Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Klarna vill höra vad tycker!
Etiketter: betallösning, betalning med faktura, betalsystem, klarna, klarna checkout
- Detta ämne har 4 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 9 månader sedan av wanderoo.
-
FörfattareInlägg
-
30 januari, 2019 kl. 09:00 #104937MicaelaDeltagare
Hej!
Mitt namn är Micaela och jag jobbar på Klarna. Vi undersöker just nu kundupplevelsen och skulle behöva er hjälp. Hur upplever ni som e-handlare Klarna? Är tacksam för all feedback och synpunkter, dela gärna med er av era upplevelser.
30 januari, 2019 kl. 11:54 #186055bloggusDeltagare– små e-handlare betalar höga avgifter, har dåliga villkor för utbetalning, för att de stora skall betala små
– kundtjänsten är trevlig, men begränsad i sin roll. Det mesta ger svaret ”det kan vi inte göra”
– kontakt/rapportering/avstämning vid beställningar som stoppas eller flaggas som ”risk” och måste kontrolleras manuellt, är mer eller mindre obefintlig. Man vet inte när de blivit godkända eller borttagna.
– samma som ovan händer även vid bestridan av kund efter utskick och när ni inhämtat uppgifter från e-handlare. Efter det vet man inte vad som händer.Sedan ett tag tillbaka rekommenderar jag inte Klarna längre. Varken till kunder eller andra e-handlare. Förespråkar kortbetalning och framförallt Swish för kunder. Mer och mer tycker jag att små företag skall välja alternativ som t.ex. Billmate.
30 januari, 2019 kl. 12:44 #186057EkraftDeltagareSom kund upplever jag ofta lite stress med Klarna. Blev det rätt nu, eller lyckades jag välja någon ”köp nu – betala senare” med herrejösses mycket avgifter? Eller skall jag hålla koll på om det kommer någon faktura?
Stress blir det också när det dyker upp en Klarna-ruta efter att ha följt en länk som ligger bakom någon betalvägg hos en tidning. Man är lite rädd att råka klicka på något så man tecknar en prenumeration med er väldigt enkla kassa.
Annars är det ju rätt så smidigt när man har ”autogiro” påkopplat och pengarna dras direkt från kontot.
30 januari, 2019 kl. 13:22 #186063JoloDeltagareJag valde bort er då ni har orimliga utbetalningstider och är betydligt dyrare än flera andra alternativ.
30 januari, 2019 kl. 13:26 #186064wanderooDeltagareSom jaktbutik var det ett självklart val att välja bort Klarna, då ni hänvisade till era ”etiska riktlinjer”, som skäl till att inte bevilja oss att använda Checkout tjänsten. Dock bara ett spel för galleriet, då dessa ”riktlinjer” sattes ur spel vid en omsättning på över 5 miljoner upptäckte vi sen.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.