Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Klarna sämsta lösningen för B2B
- Detta ämne har 10 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 11 månader sedan av AnnaW.
-
FörfattareInlägg
-
21 januari, 2015 kl. 01:31 #161029AnnaWDeltagare
@E-Rollup 80720 wrote:
Har någon bättre lösning?
Vi säljer nästan uteslutande B2B o valde Klarna för varumärket men vi fakturerar nu 30% i vårt eget sidoflöde då det bara inte går att få till en lösning med Klarna som fungerar för oss men framförallt för våra kunder.
Stora kunder/företag har ofta anmärkningar o diverse som får någon trigger att slå till och de blir kreditstoppade,,, våra största kunder, kommuner, försäkringsbolag och andra stabila köpare får felkod i kassan o köp nekas o de hänvisas till kortbetalning…. tidigare i ett annat projekt hade vi Gothia o de gick efter mycket tjat med på att släppa igenom alla orders o vi som företag fick ta kreditrisken, vi vi historiskt haft 99,9% betalande kunder var detta inget problem o kunden märkte inte av i köpprocessen att vi i ett senare skede kommer granska kreditvärdigheten… Dock är det så att ett nekat köp till dessa kunder gör att de går vidare och blir tappade kunder,, visst vi kan gå in i efterhand o se missade köp men då är ju allt försent.. vi lever ju i realtid.
Vi har även försökt få faktura till en adress och leverans till en annan då hälften av våra reklambyråer beställer åt andra men detta går bara om det på förväg är anmält till Klarna… fungerar såldes inte i realtid online…
Jag förstår allt det här med säkerheter och kalkylerade kreditrisker men vi är villiga att ta hela risken men ändå går inte detta..
I kassan så måste vi ha två kassor,, KCO och Klarna Faktura,, rörigt.
Kortbetalning till företag verkar inte fungera på Klarna faktura utan vi fick lägga till PayPal för att få in kort på företagskassan.
Alla kunder som skriver in adress och sedan skriver in org nummer o trycker hämta adress gör att är inte inskriven adress exakt den klarna har lagrad försvinner allt o man får börja om från början,,, mycket säljhämmande med felkod.
Sist med inte minst i en rad av andra problem så ringer alla våra stora kunder och kräver 30 dagar på sina fakturor men detta går inte heller så vi krediterar dem och fakturerar själva.
Vår fråga är om det finns någon betalningslösning som fungerar B2B på de premisser företag gör affärer, förstår väl att deras lösning är bra mot privatpersoner men B2B är ju i stark frammarsch..
Finns detta inte återgår vi till vår egen fakturahantering… speciellt eftersom vi inte ens får våra pengar som kund betalat kontant med kort fören efter 3 veckor..
Extremt missnöjd och letar ny leverantör…
Varför inte fakturera på egen hand? Du verkar vara villig att ta hela risken, måste ju tjäna 40 kr per kund om du fakturerar själv..
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.