Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Klarna nere?
- Detta ämne har 23 svar, 15 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 12 månader sedan av pyhobby.
-
FörfattareInlägg
-
30 oktober, 2012 kl. 08:49 #154602henrikDeltagare
@Jimmy Öström 54754 wrote:
Varför skulle Payson bry sig om detta? Vet ingen som har haft problem med detta.
Kanske inte nu men sen när Klarna gått live och alla överger sina vanliga leverantörer så kanske inte Payson o co är så intresserade av att ligga som någon gratis backup historia till alla Klarnas kunder.
Man vill gärna tänka ett steg längre än nuet och jag misstänker att de säkert kommer se över sina tjänster och kanske lägga på en fast månadskostnad. Därför undrade jag om de som butiksleverantör hade den backupen som en service till sina kunder.
Jag som butiksägare ser ju ständigt över mina möjligheter och vad det finns för utbud så det kan vara bra att veta när jag tex väljer butikslösning när jag ska öppna en ny butik. Om jag har Checkouten i min butik så har jag ju väldigt stort intresse i att ha backup om något händer hos Klarna tex. Och en extra månadsavgift eller 2 spelar stor roll i kalkylen på kostnaderna för betallösningen.30 oktober, 2012 kl. 08:52 #154604ParvelitoDeltagarePayson & co får gärna titta på sin avgiftsstruktur. Det är den som gör att de är backup istället för ett fullvärdigt alternativ. Med en annan avgiftsstruktur kanske man istället väljer att ha dem som första alternativ.
Min gissning är att de satsar på en månadsavgift och lägre transaktionsavgifter än idag, och kanske har kvar möjligheten att vara backup, men då med ett högre pris än idag.
30 oktober, 2012 kl. 08:56 #154605Jimmy OstromDeltagareMed tanke på att Payson tar ut 3% i avgifter och det enda Payson är bra på är just att det inte kostar någon månadskostnad och det går ganska snabbt att starta upp så kommer dessa försvinna som en fis i rymden om dom skulle införa något sådant.
Så jag tror inte detta kommer bli ett problem och skulle det bli ett problem lär det komma andra som tar över Payson rollen (kanske med enklare registrering kan PayPal vara något?).
@henrik 54764 wrote:
Kanske inte nu men sen när Klarna gått live och alla överger sina vanliga leverantörer så kanske inte Payson o co är så intresserade av att ligga som någon gratis backup historia till alla Klarnas kunder.
Man vill gärna tänka ett steg längre än nuet och jag misstänker att de säkert kommer se över sina tjänster och kanske lägga på en fast månadskostnad. Därför undrade jag om de som butiksleverantör hade den backupen som en service till sina kunder.
Jag som butiksägare ser ju ständigt över mina möjligheter och vad det finns för utbud så det kan vara bra att veta när jag tex väljer butikslösning när jag ska öppna en ny butik. Om jag har Checkouten i min butik så har jag ju väldigt stort intresse i att ha backup om något händer hos Klarna tex. Och en extra månadsavgift eller 2 spelar stor roll i kalkylen på kostnaderna för betallösningen.30 oktober, 2012 kl. 09:05 #154606henrikDeltagareInför de fast avgift kommer de som Parvelito skrev garanterat att sänka transaktionskostnaden. Och nu menade jag inte enbart Payson utan alla som idag har utan fast avgift.
Förhoppningsvis blir det inget problem men som sagt man måste se över sina möjligheter.Har man bara en butik så spelar det inte så stor roll eftersom man är lika sårbar om ens hosting går ner, men har man tex 5 butiker med olika hosting men alla med Klarna så står allt still om Klarna går ner. Och då måste man även ha 5 backupavtal tex.
Egentligen är detta en ickefråga just nu och lär kanske aldrig bli något problem men det var mest en undran jag hade till Kodmyran när hon skrev att de hade en backup man fixade på 30 sek.
30 oktober, 2012 kl. 09:13 #154608Jimmy OstromDeltagareInför Payson detta kommer payson inte ha något som utmärker dom, dom blir som sagt en fis till i rymden.
Angående betalningsalternativ är detta inga problem att växla mellan i någon butik men hur man löst det med dubbla kassor man kan växla mellan vet jag inte.
@henrik 54768 wrote:
Inför de fast avgift kommer de som Parvelito skrev garanterat att sänka transaktionskostnaden. Och nu menade jag inte enbart Payson utan alla som idag har utan fast avgift.
Förhoppningsvis blir det inget problem men som sagt man måste se över sina möjligheter.Har man bara en butik så spelar det inte så stor roll eftersom man är lika sårbar om ens hosting går ner, men har man tex 5 butiker med olika hosting men alla med Klarna så står allt still om Klarna går ner. Och då måste man även ha 5 backupavtal tex.
Egentligen är detta en ickefråga just nu och lär kanske aldrig bli något problem men det var mest en undran jag hade till Kodmyran när hon skrev att de hade en backup man fixade på 30 sek.
30 oktober, 2012 kl. 09:21 #154586Katrin LundgrenDeltagare@henrik 54753 wrote:
Är det något som ingår i er butikslösning? Tänkte på payson-avtal, om ni ligger på det. Annars tror jag nog att dom kommer åtgärda sina tjänster när klarna går skarpt. Tror inte dom vill ligga som någon reserv på en massa avtal som ger 3 köp om året när klarna ligger nere.
Hos oss väljer kunden själv vilken reserv de vill ha. Jag kör Payson eftersom jag har avtal med dem. Du kan välja paypal om du vill det, eller annan leverantör beroende på vilka avtal du har, det finns dessutom möjlighet att köra faktura i egen regi eller att bara ta förskottsbetalning eller postförskott. Det väljer kunden helt själv.
30 oktober, 2012 kl. 10:07 #154610Anton ADeltagareFår man någon kompensation för detta?
Dels så har man gått miste om ett par köp och dels måste man ju betala för transaktioner som nu tydligen inte gick igenom…30 oktober, 2012 kl. 11:02 #154613danielanderssonDeltagare@skinza.se 54773 wrote:
Dels så har man gått miste om ett par köp och dels måste man ju betala för transaktioner som nu tydligen inte gick igenom…
Måste du betala Klarna för köp som inte gick igenom.. ? Hur fungerar det?
30 oktober, 2012 kl. 13:23 #154625Anton ADeltagare@lunarmys 54776 wrote:
Måste du betala Klarna för köp som inte gick igenom.. ? Hur fungerar det?
Tänkte fel, det är Auriga som kör så…
22 november, 2012 kl. 08:24 #155881pyhobbyDeltagareNån mer som inte kan logga in på Klarna Online?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.