Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Klarna VS Payex
- Detta ämne har 13 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 9 månader sedan av KlarnaSE.
-
FörfattareInlägg
-
18 mars, 2016 kl. 14:39 #181166DanDeltagare
Ja om du skickar brev så kan det säkert vara så. Men de tar inte risken för brev heller ju? Har du skickat spårbart och detta har hänt? Vad sa Klarna när du protesterade?
18 mars, 2016 kl. 19:06 #181170FredrikGustDeltagare@biz 86480 wrote:
Om du vill slippa huvudvärk undvik Klarna till varje pris, deras argument att de tar risken vid faktura köp är väldigt långt från sanningen. Idag finns det betydligt bättre alternativ för ehandlare än klarna.
Har helt motsatta erfarenheter av Klarna. Vi har haft några ärenden med skumma beställningar och misstänkta bedrägerier, men Klarna har alltid hjälpt oss igenom dessa situationer. Skulle nog vilja påstå att skillnaden ofta ligger i vad man säljer och vilka man säljer det till. Vilken inställning man själv har till att lösa problemen kan nog också påverka utgången.
Varje gång jag funderar på att välja bort Klarna behöver jag bara tänka på hur mycket bokföring jag slipper genom att få in deras underlag direkt i ekonomisystemet mot tidigare med flera verifikat om dagen per betalsätt.
Det är dyrare med Klarna än med andra alternativ. Alla kunder är inte heller förtjusta över att ha med dem att göra. Har man en kanonbra nätbutik som har en bra konverteringsgrad behöver man givetvis inte använda deras tjänster. Då funkar det mycket väl med de andra aktörerna också. Folk i allmänhet har inte så fär jättestort intresse i varifrån fakturan kommer från om butiken i övrigt ger ett tryggt och bra intryck.
För egen del är Klarnas varumärke bra för affärerna och deras trovärdighet spiller av sig lite på min butik också. Därför betalar jag med ett leende på läpparna deras avgifter då jag vet att jag säljer mer för att det blir smidigare att handla.
19 mars, 2016 kl. 06:43 #181171MultiManDeltagareJag skriver detta som kund och efter att ha erfarit Arvato/Afterpay, Qliro, Svea och Klarna så leder Klarna klart(!) när det gäller enkelhet, upplevelse och kundtjänst gentemot de andra.
Samtliga har jag kontaktat på olika sätt i olika ärenden, detta eftersom jag är nyfiken på vilken service man kan förvänta sig. Klarnas kundtjänst är genomgående både mest tillgänglig, trevligast och definitivt mest professionell. Det tillsammans med Klarna checkout (som är mycket bra med samma interface oavsett butik) borde resultera i den högsta konverteringsgraden av alla lösningar. Så är det iaf för mig.
Om jag haft butik så hade mitt val varit Klarna, baserat på mitt eget beteende vid internethandel (även om det varit (rimligt) dyrare lösning).
Edit: Även när det gäller webbtjänster är Klarna bäst och smidigast och en tjänst som man upplever utvecklas hela tiden. Ärligen är jag väldigt förvånad att någon annan kan konkurrera baserat på vad jag som kund ser. Är de så mycket dyrare att ni inte tycker det är värt det?
21 mars, 2016 kl. 13:21 #181199KlarnaSEDeltagare@biz 86493 wrote:
Det räcker att en kund ringer till klarna kundtjänst och ber dem sätta status bestriden, så får du inte betalt. Det spelar ingen roll om det är ogrundat, klarna bryr sig inte, problemet är nu ditt om du vill få in betalning för det du levererat.
Hej!
När du säljer en vara genom oss får du alltid utbetalt för den och det gäller oavsett om kunden betalar för köpet eller inte. Detta förutsatt att din butik inte har ett avtal som säger något annat och att du följer vår bedrägeripolicy.
Det spelar därför ingen roll om kunden bestrider sin faktura, du kommer fortfarande att få betalt för ordern om den är levererad.
Ha en fin dag!
Mvh, Elin
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.