Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Klarna sommarkampanj
- Detta ämne har 14 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 7 månader sedan av bloggus.
-
FörfattareInlägg
-
12 april, 2012 kl. 06:44 #142066Katrin LundgrenDeltagare
Kul att höra att min misstanke är fel. Som vanligt verkar mina butiker vara käringen mot strömmen, för vi hade bra jan- feb, men sen bara dog det oavsett aktiviteter
12 april, 2012 kl. 11:13 #142107eliascaDeltagare@Kodmyran 40956 wrote:
Kul att höra att min misstanke är fel. Som vanligt verkar mina butiker vara käringen mot strömmen, för vi hade bra jan- feb, men sen bara dog det oavsett aktiviteter
Intressant, gäller det alla dina butiker? Man kan ju tycka att Gardenhome borde ta bra fart nu i Mars när man vill ut och påta igen.?
12 april, 2012 kl. 11:25 #142110Jimmy OstromDeltagareHåller med helt!
@flennstrom 40953 wrote:
Vad jag vill trycka på är att siffrorna visar att med välplanerade kampanjer kan man styra sin försäljning, även när marknaden är svag i sig själv.
Och som GregerA sa: Den bästa försäljningen är den som blir av!
12 april, 2012 kl. 11:32 #142115ChamoDeltagareHos oss har Klarna sommarkampanj fungerat bra när vi har testat det tidigare. Vi har märkt att många av våra kunder väljer ”Sommarkampanjen” istället för faktura, på gott och ont.
13 april, 2012 kl. 09:54 #142214bloggusDeltagare@Chamo 41007 wrote:
Hos oss har Klarna sommarkampanj fungerat bra när vi har testat det tidigare. Vi har märkt att många av våra kunder väljer ”Sommarkampanjen” istället för faktura, på gott och ont.
Ja, det är klart man gör om man kan skjuta upp en betalning. Det säger inget alls om själva konverteringe eller ökning av försäljning.
Frågan dock är om det finns verkligen belägg att detta ökar försäljningen. Jag tror inte det finns sådant, då t.ex. en jämförelse med tidigare år är ingen bra jämförelse. Då en ”sommarkampanj” kommer en gång om året finns det inget säkert sätt att testa om det verkligen ökar försäljningen. Allt är bara marknadsföring från Klarna mot ehandlarna.
Dessutom har Klarna ochså räknat på det och då folk har sämre med pengar efter sommaren (efter jul också för den delen), så får Klarna säkert in mer avgifter för påminnelser också, då fler glömmer eller skjuter upp betalningen av sina fakturor.
Detta är bara ett sätt för Klarna att få ut sitt varumärke, få ut mer banners i butiker, få in in mer pengar på påminnelser, samt få butiksägare att bekosta detta med högre avgifter. Smart av Klarna och dåligt för butiksägare.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.