Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Klarna när man har avhämtning
- Detta ämne har 9 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år, 9 månader sedan av Arne_1921.
-
FörfattareInlägg
-
4 februari, 2018 kl. 14:58 #104529Arne_1921Deltagare
Jag tänkte tillåta avhämting. Hur funkar det då med Klarna? Eller snarare hur funkar det med klarna över huvud taget….??
Poängen är med klarna är väll att ja inte ska kunna lura någon och då måste väll klarna få nån form av bekräftelse på att varan är levererad???
5 februari, 2018 kl. 00:17 #184751gvhDeltagareAtt varan är levererad (påbörjad) och betalningen genomförs/fakturan mailas utlöses av ett klick i en ruta som SÄLJAREN gör. Så det borde väl inte vara något problem med avhämtning.
5 februari, 2018 kl. 07:29 #184752Arne_1921DeltagareOk har ju inte börjat än så jag har lite dålig koll.
så klarnas bekräftelse är alltså bara något jag gör.
Kanske inte är något problem (att folk är så fula..) men vad hindrar kunden fråna att hävda att dom inte hämtat varan?
Är nämligen lite inne på att ha delvis obemannad avhämtning. Dvs att folk får komma och öppna en låst låda och plocka varan.
5 februari, 2018 kl. 08:50 #184753allstarsDeltagareVisst, varan ska ju redan vara betald då.
5 februari, 2018 kl. 08:52 #184754Hakan KDeltagareNja det är inte så enkelt, du måste skriva ut en blankett som ska fyllas i och du ska ta en kopia på kundens leg. och den ska sparas en viss tid (på ett PUL/GDPR säkert sätt) för att du ska få Klarnas skydd annars står du själv för risken vid bedrägeri, kolla med Klarna först innan du ger dig in på detta och få det helst på mail så du har ett underlag.
5 februari, 2018 kl. 09:24 #184756Arne_1921Deltagare@Håkan K 91431 wrote:
Nja det är inte så enkelt, du måste skriva ut en blankett som ska fyllas i och du ska ta en kopia på kundens leg. och den ska sparas en viss tid (på ett PUL/GDPR säkert sätt) för att du ska få Klarnas skydd annars står du själv för risken vid bedrägeri, kolla med Klarna först innan du ger dig in på detta och få det helst på mail så du har ett underlag.
Ok för avhämtning menar du? Låter ju väldans krångligt…
Om jag skiter i det då? Är det bara jag som tar en risk då om kunden hävdar att dom inte fått varan?
Skulle ju kunna leva med att det händer 1 på 100 om det underlättar livet för mig och jag får sålt mer pga smidigheten.
5 februari, 2018 kl. 11:30 #184757Hakan KDeltagareJa det gäller vid avhämtning! Med risken för att du kan få mer problem med ditt avtal, så tipset är prata med de först!
5 februari, 2018 kl. 15:03 #184758Jonas.LDeltagareLäs igenom Klarnas bedrägeripolicy. Jag tror att det måste vara en sändning som är spårbar för att dem skall ta det ansvaret dem lovar.
5 februari, 2018 kl. 21:45 #184762Arne_1921DeltagareOK jag ska prata med dom
Jag utgår dock från att jag är körd om någon hävdar att dom inte fått varan i efterhand, annars är det ju ingen vits med Klarna.
Jag anser det däremot vara värt att prova trots denna risk om alternativet är att ja ska hålla på att kopiera leg osv osv …det tror jag inte att kunderna är så roade av.
6 februari, 2018 kl. 07:52 #184763Arne_1921DeltagareMan fyller i en blankett som kunden skriver under thats it, inga konstigheter med andra ord.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.