Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Klarna och bedrägerisk – case.
- Detta ämne har 19 svar, 15 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 3 månader sedan av Oscar Troedson.
-
FörfattareInlägg
-
10 augusti, 2013 kl. 07:42 #166664mephisto73Deltagare
Vikten är väl ändå inget slutligt bevis på vad som finns i paketet? Kan väl lika väl vara en näve grus?
Just den här typen av tvister är nog i princip omöjliga att gardera sig mot till 100%.
10 augusti, 2013 kl. 07:55 #166665VulcanoboyDeltagare@mephisto73 67810 wrote:
Vikten är väl ändå inget slutligt bevis på vad som finns i paketet? Kan väl lika väl vara en näve grus?
Just den här typen av tvister är nog i princip omöjliga att gardera sig mot till 100%.
Borde inte kunden sagt att det var grus i paket i så fall ?
10 augusti, 2013 kl. 12:10 #166671fredriktraneDeltagareBorde inte Klarna ta detta som en del av sina avgifter? Man kan ju tycka att det finns utrymme för en ”drulleförsäkring” som Klarna tecknar för att just hantera sådant.
Det man får av Klarna är egentligen en fakturatjänst!10 augusti, 2013 kl. 12:46 #166672FruktsamDeltagare@fredriktrane 67817 wrote:
Borde inte Klarna ta detta som en del av sina avgifter?
Jo man tycker ju det, de är ju inte direkt billiga precis. Dessutom gör de troligtvis big business på sin inkassoverksamhet så det är ju inte direkt så att de förlorar några pengar på folk som inte betalar i tid.
11 augusti, 2013 kl. 21:14 #166707PiratessanDeltagareDessutom kan man ju tycka att Klarna borde ha lite mer förtroende för e-handlaren, som troligtvis har många nöjda ”Klarna-kunder” sedan tidigare.
13 augusti, 2013 kl. 08:46 #166741Runns.seDeltagareJättetråkigt, vi har samma problem då och då och har fortfarande inte fått någon vidare hjälp av Klarna…
20 augusti, 2013 kl. 14:08 #166975Oscar TroedsonDeltagareTack för alla svar, och egna historier. Helt klart inte ett ”unikt fall” som Klarnas kontaktperson hävdade. Ännu en anledning till att inte välja KC och läge att börja se sig om efter andra alternativt.
2 september, 2013 kl. 12:47 #167331mikroDeltagareKan man inte ha en märkning på varan? GPS-chip?
Klarnas dubbelposition kommer alltid att vara knepig, kundens kunder är deras kunder samtidigt. Nu har de dessutom gjort så många dumheter när jag e-handlat att jag undviker Klarnas fakturor, väljer hellre kortbetalning.
2 september, 2013 kl. 13:17 #167332flennstromDeltagareJag har varit och pratat med vår bedrägeriavdelning och de säger att fall där konsumenter hävdar att handlaren skickat ett tomt paket är väldigt sällsynta. Med väldigt sällsynta menar jag mindre än 5 per år.
Med det sagt tror jag att vi ska avsluta den publika diskussionen om detta. Inte för att jag vill undvika den av PR-skäl utan för att undvika att bringa ljus till metoden och hur vi arbetar för att förhindra denna typ av bedrägerier.
Jag tar gärna en diskussion med er men i ett mer stängt forum där jag kan lämna mer information. Min epostadress är fredrik.lennstrom@klarna.com och ni är hjärtligt välkomna att maila mig. Jag kommer också att vara på tex emeet i höst som vanligt, så då kan ni kontakta mig.
2 september, 2013 kl. 19:11 #167351Oscar TroedsonDeltagare@Flennstrom, tack för informationen! Nu skiljer sig antalet fall du nämner ovan från den information jag fick ta del av från er bedrägeriavdelningen samt vad handlarna har kommenterat här i tråden (plus de som tagit kontakt med mig utanför tråden). Det är dock positivt att ni håller en tydlig profil i frågan.
Anledning till att diskussionen förs öppet är för att, åtminstone jag, tycker det är viktigt med tydlighet i frågan; vilka risker täcker ni, vad är det vi betalar för och vilka scenario måste vi som ehandlare vara beredda att hantera själva.
Nog om det, tack för svaret!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.