augusti till nästan startklar den 29 augusti. Inte så farligt lång tid ändå. Min uppfattning är att de inte har samma ”flyt” i organisationen jämfört med Klarna.
En sak till också, som jag måste fråga er som kör Svea idag. Det är att jag ringde supporten för att kolla upp och få lite ”kött på benen” innan jag körde ut den riktigt i butiken.
Jag skulle ändra så att jag ska kunna skicka med fakturorna direkt i paket till kund. Man kan inte själv ändra inställningar själv på sitt konto, utan då behöver man ta kontakt med dem. Så sa hon på supporten.
Angående detta med att skicka fakturorna själv så sa hon på supporten att man inte kunde skriva ut ordrar som kom in samma dag, för att sedan skicka med i paket till kund. Utan dessa måste man vänta tills nästa dag, för att de inte finns med i ”arkivet” första dagen.
Alltså, order med Svea faktura kunde jag inte skicka samma dag om jag ville lägga fakturan i paketet.
Dock kontaktade jag min säljare som kollade upp och medgav att supporten hade gett mig helt fel uppgifter, det ska tydligen gå att skriva ut fakturan samtidigt som ordern kommer för att skicka med den i paketet.
Förvirring.. ja det kan man säga.
Blev ombedd att kontakta deras produktionschef för att reda ut detta. Men jag ställer frågan till er som kör Svea: Kan man skriva ut en faktura på en order samma minut, timma, dag som den kommer?
3 september, 2012 kl. 19:01 #151375NicklasDeltagare@DavidWigg 51175 wrote:
Kan man skriva ut en faktura på en order samma minut, timma, dag som den kommer?
japp det går bra
4 september, 2012 kl. 05:01 #151397Jimmy OstromDeltagare4 september, 2012 kl. 07:25 #151404PLandgrenDeltagareVi kan absolut se fördelar med att skicka med faktura i paketet för att slippa att fakturan kommer före varorna (vilket så klart irriterar en del).
Vi är däremot lite rädda för det extraarbete som det innebär att skriva ut fakturorna via Sveas admingränssnitt. Finns det något smidigt sätt att göra detta (gärna i kombination med Prestashop…)?
Hur mycket pengar finns det att spara på att göra detta? Jag tänker på hur mycket lägre avgift det blir till Svea. Någon som vet?
4 september, 2012 kl. 07:34 #151405DavidWiggDeltagare@PLandgren 51211 wrote:
Vi kan absolut se fördelar med att skicka med faktura i paketet för att slippa att fakturan kommer före varorna (vilket så klart irriterar en del).
Vi är däremot lite rädda för det extraarbete som det innebär att skriva ut fakturorna via Sveas admingränssnitt. Finns det något smidigt sätt att göra detta (gärna i kombination med Prestashop…)?
Hur mycket pengar finns det att spara på att göra detta? Jag tänker på hur mycket lägre avgift det blir till Svea. Någon som vet?
Jag kommer att köra Svea med min butik som jag har hos Wikinggruppen. Där kan jag skriva ut fakturan direkt i deras admin. Det borde då finnas ett API som kan användas till att göra en integration till Svea. Det kanske redan finns till Prestashop?
4 september, 2012 kl. 07:37 #151406DavidWiggDeltagareTack Nicklas & Jimmy!
Det var så
Nu var det en till sak att fixa, hade fått 10 dagars betalningsvillkor i stället för 14 dagar som mitt avtal sa. Så det blir att vänta lite till innan jag kan lägga in det i butiken…
4 september, 2012 kl. 14:09 #151427andreaswedbergDeltagareKan bara flika in att Sveas API har klara brister och många saker måste man göra i deras admin eller ringa/maila om.
Dock har jag fått höra att uppdateringar på API-fronten kommer under hösten…
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.