Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Klarna nere
- Detta ämne har 48 svar, 17 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 8 månader sedan av flennstrom.
-
FörfattareInlägg
-
27 november, 2012 kl. 14:32 #156207Katrin LundgrenDeltagare
@Parvelito 56575 wrote:
Jag tror att man i Klarna Checkout borde bygga in ett driftlarm som shoplösningen kan reagera på och automatiskt slå över till en reservrutin (om nu inte Klarna själva vill bygga en egen reservlösning). För att det skall fungera behöver dock Klarna veta när det är fel, och när felet är korrekt åtgärdat.
Jag är inte så enormt intresserad av att själv gå in och pilla om det är en driftstörning, den kan ju vara allt från några minuter till flera timmar. Jag tror mest man blir stressad av att hålla på och ha bevakning av driftmeddelanden och växla betallösningar själv.
Vad jag vet är det på g med ett driftlarm, det är en sak man jobbar med, och efter i dag lär det vara än tydligare att det behövs. Problemet i dag verkar dock vara väldigt sporadiska för jag har tagit emot ett antal köp när ni sagt att det är nere, så jag tycker snarare det verkar vara så att det svajar med timeouts eller liknande
27 november, 2012 kl. 14:49 #156213pyhobbyDeltagare@Parvelito 56575 wrote:
Jag tror att man i Klarna Checkout borde bygga in ett driftlarm som shoplösningen kan reagera på och automatiskt slå över till en reservrutin (om nu inte Klarna själva vill bygga en egen reservlösning). För att det skall fungera behöver dock Klarna veta när det är fel, och när felet är korrekt åtgärdat.
Jag är inte så enormt intresserad av att själv gå in och pilla om det är en driftstörning, den kan ju vara allt från några minuter till flera timmar. Jag tror mest man blir stressad av att hålla på och ha bevakning av driftmeddelanden och växla betallösningar själv.
Jag är däremot väldigt intresserad av att själv kunna ”gå in och pilla” när något av våra betalsätt ligger nere eller dras med stora problem. Det skulle såklart vara välkommet med ett automatiserat flöde där en reservlösning kopplas in, men i väntan på att detta blir verklighet känner jag att det är en självklarhet med driftsinfo via mejl till berörda kunder.
Det är inte svårare än att du kan blockera mejlen från ”driftinformation@klar…” om du skulle bli stressad Berra:)
27 november, 2012 kl. 15:42 #156221pyhobbyDeltagareMärkte precis att ett par beställningar som gått genom med Klarna under eftermiddagen inte går att hitta via Klarna Online. Verkar inte ha blivit registrerade fullt ut.
Bara ett litet tips att kika på för er som fått in beställningar via Klarna trots strulet.27 november, 2012 kl. 15:51 #156223ParvelitoDeltagare@pyhobby 56583 wrote:
Jag är däremot väldigt intresserad av att själv kunna ”gå in och pilla” när något av våra betalsätt ligger nere eller dras med stora problem. Det skulle såklart vara välkommet med ett automatiserat flöde där en reservlösning kopplas in, men i väntan på att detta blir verklighet känner jag att det är en självklarhet med driftsinfo via mejl till berörda kunder.
Det är inte svårare än att du kan blockera mejlen från ”driftinformation@klar…” om du skulle bli stressad Berra:)
Vill du pilla själv så får du säkert göra det. Kanske koppla de mailen till ett relä som slår igång ett stort horn som blåser likt flyglarmet så att du inte missar det…
Det jag tycker är skönt med KCO är att jag inte behöver bry mig så mycket om betalningarna. De är förhoppningsvis snart en ”ickefråga” för mig, som jag kommer se på ungefär som jag ser på kranvatten eller elektricitet. De finns där, de fungerar som regel och en gång i månaden kommer räkningen. Ur den aspekten vore det bättre med lite automatik, precis som elbolagen och vattenbolagen kopplar om när det blir fel, och driftstörningen för mig som kund blir rätt så liten.
27 november, 2012 kl. 16:39 #156231pyhobbyDeltagareFår helt enkelt sätta igång och skissa på något, jag har ju ett ”flyglarmshorn” på grannhuset som skulle kunna fungera…
Jag är också övertygad om att Klarna kommer hitta en fin lösning som gör att KCO hamnar så nära 100% det går, men där är man inte idag. Säg bara till om jag ska koppla upp dig mot flyglarmssystemet;)
27 november, 2012 kl. 17:10 #156238Katrin LundgrenDeltagareTack för tipset med att det ej reggas, jag ska kika på mina ordrar bums.
flyglarm….hm…siren på datorn kan det va ngt tro. vart köper man saftblandare?
10 december, 2012 kl. 08:23 #156880pyhobbyDeltagareOm jag hade kommit till skott tidigare hade flyglarmet ljudit här nu;)
Kommer inte in på Klarna online, köpen är dock inte påverkade hos oss i alla fall.10 december, 2012 kl. 08:34 #156881Katrin LundgrenDeltagareköp verkar rulla som vanligt vad jag kan se
10 december, 2012 kl. 08:41 #156882ParvelitoDeltagareDet började som en skakning på nedre däck här med, men sedan kom jag in…
10 december, 2012 kl. 08:58 #156883pyhobbyDeltagareFast nu är det bra skakigt igen…
Hoppas det inte sprider sig till hela skeppet, tidpunkten kunde knappast vara sämre om det blir fetingproblem igen. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.